Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noe jeg kan "ta bort" eller flette inn i andre øvelser, når programmet slik jeg har det er slik:

Mandag - skuldre

Tirsdag - militærøvelser + mage / bein kveld

Onsdag - rygg

Torsdag - bryst + mage

Fredag - bicep & tricep

post-121186-0-42052100-1420936036_thumb.png

(har ikke endret navnene til det det egentlig heter ennå..)

Skal ha plass til to økter kardio. Noen tips?

Målet er: fettreduksjon, og skal seff samtidig opprettholde musklene.

Om noen er interessert i å hjelpe utenom å skrive innlegg hver gang (PM/lignende) setter jeg pris på det :)

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Dips i tillegg til/istedenfor triceps push down.

Shrugs og Overhead press for skuldre.

Dumbbell press for tryst.

Pullups for rygg.

Chinups for biceps.

Takk for svar!

Tirsdagen med militærøvelser er pullups + pushups, dips, så får dekket dips der. Ellers har jeg fått veldig vondt i skulderen av den øvelsen så burde vente litt med den.

Lenke til kommentar

Brun risdiskusjonen ja hehe, kanskje etter trening.

Miyoshi H, Okuda T, Okuda K, Koishi H., Effects of brown rice on apparent digestibility and balance of nutrients in young men on low protein diets., utr Sci Vitaminol (Tokyo). 1987 Jun;33(3):207-18.

Påstanden er : - "fullkorn eller brunris kan faktisk hemme proteinopptaket og føre til netto tap av mineraler"

Endret av War
Lenke til kommentar

Dette med proteinopptak og i ris går nok heeeelt fint. Enkelte fullkornprodukter inneholder antibeitestoffer som er korn forsvarsmekanisme mot å bli spist opp. Korn sin strategi for å spre seg er via vinden, dette i motsetning til eksempel frukt hvor dyr spytter ut kjernen og vips så kan epleskrotten spre seg.

Selv om brun ris og generelt fullkorn inneholder antibeitestoffer som kan være negativt for opptak av eks mineraler, vitaminer og makronæringstoffer, så har det samtidig en høyere innhold slik at totalen vil være i positiv favør. Men ja, en absurd antall høyt fiber (50+/->) daglig kan gi denne effekten hos noen ved et homogent kosthold. I dette tilfellet hos 5 unge asiatere ved å bruke biologisk verdi (BV). Det eksisterer ingen gullstandard for måling siden alle har sine styrker og svakheter, noe som gjør dette utfordrende. Dagens felles standard er foreslått til å være PCDCAA. (Protein Digestibility Corrected Amino Acid Score) Denne har også svakheter men tar utgangspunkt i menneskelige aminosyrebehov og opptakgsgrad.

Endret av Dukien
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trenger litt hjelp med hvor jeg skal gå videre!

Siden starten av november har jeg trent kondisjon (i all hovedsak løping på tredemølle, løping ute (når været har tillatt det), romaskin og spinningsykkel) i tillegg til å ha kaloriunderskudd. Målet mitt med dette har vært å redusere vekt og fettprosent, noe jeg har lyktes ganske godt med. Jeg har gått ned fra 85,4 til 79,5 kg (har måledag tirsdager, så jeg er forhåpentligvis under 79 nå) og er 183 cm høy. Planen min er å fortsette med dette opplegget til 1. februar og begynne med styrketrening.

Det langsiktige målet mitt er å bli slank med definerte muskler. Jeg er litt forvirra over alle rådene man finner på nettet, og blir kanskje ikke såå mye klokere av evt. flere tips, men hvordan burde jeg gå frem for å redusere fettprosenten ytterligere?

Lenke til kommentar

Fortsett treningen. Ville kanskje også gått for noe som jobber kroppen enda hardere en bare løping. For eksempel ski (imens du har sjansen, om du i det hele tatt har snø). Ellers så er svømming den aller beste form for kondisjonstrening i mine øyne. Får trent musklene ganske godt av det også :)

Styrketrening er heller ikke dumt hvis du har muligheten. Sjekk ut for eksempel treningsprogrammet Starting Strength.

Du kan jo i tillegg se an kostholdet ditt, og finne ut om det er forbedringspotensiale.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Har plenty med snø, har ikke ski! Har derimot nettopp kjøpt sykkel, og tenker selvfølgelig å sykle masse i år. :)

Har absolutt muligheten til å drive med styrketrening og er medlem i et ganske bra treningssenter. Skal sjekke ut Starting Strength! Svømming høres morsomt nok ut, men det blir en ekstra utgiftspost i såfall, så det får vurderes :) Egentlig så lurer jeg vel mest på hvordan jeg bør gjøre det med kosthold! Kom ikke så godt fram i den første posten min.

Lenke til kommentar

Tips til hvor jeg får kjøpt billige treningshortser? Har ikke behov for noe fancy (mine 5 år gamle Active fra Spar Kjøp har gjort en super jobb, men så ut som at de er utav produksjon) Betale 300-500 for å ta addias eller nike i bretten interessere meg lite.

Trenger også tips på sykkelshots(ish), trenger noe som hindrer at lårene gnisser.

Lenke til kommentar

Det stemmer, det meste av mono er likt, creapure fra TN skiller seg kanskje ut med at de tester produktet for bistoffer ekstra nøye, men koster også deretter.

Trenger ikke oppladningsfasen, har du klart deg til nå uten klarer du deg 3 uker til før lagrene er helt fulle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...