Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Muskler er bygget opp av proteiner, som igjen er bygget opp av aminosyrer. Jeg er vel ikke på bærtur nå? :p

7884681[/snapback]

Tror du har rett. Vet ivertfal at proteiner er bygget opp av aminosyrer og det er mange proteiner i et DNA f.eks.

Lenke til kommentar

Forsetter fra litt offtopic i kosttilskudd tråden.

I Norge konkurrerer man under IPF(International Powerlifting Federation). Benkpress er en gren av Styrkeløft som består av Knebøy,Benkpress og Markløft. Benkpress er den eneste grenen som har egent NM.

I en Benkpresskonkurranse er det mange regler. Under løftet må hodet, skuldre og rumpe være nedi benken. Det er ikke lov å løfte på hodet, rumpe eller føttene. Stangen skal løftes opp og holdes over brystet til dommeren sier at du kan begynne løftet. Når løftet begynner skal stangen senkes ned til den ligger død på brystet. Fra 1.1 2007 ble «press» signal gjeninnført i konkurranse sammenheng. Dette vil si at du senker stangen helt ned på brystet, legger stangen død, og når hoveddommeren ser at stangen ligger helt død, gir han et press signal. Når man for dette press signalet kan man presse opp stangen. Utrettingen av armene skal skje samtidig, og det skal skje jevnt. Dette vil si at du ikke kan stoppe opp under løftet etter du har fått press signalet.

Får å være med i NM må du kvalifisere deg i en offisiell konkurranse.

Kvalifiseringskrav og mye mer info om styrkeløft og benkpress finner du HER

Edit: rettskriving er ikke min sterke side;)

Endret av kengdal
Lenke til kommentar
Virkelig imponert Kengdal  :)

Tørr jeg spørre hva du løfter?

7888077[/snapback]

Jeg har deltatt i en styrkeløft konkurranse. Da tok jeg 125 kilo i benkpress med en kroppsvekt på 79.0 kg. Satser nå mot Benk-NM i juni og Junior NM i styrkeløft i november.

Dette er en kjempe artig idrett med en kjempe bra miljø. Anbefaler flere til å begynne med styrkeløft;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Hvordan går det å trene etter du har spist litt middag? Sånn ca. 20 min etter. (Litt styrketrening bare)

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar
Hvordan går det å trene etter du har spist litt middag? Sånn ca. 20 min etter. (Litt styrketrening bare)

edit: Stikker og prøver jeg :p

7892026[/snapback]

Jeg synes det fungerer helt greit, men det sies at du får brukt energien av maten bedre etter en time.

Lenke til kommentar

7888077[/snapback]

Jeg har deltatt i en styrkeløft konkurranse. Da tok jeg 125 kilo i benkpress med en kroppsvekt på 79.0 kg. Satser nå mot Benk-NM i juni og Junior NM i styrkeløft i november.

Dette er en kjempe artig idrett med en kjempe bra miljø. Anbefaler flere til å begynne med styrkeløft;)

7888122[/snapback]

Impressive.

En kompis tar 140kg og veier det samme, men dette er da utenom konkurranse så var jo ikke like strikt. Men skal nevne dette for han, kanskje han kaster seg med.

Lenke til kommentar

7888077[/snapback]

7888122[/snapback]

Impressive.

En kompis tar 140kg og veier det samme, men dette er da utenom konkurranse så var jo ikke like strikt. Men skal nevne dette for han, kanskje han kaster seg med.

7893604[/snapback]

Jeg løftet med skjorte, så kameraten din har litt å hente der å. Skjorten hjelper meget mye i bunnen av løftet. Spesielt med stoppen, så det er lettere å eksplodere opp. Men du bør prøve å få han med, han kan hevde seg der, hvor gammel er han?

Du er Junior ut fylte 23 år.

Lenke til kommentar

7888077[/snapback]

7888122[/snapback]

Impressive.

7893604[/snapback]

Jeg løftet med skjorte, så kameraten din har litt å hente der å. Skjorten hjelper meget mye i bunnen av løftet. Spesielt med stoppen, så det er lettere å eksplodere opp. Men du bør prøve å få han med, han kan hevde seg der, hvor gammel er han?

Du er Junior ut fylte 23 år.

