Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Du kan godt trene leggene, men siden du går så mye på de så blir det ikke lett.

Før konkurranser er det vanlig, men det ryker fort igjen.

Skal man trene legg så vit iallefall at senen vil ta opp all energien, stå isåfall på noe med tæra og senk i 10 sekunder, hold nede i 10 sek og så eksplosivt opp.

Det er vel eneste måte å faktisk få trent leggen på, stå å jukke opp og ned som 99,99% har fått for seg har inget potensial for vekst.

Før en konkurranse kan man unngå trapper, bruke heis, gå lite ol, men det burde ikke være det store fokuset i dagliglivet.

Endret av War
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var på sesjon del 2 for ca. 1 1/2 år siden. Ble veid av sesjonsoffiseren. Vekta viste 55kg. Fikk kommentaren "Ja.. Du banker nok ikke Cecilia Brækhus med den vekta i hvert fall". (Ikke at jeg hadde gjort det med 90 kg heller :p)

Kom dermed ikke inn der jeg ønsket grunnet vekta mi. Legen fryktet at kropp og rygg ikke ville takle all vekta man må drasse rundt på. Hadde kondisjonen på den tiden, men helt klart ikke styrken som jeg trenger. Nå er det vel heller omvendt..

Tro på vekta i dag, og den viste 70 kg blank. Begynner å komme seg nå :wee:

Endret av Vertical^
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til dere treningsfolk, ofte har det vært diskutert aspektet med kardio sammen med styrketrening. Her har jeg vært usikker selv for litteraturen gir ikke et ensidig svar. Men Brad (nok engang) har kokt sammen en meta-analyse som blir tilgjengelig i Mars. Ser fram til å se tallene men hovedbudskapet er en 30% +/- basert på de molekylære prinsippene. Altså, kan den ikke si noe om en direkte reel trend i muskulatur. Sistnevnte hadde uansett vært for ressurskrevende å fått til. For øvrig undersøkte jeg disse aspektene i min bacheloroppgave for to år siden, men i sammenheng med svekket human proteinsyntese hos eldre.

Teamet er kompleks og dette er på ingen måte et helhetsbilde av denne problemstillingen, samtidig kommer man nærmere en høyere forståelse for kombinasjonen av styrketrening og utholdenhet/kardiotrening uavhengig av energibalanse.

Laster opp mars-nummeret her: post-235098-0-49455700-1421501834_thumb.jpg

Endret av Dukien
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Overhørte noen jenter i tyveårene på bussen i dag som pratet om slanking og trening. De hadde prøvd med svømming for å komme i generelt bedre form, men sluttet fordi "det er jo sykt kleint å skulle svømme lengder i basseng".

Jeg har også hørt lignende fra folk om løping. Hva er det som har gjort at det tydeligvis er flaut å løpe dersom du er eldre enn 40? Jeg har gitt mange tips til personer i familien som ønsker å komme i bedre form, og et gjennomgangstema er at de har gått såpass mye tur at de ikke blir presset nok av rask gange. Jeg anbefaler at de begynner med løping, men det kan de ikke fordi de "kan jo ikke begynne å løpe!"

• Liker 3
Lenke til kommentar

Overhørte noen jenter i tyveårene på bussen i dag som pratet om slanking og trening. De hadde prøvd med svømming for å komme i generelt bedre form, men sluttet fordi "det er jo sykt kleint å skulle svømme lengder i basseng".

Dette er ganske morsomt. Det som gjør at de vil trene er det som hindrer de i å trene. Confirmation bias i guess. De vil bli sett på som sunne av andre og få kropp til å vise fram, og velger å gjøre det alle andre gjør, som er å trene. Men, når de skal trene så tenker de på at andre som ikke trener kan legge merke til dem, og da blir det kleint. Hadde de bare tenkt på å trene for seg selv, så hadde de tatt rundene i bassenget, for da betyr ikke andres mening en dritt. Da skal de oppnå målene sine uansett hva andre mener.

Lenke til kommentar

Ligger her og er syk, flotte greier!

Men dere, jeg har veid meg selv første gang 2015. Jeg veier 81kg, med annet ord jeg veier akkurat som før. Er det ille med tanke mitt mål er å få større muskler i kroppen? Må jeg spise mye mer eller går det greit med stabil vekt?

Repost :innocent:

Jeg har økt vekt i ulike øvelsene bra, mens vekten har holdt seg stabil. Nå er jo målet mitt å få større muskler, spes brystkassa. Jeg har spist og spist, tydeligvis er det ikke nok. Så spørsmålet mitt er må jeg gå opp i vekt for å få større muskler? Hvis ja, da får jeg begynne med kcal utregning siden jeg ikke klarer å spise nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...