Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Evidensgrunnlaget for at styrketrening med en høy-intensivitet samtidig som med en stor nok belastning for å gi metabolsk stress er nødvendig for å maksimere resultater fra styrketrening. Rykende fersk publikasjon :
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24916884

Emerging evidence indicates that high levels of mechanical tension and high levels of metabolic stress have differential effects on anabolic signaling. This suggests that combining training in a manner that emphasizes both of these factors is complimentary for promoting maximal muscle growth.
Lenke til kommentar

Evidensgrunnlaget for at styrketrening med en høy-intensivitet samtidig som med en stor nok belastning for å gi metabolsk stress er nødvendig for å maksimere resultater fra styrketrening. Rykende fersk publikasjon :

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24916884

Emerging evidence indicates that high levels of mechanical tension and high levels of metabolic stress have differential effects on anabolic signaling. This suggests that combining training in a manner that emphasizes both of these factors is complimentary for promoting maximal muscle growth.

Sa du CROSSFIT sa du? :D

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

En ukes forkjølelse og bihulebetennelse nå, og derfor en uke uten trening.

Har hatt tre dager med dårlig kosthold og få kalorier, resten av dagene har jeg ligget tett opptil normalen.

Hvor mye har dette å si for muskelmasse og styrke? Hva kan jeg forvente meg når jeg kommer tilbake på gymmen?

Lenke til kommentar

Det er neppe lengre perioder med veldig lavt underskudd.

Gnager du i deg litt protein og løfter litt på sekkene og prøver å beholde massen så snakker vi heller ripped en gain-drain.

Det var godt å høre. Hva mener du med løfte på sekker? Får man spist så mye man vil på rekrutten? Takk for svar!

Prøvde juksebelte i dag. Hoho. Det gjorde markløft til en ny opplevelse. Hva ofrer man egentlig ved å bruke belte og hva tjener man på det?

Tror du får trent kjernemusklaturen mindre, men siden du kan løfte tyngre slik får du trent resten mer Endret av General Bork Laser
Lenke til kommentar

Snakker 3 uker uten trening her før masse vil tyke, og det med vedlikeholds-kcal.

Når det er tilgang på amt så lag matpakke og hiv litt ekstra innpå.

Løfte sekker som i på fritiden kan du jo trene for å hjelpe gainz-bevaring litt.

Litt benkpress med ryggsekken og litt bro-curls

Lenke til kommentar

At en maskin skal tvinge gjennom løftebanen for din kropp og teknikk som en felles mal for alle på gymmet trenger man ikke spekulere mye på om er bra eller ei.

Kommer ikke på en eneste øvelse i verden den kan brukes til. Kanskje hangup ol.

Den er nok designet av en som ikke trener

• Liker 1
Lenke til kommentar

+ 1 War. Skulle ønske kneet mitt tålte knebøy. Stoler ikke et sekund på stabilitet til kneet så blir the second best thing aka smith. Men derimot har jeg klart å inkludert mark smertefritt så ting går framover.

In other news og litt ego-spam: Er på andre uken med å trykke i meg 4000 kcals +/- og opplever en massiv trøkk på treningen allerede. Er moro når vektene igjen fort blir for lett. Minuset er dog metthet-besvar. Det positive er at bare for å ha en viss oversikt tar jeg liv/hofte + vektmåling én gang i uken. På de 14 dagene har liv/hofte stått stille, samtidig har vekta gått opp ca. 2 kg. For å ta hensyn til glykogenopploading så ble første måling tatt tre dager inn i det nye "kostholdregimet".

Slenger inn et lite bilde : )

post-235098-0-71071400-1422339216_thumb.jpg

• Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...