Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Er forskjellen mellom proteinpulver og BCAA fettet som er i pulver? Eller er det noe BCAA kapslene gir som ikke pulveret gir? Tenker på kroppskomposisjonen, restitusjon, bedre for bygge muskler o.l.

BCAA inneholder de tre forgrenende aminosyrene som leveren ikke kan metabolisere, dette grunnet molekylets sidegren. Som en konsekvens "spytter" leveren denne ut igjen til perifert vev som muskler. Disse har enzymene som er nødvendige. Kommersielt proteinpulver inneholder både disse tre samt alle andre.

Endret av Dukien
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for klokt svar! Da dropper jeg det siden jeg allerede tar proteinpulver :)

EDIT: Med tanke på å begynne på ICF5x5 neste uke og ta kreatin, så vil vel det bli veldig feil å ta kreatin når jeg har begynt med programmet?

Jeg tenker, løfter ikke for tungt i begynnelsen, så øker jeg for hver 3. økt (som man skal i ICF5x5 cutting versjonen), med kreatin vil alt (om jeg responderer på det) bli lettere vel, så da blir det vel på en måte å begynne fra start igjen?

Jeg får vel hatt første økten før kreatinen kommer og så 2-3 dager i loading fasen.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Takk for klokt svar! Da dropper jeg det siden jeg allerede tar proteinpulver :)

EDIT: Med tanke på å begynne på ICF5x5 neste uke og ta kreatin, så vil vel det bli veldig feil å ta kreatin når jeg har begynt med programmet?

Jeg tenker, løfter ikke for tungt i begynnelsen, så øker jeg for hver 3. økt (som man skal i ICF5x5 cutting versjonen), med kreatin vil alt (om jeg responderer på det) bli lettere vel, så da blir det vel på en måte å begynne fra start igjen?

Jeg får vel hatt første økten før kreatinen kommer og så 2-3 dager i loading fasen.

Husk at kreatin ikke er noe magisk, noen føler større og andre mindre effekt. :) Kjør på med kreatin 5g/dagen hver dag. Det er hva forumekspertene anbefaler såvidt meg er bekjent. :) Endret av Lærevillig
Lenke til kommentar

Ja men tenker om jeg allerede har begynt på ICF5x5 programmet, og så tar kreatin (og det fungerer for meg mtp styrke), at det vil gjøre at alt ble altfor lett og jeg må øke tidligere enn jeg skal i programmet.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Lami, du er ung og uerfaren. Ta det fra en som har holdt på i noen år. De tingene du bekymrer deg for er HELT IRRELEVANTE i det store bildet. Kreatin, BCAA, proteinpulver... Jeg husker for noen år siden at jeg også kastet bort masse penger på whey og gainere. De tusenlappene skulle jeg gjerne hatt den dag i dag for å bruke til andre ting. Det eneste jeg fortsatt bruker er kreatin, fordi jeg mener at det gir meg bittelitt mer styrke.

Kreatin monohydrat er forresten ikke et kosttilskudd. Det er et unaturlig dopingmiddel. Det finnes ikke noen plasser i naturen og er fremstilt i laboratorium. Dere som bruker det er ikke rene/naturlige/dopingfrie. Den største forskjellen fra å bruke testosteron er at testosteron faktisk gir veldig gode resultater, men siden kreatin er såpass svakt og harmløst så ser antidopingmyndighetene igjennom fingrene med det. Men det er ikke naturlig, det er doping.

Lenke til kommentar

Ligger her og er syk, flotte greier!

Men dere, jeg har veid meg selv første gang 2015. Jeg veier 81kg, med annet ord jeg veier akkurat som før. Er det ille med tanke mitt mål er å få større muskler i kroppen? Må jeg spise mye mer eller går det greit med stabil vekt?

Lenke til kommentar

Lami, du er ung og uerfaren. Ta det fra en som har holdt på i noen år. De tingene du bekymrer deg for er HELT IRRELEVANTE i det store bildet. Kreatin, BCAA, proteinpulver... Jeg husker for noen år siden at jeg også kastet bort masse penger på whey og gainere. De tusenlappene skulle jeg gjerne hatt den dag i dag for å bruke til andre ting. Det eneste jeg fortsatt bruker er kreatin, fordi jeg mener at det gir meg bittelitt mer styrke.

Kreatin monohydrat er forresten ikke et kosttilskudd. Det er et unaturlig dopingmiddel. Det finnes ikke noen plasser i naturen og er fremstilt i laboratorium. Dere som bruker det er ikke rene/naturlige/dopingfrie. Den største forskjellen fra å bruke testosteron er at testosteron faktisk gir veldig gode resultater, men siden kreatin er såpass svakt og harmløst så ser antidopingmyndighetene igjennom fingrene med det. Men det er ikke naturlig, det er doping.

Kreatin er unaturlig?????

Hahahahahaha :lol:

• Liker 5
Lenke til kommentar

lol.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er kreatin i kjøtt, fisk og bær, men det er kanskje ikke naturlig å kjøpe det når grandis er på tilbud.

Fullstendig feil. Kreatin monohydrat finnes ikke naturlig noen plass. Det er forskjell på kreatinfosfat og kreatin monohydrat. Forresten finnes det testosteron i sauetestikler, så det er bare å spise vei. Testosteron er mer naturlig enn kreatin monohydrat, for det kan man faktisk få igjennom kosten. Allikevel er det mindre doping å bruke kreatin monohydrat? Hahahaha. Jada, biotilgjengeligheten på testosteronet fra saueballer blir svært dårlig, så ikke angrip meg med stråmenn. Men det er mer naturlig enn kreatin monohydrat. Fakta er fakta.

Nivået på dette forumet er så ufattelig lavt. Til og med Dukien som skal kunne noe om dette presterer å bomme.

Endret av monsterhjerne
Lenke til kommentar

Mener du naturlig er bra? Hva med fluesopp, den er naturlig.

Litt snodig at du skal henge deg opp i at kreas (kjøtt) -) /kreatin ikke er naturlig siden det inneholder ett molekyl vann pr molekyl av forbindelsen for å få krystalisering.

Skulle likt å se at man trakk dette ut av levende mennesker for å selge det som et naturlig kosttilskudd.

Eller ta det fra kjøtt for den saks skyld.

Så de tre aminosyrene arginine, glysin og metionin er helt innenfor, men krystaliserer man dem på fabrikk så er man boler.

Skal ikke fortelle hvem som trekker ned kvaliteten i tråden jeg

Endret av War
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Litt snodig at du skal henge deg opp i at kreas (kjøtt) -) /kreatin ikke er naturlig siden det inneholder ett molekyl vann pr molekyl av forbindelsen for å få krystalisering.

Skulle likt å se at man trakk dette ut av levende mennesker for å selge det som et naturlig kosttilskudd.

Så de tre aminosyrene arginine, glysin og metionin er helt innenfor, men krystaliserer man dem på fabrikk så er man boler.

Igjen så blander du kosttilskudd og dopingmiddel. Kreatin tas kun fordi det er prestasjonsfremmende, det er derfor man tar dopingmidler. Kreatin tas ikke fordi man ønsker å forbedre helsa, som er formålet med kosttilskudd som vitaminer, mineraler og omega-3.

Så kreatin monohydrat er unaturlig. Og det tas kun fordi man ønsker å prestere bedre. Tror du har sterkt behov for å lete opp definisjonen av "dopingmiddel" hvis du fortsatt ikke skjønner en dritt.

Endret av monsterhjerne
Lenke til kommentar

Nivået på dette forumet er så ufattelig lavt. Til og med Dukien som skal kunne noe om dette presterer å bomme.

I utgangspunktet er jeg ikke interessert i en pissekonkurranse, men hvilken påstand(er) er det du mener jeg har bommet på?

Endret av Dukien
Lenke til kommentar

Så det har ikke noe å si når jeg tar det?

Krea-bolic er annerledes enn kreatin monohydrat da det ikke samler opp vann, så kan jeg slutte med det uten at det påvirker noe?

Lenke til kommentar

Ja men tenker om jeg allerede har begynt på ICF5x5 programmet, og så tar kreatin (og det fungerer for meg mtp styrke), at det vil gjøre at alt ble altfor lett og jeg må øke tidligere enn jeg skal i programmet.

Såpass effekt tror jeg ikke kreatin vil gi deg. Kreatin gir deg kanskje muligheten til å presse ut den siste repetisjonen, evt en repitisjon til. Kreatin er ingen mirakelkur som plutselig gjør løftene dine veldig lette. Følg programmet uansett. Føler du det blir for lett, så fokuser ekstra på teknikk for å terpe inn dette.

Lenke til kommentar

Igjen så blander du kosttilskudd og dopingmiddel. Kreatin tas kun fordi det er prestasjonsfremmende, det er derfor man tar dopingmidler. Kreatin tas ikke fordi man ønsker å forbedre helsa, som er formålet med kosttilskudd som vitaminer, mineraler og omega-3.

Så kreatin monohydrat er unaturlig. Og det tas kun fordi man ønsker å prestere bedre. Tror du har sterkt behov for å lete opp definisjonen av "dopingmiddel" hvis du fortsatt ikke skjønner en dritt.

Row row row your boat :D
Lenke til kommentar

Så det har ikke noe å si når jeg tar det?

Krea-bolic er annerledes enn kreatin monohydrat da det ikke samler opp vann, så kan jeg slutte med det uten at det påvirker noe?

Det er ingenting som heter at det ikke samer opp vann, det er bare mindre kreatin i så man ikke overdoserer like lett.

Penger ut av vinduet, ikke fall for markedsføringen.

Her er det sand som selges i sahara, her er det sand som har ligget nære sola og derfor er sand sola liker eller noe tilsvarende.

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...