Lami Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Ror du med stang er det baseøvelse. Så si alle øvelsene som gjøres med en 20kg-stang er det. Supert, takker for svar! I morgen begynner jeg på ICF programmet! Kjenner det i ryggen fra mandag/tirsdagen når jeg øvde meg på knebøy, markløft og stangroing. Vil tro at dette bare kommer av uvandte øvelser og at det blir bedre snart, litt kjedelig å begynne programmet med dårlig rygg som kanskje gjør at jeg presterer dårligere, men begynner med ikke altfor tunge vekter så går nok bra! 1 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Ligger her og er syk, flotte greier! Men dere, jeg har veid meg selv første gang 2015. Jeg veier 81kg, med annet ord jeg veier akkurat som før. Er det ille med tanke mitt mål er å få større muskler i kroppen? Må jeg spise mye mer eller går det greit med stabil vekt? Repost Jeg har økt vekt i ulike øvelsene bra, mens vekten har holdt seg stabil. Nå er jo målet mitt å få større muskler, spes brystkassa. Jeg har spist og spist, tydeligvis er det ikke nok. Så spørsmålet mitt er må jeg gå opp i vekt for å få større muskler? Hvis ja, da får jeg begynne med kcal utregning siden jeg ikke klarer å spise nok. Ja, du må opp i vekt for å øke muskeltverrsnittet. Samtidig må du ha stabil progresjon på hvor mye du løfter, og ha deload når det blir for tungt til at du klarer å øke. Ved 81kg tipper jeg 3600-3800kcal hvis du har litt aktivitetsnivå. 1 Lenke til kommentar
fox Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Ja, du må opp i vekt for å øke muskeltverrsnittet. Samtidig må du ha stabil progresjon på hvor mye du løfter, og ha deload når det blir for tungt til at du klarer å øke. Ved 81kg tipper jeg 3600-3800kcal hvis du har litt aktivitetsnivå. Tusen takk for svaret ditt! Jeg får prøve 4000kcal Siden jeg står også i brett, i typ 2-3 ganger i uken. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Har mistet piffen, jeg.puff puff. Prøvd å endre program eller treningsform? Ta saltimer noen uker? Jogge ute? Ski? Jeg trives med treningsformen, men jeg får ikke trent nok, og det greiene jeg driver med hjemme er så umotiverende at jeg vil spy. I tillegg så har jeg lagt på meg, og jeg er lei av å tenke på hva jeg spiser. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Har mistet piffen, jeg. Post noen bilder og så gains-skryt.eller slakt da, begge deler vil være motiverende. Haha. Du skal få et mongobilde til svar. 5 Lenke til kommentar
War Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Hadde sett for meg noe sånn her, så sier alle gutta #omg #that ass # warming up with my max # wish i was you Så stikker du på gymmet og holder planen. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Med slike kan du trene mye også hjemme: Husk en matte elns for å ikke ødelegge gulvet Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Med slike kan du trene mye også hjemme: Husk en matte elns for å ikke ødelegge gulvet Ja, men jeg liker best å trene med stang. Jeg vil bli sterkere på basisøvelsene. 1 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Greit nok, men det er da bedre enn ingenting? Man kan trene mye av de samme med de der som med stang, bare på en litt annen måte. 1 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Med slike kan du trene mye også hjemme: Husk en matte elns for å ikke ødelegge gulvet Ja, men jeg liker best å trene med stang. Jeg vil bli sterkere på basisøvelsene. Strongmanøvelser? Dekkvelt, overhead press, clean and press, farmers walk. Det passer fint inn med andre øvelser, kan gjøres utendørs, og det er lett å få tak i utstyr hvis du er kreativ. 1 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 (endret) Når jeg skal ligge i "akkurat" kaloriunderskudd med ICF5x5 programmet et par måneder, kan jeg kjøre 5x5 selv om cutting versjonen sier 3x5? Eller vil det ikke ha noe for seg å kjøre 5 sett? Endret 18. januar 2015 av Lami Lenke til kommentar
Akse Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Når jeg skal ligge i "akkurat" kaloriunderskudd med ICF5x5 programmet et par måneder, kan jeg kjøre 5x5 selv om cutting versjonen sier 3x5? Eller vil det ikke ha noe for seg å kjøre 5 sett? Hva veier du? og fettprosent? Lenke til kommentar
Heinseberg Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Skal starte med et program nå hvor jeg skal "rest-pause set". Som siste sett på hver øvelse. Om jeg da skal kjøre 8 reps på 4 sett i benkpress, skal jeg da kjøre et sett, pause, sett to, pause og tredje sett , pause. Og så ta så mange jeg klarer på fjerde settet til jeg ikke klarer mer. Sett fra meg stanga, pause i ca 15 sekk. Og kjøre til jeg ikke klarer mer? Har jeg forstått det riktig? Lenke til kommentar
Lami Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 (endret) Når jeg skal ligge i "akkurat" kaloriunderskudd med ICF5x5 programmet et par måneder, kan jeg kjøre 5x5 selv om cutting versjonen sier 3x5? Eller vil det ikke ha noe for seg å kjøre 5 sett? Hva veier du? og fettprosent? 76kg. Fettprosent aner jeg ikke, kan sende deg bilde hvis du PM meg! EDIT: Ser på bilde jeg tok i september vs nå, ser ut som jeg har blitt mindre markert, vekten har gått opp fra 71.6kg til 76kg, men har ikke spist drittmye så det er demotiverende utseenedmessig ;( Endret 18. januar 2015 av Lami Lenke til kommentar
Akse Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Når jeg skal ligge i "akkurat" kaloriunderskudd med ICF5x5 programmet et par måneder, kan jeg kjøre 5x5 selv om cutting versjonen sier 3x5? Eller vil det ikke ha noe for seg å kjøre 5 sett? Hva veier du? og fettprosent? 76kg. Fettprosent aner jeg ikke, kan sende deg bilde hvis du PM meg! EDIT: Ser på bilde jeg tok i september vs nå, ser ut som jeg har blitt mindre markert, vekten har gått opp fra 71.6kg til 76kg, men har ikke spist drittmye så det er demotiverende utseenedmessig ;( Du legger deg ikke i underskudd på 76kg. Husk at 5kg ikke er all verden av oppgang heller. Ville fortsatt med overskudd til over 80kg med skikkelig trening. Lenke til kommentar
War Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Enig her, og om du leser det som står i programmet så sier forfatteren dette " xxx are x x5 for a reason. They are taxing on your CNS and if you mess around you will get hurt. So don't be the tough guy who wants to do 5x5 deadlifts, because you will fail miserably." Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Hvis man får vondt I skuldra av low bar knebøy, er det skadelig for skuldra, eller er det bra mot forover skuldre? Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Mulig den har blitt linket til her før, men morsom uansett Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Greit nok, men det er da bedre enn ingenting? Man kan trene mye av de samme med de der som med stang, bare på en litt annen måte. Joda, det er fullt mulig, og jeg trente med kettlebells forrige lørdag, men jeg klarer ikke å finne samme motivasjon. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Greit nok, men det er da bedre enn ingenting? Man kan trene mye av de samme med de der som med stang, bare på en litt annen måte. Joda, det er fullt mulig, og jeg trente med kettlebells forrige lørdag, men jeg klarer ikke å finne samme motivasjon. Noen ganger må en kanskje ta det man har og gjøre det beste ut av det, uten å tenke for mye på det. Man trenger ikke all verdens motivasjon for å gjennomføre en treningsøkt. Gjør det du må, og gled deg heller til at du får trent på treningssenter neste gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå