War Skrevet 31. januar 2015 Del Skrevet 31. januar 2015 Neppe. De største byggerne er satans sterke. De helt dopfrie også? Lang mellom de isåfall. Skulle jeg blitt så stor jeg genetisk kan nå på kortest mulig tid hadde jeg neppe løftet på noe over 100kg neste 5 årene. Lenke til kommentar
War Skrevet 31. januar 2015 Del Skrevet 31. januar 2015 Har noen av dere ultralydet lårmuskelfibrene? De skal da være skrå om man er en genetisk løfter. Løftekongen i noreg har for eks det. Hadde jo vært spennende å sjekke om man hadde løfting "genetisk" anlagt Lenke til kommentar
Lami Skrevet 31. januar 2015 Del Skrevet 31. januar 2015 (endret) Jeg vet ikke om teknikken er feil men, har studert video av close grip bech press, men jeg merker det svært lite i tricep etter øvelsen selv med bra belastning. Hva kan jeg gjøre feil? Jeg holder grepet i skulderbredde, har en vinkel på ca 30-40 mellom siden og armene. Vinkelen er vel for stor da jeg skal ha de albuene nærmest mulig, men synes jeg får for mye knekk på håndleddene og blir bare rart. Videoer av øvelsen viser forskjellig, noen har helt inntil mens andre har ca vinkel på 30-40. Endret 31. januar 2015 av Lami Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 31. januar 2015 Del Skrevet 31. januar 2015 (endret) Jeg vet ikke om teknikken er feil men, har studert video av close grip bech press, men jeg merker det svært lite i tricep etter øvelsen selv med bra belastning. Hva kan jeg gjøre feil? Jeg holder armene i skulderbredde, har en vinkel på ca 30-40 mellom siden og armene. Vinkelen er vel for stor da jeg skal ha de albuene nærmest mulig, men synes jeg får for mye knekk på håndleddene og blir bare rart. Videoer av øvelsen viser forskjellig, noen har helt inntil mens andre har ca vinkel på 30-40. Min erfaring fra da jeg testet øvelsen for en stund tllbake, en øvelse jeg ikke liker overhodet, er at man ikke tenker at stanga nødvendigvis må ha en "rett bane" på samme måte som når man løfter benkpress - Da ryker håndleddene. Stanga kan godt bevege seg i en liten bue i retning nedre del av kroppen på vei ned. Om du forsøker å la albuene følge på nedover kroppen på vei ned, istedet for å tenke albuene ut til siden slik mange gjør, sparer du håndleddene samtidig som du får konsentrert øvelsen mot triceps. Altså, tenk albuene tett mot kroppen hele veien. Du kan trene på teknikken i denne øvelsen ved f.eks å gjøre push-ups med smalt grep på gulvet. Her merker du veldig godt på håndleddene om du gjør det riktig. Her vil armene/albuene naturligvis ikke flytte nevneverdig på seg i lengderetningen, men overkroppen din vil gå litt fremover på vei ned mens albuene samtidig føles å bevege seg bakover , litt mot hoftene, på samme måte som med stang. Ikke tenk albuene ut til hver sin side på vei ned, men hold de tighte mot/inntil kroppen hele veien. Endret 31. januar 2015 av Countryman 3 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 31. januar 2015 Del Skrevet 31. januar 2015 Det var vel det med å tenke rett bane som gjør at håndleddene blir fucka når jeg holder albuene inntil kroppen. Men skal jeg selv føre stangen i en buet bane på vei ned, eller skjer det av seg selv når jeg holder albuene tight inntil? Har tatt en del pushups med smalt grep, føles akkurat sånn ja. Neste trening blir mandag så får prøve da! Tusen takk for svar Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 31. januar 2015 Del Skrevet 31. januar 2015 Det var vel det med å tenke rett bane som gjør at håndleddene blir fucka når jeg holder albuene inntil kroppen. Men skal jeg selv føre stangen i en buet bane på vei ned, eller skjer det av seg selv når jeg holder albuene tight inntil? Nei det bør ikke nødvendigvis skje av seg selv, selv om man holder albuene tight inntil kroppen, derfor så mange ødelagte håndledd. Buen trenger ikke være stor, det kan være nok å "tenke at den er der", og den føles ofte større enn det den er. Men du vil nok fort kjenne vesentlig mindre press