Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har flex, ja! Tilgjengelighet er ikke så farlig da jeg ikke har råd før neste måned til å kjøpe den. Jeg har lurt litt på den med gps, men det er så utrolig stygg. :p Charge HR har egentlig alt jeg ønsker med unntak av gps. Har mye glede av fitbiten. Hvordan er batteritiden når du bruker den med caller id?

Synes heller ikke den med GPS var noe pen, eller forsvarer prisøkningen for min del. Finnes også masse apps til telefonen for gps-logging (Endomondo feks). Funker fint til mitt bruk.

Tror batteriet var halvfullt når jeg åpnet esken og tok den i bruk på onsdag, og så fikk jeg varsel om lavt batteri igårkveld (selv om den fortsatt kunne brukes en stund videre). Med alt av funksjoner på og litt aktiv bruk så holder den sikkert 2-2.5 dag. Har alarmer på og Caller-ID, sjekker stats ofte. Kanskje 3 dager på fullt også går. For å få de oppgitte 5-dager må man nok droppe noen av funksjonene, og da forsvinner mye av vitsen.

Den lader latterlig kjapt da, så batteritiden funker veldig bra. Skal bli fulladet på 1-2 timer, så om du skal bruke den til noe resten av dagen er det bare å slenge den i laderen i 15-20 min og så ta den på deg igjen og heller lade den når du har ledig tid.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Etter dynamiske oppvarming nå fikk jeg smerter i innsiden av høyre lår. Varmet opp først med roing, så noe hofteøvelser og spider-man øvelsen, samt squats der jeg holder foran på føttene og går ned.

Kan det være støl fra onsdag som kommer nå, eller er det noe annet?

Lenke til kommentar

Nope, bare det at du er utrent i utgangspunktet. Etter et par måneder merker du ingenting annet enn at du er strekt.

Jeg har gått balls to the wall hele uka nå, trening hver dag, og har bare litt pump i korsryggen. Vi hadde en lengre tøyeøkt i dag før styrkedelen og selve økta, det hjalp på. Man kommer bra mye dypere når man har tøyd før man begynner :thumbup:

Endret av Doofen
Lenke til kommentar

Jeg har flex, ja! Tilgjengelighet er ikke så farlig da jeg ikke har råd før neste måned til å kjøpe den. Jeg har lurt litt på den med gps, men det er så utrolig stygg. :p Charge HR har egentlig alt jeg ønsker med unntak av gps. Har mye glede av fitbiten. Hvordan er batteritiden når du bruker den med caller id?

Synes heller ikke den med GPS var noe pen, eller forsvarer prisøkningen for min del. Finnes også masse apps til telefonen for gps-logging (Endomondo feks). Funker fint til mitt bruk.

Tror batteriet var halvfullt når jeg åpnet esken og tok den i bruk på onsdag, og så fikk jeg varsel om lavt batteri igårkveld (selv om den fortsatt kunne brukes en stund videre). Med alt av funksjoner på og litt aktiv bruk så holder den sikkert 2-2.5 dag. Har alarmer på og Caller-ID, sjekker stats ofte. Kanskje 3 dager på fullt også går. For å få de oppgitte 5-dager må man nok droppe noen av funksjonene, og da forsvinner mye av vitsen.

Den lader latterlig kjapt da, så batteritiden funker veldig bra. Skal bli fulladet på 1-2 timer, så om du skal bruke den til noe resten av dagen er det bare å slenge den i laderen i 15-20 min og så ta den på deg igjen og heller lade den når du har ledig tid.

takker for info! Da blir det nok en sånn kjapt. Mastercardet brenner litt nå. :p
Lenke til kommentar

takker for info! Da blir det nok en sånn kjapt. Mastercardet brenner litt nå. :p

Høres bra ut!

Skal ikke gjøre dette til en tråd om Fitbit-en, men en ting jeg merker er at det virker som skritt-telleren og etasje-telleren kanskje er unøyaktig. Virker som den registrerer flere skritt/etasjer enn det jeg har gått.

Får holde øye med den litt og se om den er realistisk. Er den for unøyaktig så leverer jeg den tilbake.

Lenke til kommentar

.

Etasjetelleren teller også høydemeter. Det er nok derfor den ikke fungerer som du trodde. Siden fitbit er på hånden og ikke beltet vil den være mer unøyaktig. Du kan stille følsomheten på fitbit sin hjemmeside. Jeg fikk for eksempel en god del skritt av å sitte i kassa på jobb. Har kontorjobb nå og det problemet løste seg.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den brølingen din gjorde halve vidoen! Haha ;) Good job!

Følelsen når du drar pr i mark og bøy er faen meg ubeskrivelig digg. Spesielt når du legger så mye i det, og har satt deg mål.

Syntes det så ut som du hadde litt mer å gå på og jeg, i marken, bra jobba!

Hva bør man klare å løfte for å bli ansett som sterk i løfte-miljøet, regnet %`vis ut fra kroppsvekt?

Tenker på Benk/Mark/Bøy.

Lenke til kommentar

2,5/2 og 1,5 i henholdsvis mark, bøy og benk er ganske gode løft på min kv, men ikke særlig imponerende om jeg var 75kg.

Fuck you, benkpressen kan du stappe opp i rompa!!! :p

2,5/2 og såvidt 1.5 her... Jeg er bare såvidt gjennomsnittlig ? :(

Lenke til kommentar

2,5/2 og 1,5 i henholdsvis mark, bøy og benk er ganske gode løft på min kv, men ikke særlig imponerende om jeg var 75kg.

Fuck you, benkpressen kan du stappe opp i rompa!!! :p

2,5/2 og såvidt 1.5 her... Jeg er bare såvidt gjennomsnittlig ? :(

Nå er det vel ikke sagt at 2,5/2 og 1,5 bare er "så vidt gjennomsnittelig"? :)

Syns det er bra jeg.

Ikke der riktig ennå jeg men bare vent :)

Er det ikke slik at Mark og Bøy gjerne følger hverandre relativt tett da? synes 50kg mer i Mark enn i Bøy høres litt mye ut, tenkt ut i fra en person på 100kg? Eller misforstår jeg helt her, altså en person på 100kg "er sterk å regne" ved 250kg i mark? (???)

Glad jeg ikke veier så mye gitt :rofl:

Lenke til kommentar

Syns man burde sammenligne mot seg selv til en hver tid.

Benker man 35kg og jobber seg opp mot 100kg så er man da 3x så sterk som man var før , selv om det da bare blir 1.2 osv.

For å pushe de tallene opp over 3 , sikte på 1000 totalt osv så må man nesten styre treningen mot en styrkebasert retning som vil avvike mer og mer fra volum.

Bodybuildere i bol-verden har jo litt styrke også, men rene bodybuildere ser jo sterke ut, men det er ikke mye å skryte av vektmessig der, typiske treningsfaser med 15-40kg-manualer og maks 120 i baseøvelsene ser det ut som.

Men her er jo fullaktiveringssett og fiberskader eneste mål

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...