Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noe jeg kan "ta bort" eller flette inn i andre øvelser, når programmet slik jeg har det er slik:

Mandag - skuldre

Tirsdag - militærøvelser + mage / bein kveld

Onsdag - rygg

Torsdag - bryst + mage

Fredag - bicep & tricep

attachicon.gifProgram.png

(har ikke endret navnene til det det egentlig heter ennå..)

Skal ha plass til to økter kardio. Noen tips?

Målet er: fettreduksjon, og skal seff samtidig opprettholde musklene.

Om noen er interessert i å hjelpe utenom å skrive innlegg hver gang (PM/lignende) setter jeg pris på det :)

Sånne programmer funker fint for de som trøkker mye dopingmidler, da fungerer jo alt - selv å ikke trene, men det er langt ifra optimalt for deg. Du trenger høyere frekvens. Kutt ned til tre styrkeøkter per uke, og gjør disse om til fullkroppsdager med de store baseøvelsene som knebøy, markløft etc. Da får du mer tid til joggingen din også.

Lenke til kommentar

Tenkte akkurat å skrive om det nå til du postet monsterhjerne.

Blir anbefalt å ikke gå for bro-split oplegget mitt, og heller kjøre Starting Strenght programmet med 3 store baseøvelser tre dager i uken. Men kan jeg trene flere ting i tillegg, som mage og rumpe? Et av opplegget var å fokusere mer på assen, og knebøy er vel bare en av flere gode øvelser(?).

Lenke til kommentar

Blir anbefalt å ikke gå for bro-split oplegget mitt, og heller kjøre Starting Strenght programmet med 3 store baseøvelser tre dager i uken. Men kan jeg trene flere ting i tillegg, som mage og rumpe? Et av opplegget var å fokusere mer på assen, og knebøy er vel bare en av flere gode øvelser(?).

Joda, det går fint det. Hvor nødvendig det er er en annen sak. Da jeg ble sterk i knebøy så merket jeg det godt på rumpa. Nå vet jeg ikke hvor stødig du er i russisk, men Klokov bemerker noe av det samme på 1:10

Lenke til kommentar

En aminosyre som kroppen helt fint produserer selv? Litteraturen gir ikke grunnlag for at dette vil ha noen effekt. Altså penger spart er penger tjent. Har tatt en titt på studiene fra kosttilskuddbransjen og det er en del ekstrapolarisering på ferde. (Økt opptak i innflammasjonspreget tarm hos dyr --> signifikant bedre av glutamintilskudd etc --> ergo same shit i humane modeller.)

Endret av Dukien
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er glutamin yay eller bullshit? :) En kompis maser på meg at jeg bør begynne med det, men jeg tviler. Gjør jeg rett å tvile på det?

Det MÅ være i peptidform for at det i heletatt skal kunne nå frem dit det liksom skal, er det verdt det som eget tilskudd? Nei.

Er det ikke i peptidform kan man liksågodt helle det i do og spare seg for bryet.

Endret av War
Lenke til kommentar

Joda, det går fint det. Hvor nødvendig det er er en annen sak. Da jeg ble sterk i knebøy så merket jeg det godt på rumpa. Nå vet jeg ikke hvor stødig du er i russisk, men Klokov bemerker noe av det samme på 1:10 https://www.youtube.com/watch?v=iDR5mjZl0zU

Takker for svar :)

I dag prøvde jeg meg på markløft, pendlayroing og knebøy. Filmet også, så uten å legge ut her, er det noen som kunne sett hva jeg gjør riktig og hva jeg gjør galt? Send meg PM hvis du kan! Setter stor pris på det :)

Lenke til kommentar

Det stemmer, det meste av mono er likt, creapure fra TN skiller seg kanskje ut med at de tester produktet for bistoffer ekstra nøye, men koster også deretter.

Trenger ikke oppladningsfasen, har du klart deg til nå uten klarer du deg 3 uker til før lagrene er helt fulle.

