Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Argh.. Treningskompisen min har vært borte nå i ca 1 måned å ikke trent pga han har vært på krykker osv.. Selv har jeg ikke trent så mye, men litt iallfalll..

Når han ble skadet maxet vi begge 65. Igår kom han tilbake og maxet 80! Mens jeg tar 75.. Argh :p

Er det pga krykkene, eller rett og slett fordi han bygger muskler fortere enn meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

I dag spilte jeg smertefri fotball for første gang på to år. Etter 5 minutt smeller jeg inn i vegge og knuser kneet. Jeg ligger et par minutter i smertehelvete før jeg kommer meg ut på banen igjen. Slik ser jeg ut nå:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Men det var syyyykt fett. Vi tok dem på kondisen.

7900372[/snapback]

Ennå du ble skadet? :)

7900384[/snapback]

Jada. Jeg driter i det. Er jo militærmann, må jo spille uansett. :p Så lenge det er en skade som ikke varer, så gjør det ingenting.

Lenke til kommentar
Dæven, hadde en teit dag på treningssenteret i dag. Beintrening, som jeg misliker. Når jeg har kommet meg til lårcurl-maskinen og sitter der, så kommer det to jenter spradende bort. De tar en benk som står rett foran maskinen jeg sitter i (mye nærmere enn den pleier) - "dette passer vel fint" - , og begynner å lempe frem hantler. Så bøyer de seg frem, med trange bukser som fy, ræva i været og begynner med hantelroing etter tur. Jeg kan jo ikke akkurat stirre, og så problemer med å plassere blikket et annet sted er det lenge siden jeg har hatt. Kjipt.

Så for å gjøre dagen min litt bedre, når jeg kommer til garderoben står det en haug gamle menn der, hvorav en av dem leter etter noe i sekken sin, med ræva rett mot døra, naken, med vidspredte bein :(

7899921[/snapback]

Trener du på idrettsbygget på Gløshaugen? Jeg gjør det, håper snart at de pokkers nyttårsforsett-trenerne skal gi seg, slik at vi normale kan få litt bedre plass.

Jeg trente armer i dag, har lagt om splitten s.a. jeg trener 4 dager pr uke. Bryst, rygg, armer og skuldre. Trives mye bedre slik, øktene blir ikke så lange heller.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Nah, gidder ikke. Er sterk som en okse i beina allikevel  :D

7900698[/snapback]

Jeg suger i bein. Ryggen er god for 100 i markløft, men om teknikken skal være god så må bena trenes en god periode først : [

7900881[/snapback]

Jeg flytter til Trondheim om litt over 6 måneder, da kan vi trene bein og rygg sammen, så kan du lære meg å ta markløft. Damn jeg slet på tirsdag under ryggtreningen...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg kommer nok inn. Har nesten 10 poeng mer enn fjorårets inntak og sannsynligvis enda mer etter eksamen i mai :) Har uansett søkt 6 studier der oppe, så jeg kommer nok uansett.

Lenke til kommentar
Fancy. Har du kommet deg inn på Filmvitenskap-greiene?

Jaja, skal ikke skryte på meg å være en rygg-mester :( Sliter enda litt med å få kontakt med øvre del av ryggen, selv om det begynner å komme seg nå.

7901969[/snapback]

Rookie. Øvre del av ryggen er min favorittdag, er kun å konsentrere seg skikkelig så skal jeg love deg at nedtrekk svir så godt at du har mest lyst til å grine.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Rygg og bein er mine definitive favoritter. Jeg hater bryst og det er sikkert derfor jeg ikke tar skikkelig i heller.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Ryggdagen er min favorittdag, men klarer ikke å kjenne det så veldig godt av de tradisjonelle øvelsene for Latissimus Dorsi eller Trapezius f.eks.

Den dagen jeg klarer å slite meg best ut er de dagene jeg kjører bryst/skuldre eller bryst/mage.

7902139[/snapback]

Føler egentlig det samme som deg, lettere å slite seg mest ut i brystet (og beina) enn i ryggen. Men dette betyr ikke at du ikke trener ryggen bra. Selv har jeg hatt mye bedre fremgang på øvre del av ryggen enn på noen annen muskelgruppe, men føler meg aldri stiv/sliten der etter jeg har trent den.

Lenke til kommentar
Rygg og bein er mine definitive favoritter. Jeg hater bryst og det er sikkert derfor jeg ikke tar skikkelig i heller.

7902171[/snapback]

Jeg har begynt å like bryst skikkelig godt også, og har virkelig begynt å bli sterk der også. Selvom jeg ligger ca 4kg pr manual bak de jeg ofte trener sammen med, selvom jeg er like sterk og/eller sterkere i de fleste andre muskelgruppene.

Har uansett nådd målet mitt jeg stilte da jeg begynte å trene. På Spenst Moss så så var/er de største manualene 32kg. Jeg sa til meg selv at jeg en dag skulle kun ne trene brystpress med de. I dag klarer jeg 36kg, det tok 4 år :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...