7893809[/snapback]

Han er vel 22 da, så litt sent kanskje. Men han tok dette løftet før militæret, så hvem vet hva han er god for nå. 70kg i beltet på dips er noe av de småsyke tingene han driver med.

Lenke til kommentar
En kompis tok 140 i NM i >75-klassen. Satt vel norgesrekord i markløft også om jeg ikke husker feil.

7893633[/snapback]

Det er bra. Tør jeg spørre hvem dette er? Kan ikke huske det ble satt noen ny markløft rekord i 75- i år, men så på siden til strykeløft at det ble satt i 82,5 klassen.

Lenke til kommentar
Han er vel 22 da, så litt sent kanskje. Men han tok dette løftet før militæret, så hvem vet hva han er god for nå. 70kg i beltet på dips er noe av de småsyke tingene han driver med.

7893971[/snapback]

Meget sterke triceps men andre ord, spesielt med den lave kroppsvekta!! Dette kommer meget godt med når du løfter tungt med skjorte ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
En kompis tok 140 i NM i >75-klassen. Satt vel norgesrekord i markløft også om jeg ikke husker feil.

7893633[/snapback]

Det er bra. Tør jeg spørre hvem dette er? Kan ikke huske det ble satt noen ny markløft rekord i 75- i år, men så på siden til strykeløft at det ble satt i 82,5 klassen.

7894003[/snapback]

Rasmus Møller heter han.

Lenke til kommentar

Hei, jeg har nettop begynt å trene med apparater (har drevet med idrett noen år, så jeg er ikke helt ute av form).

Men jeg er litt usikker da på kostholdet. Skal jeg kaste både i meg proteiner og karbs (jeg har hørt rosiner og banan er perfekt) rett etter styrketrening/cardiotrening? Og hva slags proteiner skal jeg få i meg da? Holder et stekt/kokt egg og en proteinbar etter trening? (+ noen håndfulle rosiner og en banan). Eller skal jeg legge inn en proteinshake i tillegg? Og når ellers på dagen skal jeg få i meg proteiner og karbs? (Har ikke lyst til å bli helt nazi på dette området)

Jeg har også lyst til å få en fin mage. Magen min har ikke mye med fett, men jeg vet ikke om det som er der nå hindrer meg veldig i å se musklene. Om det er en uke jeg har vært veldig forsiktig med hva jeg spier, kan jeg se sixpacken stikke ut om jeg strammer. Jeg har lest litt rundt her og andre steder, og har funnet ut at det første man må gjøre er å fjerne fettet, men i.o.m at jeg har ganske lite fett der, så er vel ikke det hovedproblemet mitt? For litt fett skal det vel være der? Så om jeg holder meg i form med å løpe/sykle 50 min 1-2 ganger i uka, har et nogenlunde fint kosthold og trener situps/crunches, så skal sixpacken være i boks?

Jeg er redd for å løpe/sykle FOR mye.. Jeg har lite lyst på sixpack som bare er der fordi jeg er tynn.

Beklager at dette ble nogenlunde langt, men jeg trenger litt hjelp til å begynne med :)

Endret av Stish
Lenke til kommentar

Banan og rosiner er perfekt etter trening og prøv å få i deg f.eks et måltid med kylling eller drikk litt melk etter trening.

Prøv å spis mer og mer proeinrik mat og tren mage og andre steder på kroppen kardt så skal nok musklene i magen bli større. Slutt med deffingen/slankinen og bulk (spis mye.)

Lenke til kommentar

Dæven, hadde en teit dag på treningssenteret i dag. Beintrening, som jeg misliker. Når jeg har kommet meg til lårcurl-maskinen og sitter der, så kommer det to jenter spradende bort. De tar en benk som står rett foran maskinen jeg sitter i (mye nærmere enn den pleier) - "dette passer vel fint" - , og begynner å lempe frem hantler. Så bøyer de seg frem, med trange bukser som fy, ræva i været og begynner med hantelroing etter tur. Jeg kan jo ikke akkurat stirre, og så problemer med å plassere blikket et annet sted er det lenge siden jeg har hatt. Kjipt.

Så for å gjøre dagen min litt bedre, når jeg kommer til garderoben står det en haug gamle menn der, hvorav en av dem leter etter noe i sekken sin, med ræva rett mot døra, naken, med vidspredte bein :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...