på håndleddene ganske kjapt når du trener litt på teknikken. For min del føles det litt usunt for håndleddene uansett hvor mye jeg tenker teknikk, så jeg holder meg langt unna. Det finnes så mange andre bedre øvelser synes jeg, som føles mer naturlig for ledda. Lykke til (: 1 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 Takk for svar Smalbenk er i programmet, alternativ er dips men noe skuldergreie jeg fikk tidligere gjør at denne øvelsen blir umulig. Og vet ikke om andre alternativer som ikke isolerer, og om jeg i det hele tatt burde bytte ut men, får se etter hvert! Jeg skal prøve på mandag! Takk! Lenke til kommentar
Smooshball Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 Er det noe her som er "verdt" å bruke penger på uten om Kreatin? For en som trener 3 ganger i uken og har som mål å løfte tyngre? Trener hovedsaklig kun baseløft http://link.gymgrossisten.no/view/53dbde8da256abcb088b46f5289yc.2uh/21fd19b8 Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 Proteinpulver, ZMA, Omega 3 (selolje osv), og kreatin er i mine øyne verdt å bruke penger på. Ellers er det lite. Multivitamin er vel heller ikke dumt. 1 Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 (endret) Idag løftet jeg grus igjen 145kg til 7 paller/ +- 105cm, ny pers Endret 1. februar 2015 av crazylazyboy 2 Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 Drikker nå 2 liter melk om dagen, og har blitt fortalt at det er farlig pga for mye kalk, er det sant? Lenke til kommentar
Akse Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 Drikker nå 2 liter melk om dagen, og har blitt fortalt at det er farlig pga for mye kalk, er det sant? Så vidt jeg har forstått det, kvitter kroppen seg me overskuddsmineraler gjennom urinen. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 Drikker nå 2 liter melk om dagen, og har blitt fortalt at det er farlig pga for mye kalk, er det sant? Det er jo over anbefalt mengde (men den har jo marginer både oppover og nedover), som er 800mg om dagen. 100g melk inneholder 100mg kalsium. Den beste måte å vite er å ta blodprøve hos legen og se hvordan du ligger an, hvis du er bekymret eller har tenkt til å drikke 2 liter om dagen over lengre tid. I hvilken grad det er vanlig å bli dårlig av det vet jeg ikke. Kanskje Dukien kommer og sier noe smart som vanlig . For høyt kalsium kan føre til: Tilstanden er vanligvis uten symptomer og påvises som oftest tilfeldig ved blodprøvetaking Graden av symptomer avhenger av kalsiumnivået Symptomer som kan være forbundet med høyt kalsiumDårlig matlyst Kvalme Brekninger Forstoppelse Magesmerter Muskelsvakhet Beinsmerter Tretthet, slapphet Depresjon Konsentrasjonsvansker, forvirring, nedsatt bevissthet, koma Demens Lenke til kommentar
Debutanten Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 Vet ikke hvorvidt dette passer inn i nybegynnertråden, men jeg prøver meg allikavel. TRE MÅNEDER @ JORDEN RUNDT Så jeg og en kompis skal til høsten begi oss ut på en jorden rundt reise i tre måneder. På denne turen går jeg utifra at det vil bli minimalt med sjanser til å få trent på studio. Så spørsmålet mitt er; hvordan ivaretar jeg muskelmassen? Jeg er en treningsfanatiker, og å miste muskelmasse eller styrke gjør meg regelrett deprimert. Hvordan kan jeg vedlikeholde muskelmassen og styrken for best mulig effekt, igjennom disse tre månedene? Vil det å spise 160 g protein hver dag være tilstrekkelig? Jeg vet ikke hvor viktig det er; men jeg veier 86 kg, trener så og si kun styrke og har trent i to år. Hadde vært veldig kjekt med svar på dette, godtfolk! Lenke til kommentar