Takk for svar :)

Er f. eks Proteinfabrikken sin monohydrat bra? I den forstand at det er lett opptakelig og produsert i Norge?

Lenke til kommentar

Yo

I det siste har jeg blitt ganske sår I leggene fra knebøy. Kan dette Være tegn på feil teknikk? Har begynt å merke det nå som jeg trener med tyngre vekter.

glemte å nevne at jeg bruker løftesko med "høy hæl"

Litt mer spesifikt på leggen kan nok hjelpe litt.

Kom for å spørre om noe i samme gaten som han over.

Knebøyøkt i dag, etter 4-5 reps i siste og tyngste sett får jeg litt vondt/ubehag i kulen på ankelen. Kjennes litt ut som om den sklir ut av ledd. Endte med 9 reps, da det ble bare verre for hver rep. Etterpå kjentes det ut som om at jeg måtte "gå den på plass".

Opplegget er ikke vondt, men kjennes helt for jævlig ut, og kan tenke meg at det kan bli vondt om jeg bruker tyngre vekter/flere reps.

Ble det godt nok forklart? Noen tips?

Det kan være at du står litt smalt eller har dårlig vinkel på føttene dine. Har du trent bøy lenge? Hvordan er mobiliteten?

Har vært av/på med bøy i en god stund ja. Er ikke før siste ~3 månedene jeg har hatt dette problemet. Mobiliteten er ikke på topp, er generelt ganske stiv, og har dratt på meg en prolaps. Men selv synes jeg ikke det hindrer meg i å komme ned i en brukbar dyp knebøy, spesielt ikke etter invisteringen av knebøysko.

Hvordan beveger overkroppen din seg i løftet? Hvor bredt står du?

Skal prøve å få lagd en video i kveld.

Da fikk jeg laget en video.

3 timer etter økten kjennes det fremdeles ut som om "håklakulen" er ute av posisjon. Kjenner ikke noe til det når det ikke er vekt på foten, men kjenner det godt når jeg går. Gjør litt vondt når jeg går skikkelig.

Lenke til kommentar

Hater egentlig å sutre over skader og plager, da det meste går over av seg selv, eller at det handler om å endre teknikk/forbedre teknikk. Men nå opplever jeg noe rart med det høyre kneet.

Opplevde tidligere litt ubehag (ikke vondt) i korsryggen etter knebøy. Gikk igjennom en del videoer, og endret til low-bar. Føltes umiddelbart mye bedre. Holdt på et par uker, og etter ei økt merket jeg litt smerter i kneet. Tok meg derfor en uke fri fra bøy, men ga seg ikke.

Testet derfor ut litt forskjellig. Har de siste ukene spilt innebandy, gått på ski, jogget, og merker ingenting i kneet. Alt er flott. Men jeg merker litt ubehag når jeg kjører knebøy, og står (rett opp og ned), eller sitter lenge stille. Noen ideer? Er så rart at jeg kan gjøre det aller meste, men når jeg prøver knebøy eller sitter/står lenge, så merker jeg ubehaget.

Har derfor vært uten knebøy siden nyåret, noe som er kjipt.

Lenke til kommentar

Baseøvelser krever teknikk, de beste av oss klarer å løre teknikken på 3-4 mnd, det sier litt om hvor vanskelig det kan være. Man burde iallefall få tak i en som kan dem.

Det er vel bare det som er grunnen.

Man kan ikke sammenligne fremgang , og under 100kg handler det mest om forbedring av teknikk også som, vil ta mye av æren for fremgangen.

Lenke til kommentar

Ja okay takk for svar, da får jeg bare ta å begynne med programmet og satse på at jeg ikke ender opp med masse skader :)

Men det er litt "kort", dvs at det er tre grupper med øvelser i uken. Er det noe programmet IKKE tar så "mye"/ingenting på av muskler som jeg kan trene de ledige dagene? Er rumpe en ting?

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...