War Skrevet 1. februar 2015 Del Skrevet 1. februar 2015 Du bærer tung sekk? 3 mnd uten trening vil tære på, men ikke noe du ikke henter deg inn igjen på etter 2-3 uker. Ved å få i deg litt protein , noen kroppsøvelser før leggetid osv vil du iallefall forsøke å holde på det meste. Du skal jo kose deg på turen også, ikke bare gå rundt å lete etter protein og tunge steiner. En gang eller to kanskje du også kommer over et åpent dropin-gym du kan stikke ned på før dere legger dere. Du kan jo reklamere litt med at dere får dusjet osv, barbert ol. Skal alle nettene være under en bru? Hva med et hotell et par ganger, skikkelig vask og kanskje det har et lite gym. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 2. februar 2015 Del Skrevet 2. februar 2015 Hadde vært veldig kjekt med svar på dette, godtfolk! Jeg reiser på samme måte men tar for meg kun en bit av gangen og maks 2-3 uker av gangen, 3 ganger i året. (Mongolia neste ) Det eneste jeg husker fra forrige reise i desember var dårlig samvittighet og et evig jag etter å få trent. Jeg husker absolutt ingenting annet og håper ikke du går i den samme fella. Jeg booket på forhånd 5-stjerners hoteller med topp treningsannlegg og har vel aldri trent mer enn jeg gjorde på denne turen, gjerne 2 ganger daglig. Unngikk en del god mat jeg hadde lyst på og det hele var bare tragisk. Tragisk ja, jeg har lært, og som nevnt over her - du henter deg kjapt opp igjen om du tar deg fri. Bestem deg for dette på forhånd og psyk deg opp til det før du reiser slik at du slipper å være "halv mann" på denne reisen som du skal huske for resten av livet. Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 2. februar 2015 Del Skrevet 2. februar 2015 (endret) Drikker nå 2 liter melk om dagen, og har blitt fortalt at det er farlig pga for mye kalk, er det sant? Det er jo over anbefalt mengde (men den har jo marginer både oppover og nedover), som er 800mg om dagen. 100g melk inneholder 100mg kalsium. Den beste måte å vite er å ta blodprøve hos legen og se hvordan du ligger an, hvis du er bekymret eller har tenkt til å drikke 2 liter om dagen over lengre tid. I hvilken grad det er vanlig å bli dårlig av det vet jeg ikke. Kanskje Dukien kommer og sier noe smart som vanlig . For høyt kalsium kan føre til: Tilstanden er vanligvis uten symptomer og påvises som oftest tilfeldig ved blodprøvetaking Graden av symptomer avhenger av kalsiumnivået Symptomer som kan være forbundet med høyt kalsiumDårlig matlyst Kvalme Brekninger Forstoppelse Magesmerter Muskelsvakhet Beinsmerter Tretthet, slapphet Depresjon Konsentrasjonsvansker, forvirring, nedsatt bevissthet, koma Demens Fysiologien for kalsium er uhyre strengt, og det må den være i og med at kalsium er en signaloverfører. Kort fortalt så absorberes kalsium ed passiv diffusjon, men også via en aktiv mettbar mekanisme (tarm). Av den grunn er det tre nøkkelelementer for å opprettholde normal home-tase ; cellemembranen har begrenset permeabilitet for kalsium, ionepumper transporterer kalsium raskt ut av cytosol og at enkelte intracellulære proteiner har som eneste oppgave å binde kalsium. Toxologistudier så ser man at opp til > 2,5 g per dag tolereres godt. Det er beskrevet situasjoner hvor man også tar kosttilskudd som overstiger totalen, kombinert med vitamin D så øker dette risikoen for hyperkalsemi med nyreskade. Endret 2. februar 2015 av Dukien 1 Lenke til kommentar
Corey Skrevet 2. februar 2015 Del Skrevet 2. februar 2015 Fysiologien for kalsium er uhyre strengt, og det må den være i og med at kalsium er en signaloverfører. Kort fortalt så absorberes kalsium ed passiv diffusjon, men også via en aktiv mettbar mekanisme (tarm). Av den grunn er det tre nøkkelelementer for å opprettholde normal home-tase ; cellemembranen har begrenset permeabilitet for kalsium, ionepumper transporterer kalsium raskt ut av cytosol og at enkelte intracellulære proteiner har som eneste oppgave å binde kalsium. Toxologistudier så ser man at opp til > 2,5 g per dag tolereres godt. Det er beskrevet situasjoner hvor man også tar kosttilskudd som overstiger totalen, kombinert med vitamin D så øker dette risikoen for hyperkalsemi med nyreskade. For oss som ikke forstår gresk, bekrefter du eller avkrefter du at 2 liter melk om dagen er farlig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå