Zethyr Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Hadde jeg trent med 10x2kg mindre i benkpress med hantler er det nesten så jeg måtte ha bundet heliumballonger til hendene Nei, men jeg kjenner meg godt igjen i det at jeg henger etter i bryst. Brystet har begynt å vokse litt nå som jeg gikk vekk fra tradisjonell benkpress og flyes i (dårlig) maskin og flere andre dårlige øvelser til skråbenk med hantler, kabelcrossover i forskjellige varianter, brede skrå flyes med hantler og litt div. ettersom hva jeg føler. Har begynt å prioritere bryst litt nå, ettersom jeg sliter hardt med brystet. Jeg merker at det er fristende å gå over til en 4-splitt, fra mitt nåværende 3-splitt-aktige opplegg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Jeg kjører ikke mange øvelser på bryst heller. 5xbenk med hantler, 5xskråbenk med hantler, 3xpeckdeck, 3xkabelcross. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Hadde jeg trent med 10x2kg mindre i benkpress med hantler er det nesten så jeg måtte ha bundet heliumballonger til hendene 7878604[/snapback] Er ikke så skrekkelig ille med tanke på at jeg var i toppform før jeg dro i militæret, å helt ræva form nå. I tillegg er den på stigende Så 50kg x 6-8 før sommeren er over skal jeg nok klare. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Jeg kjører ikke mange øvelser på bryst heller. 5xbenk med hantler, 5xskråbenk med hantler, 3xpeckdeck, 3xkabelcross. 7878642[/snapback] Du kjører en god del, får du ikke kjørt brystmuskelen på 16 sett er det noe feil. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Jeg kjører aldri til failure da. Damn, jeg har blitt feit. Gleder meg til jeg er ferdig i Forsvaret slik at jeg kan begynne å trene morningkardio og sykling. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Damn, jeg har blitt feit. 7879061[/snapback] Hvor feit da? Det du anser som "feit" anser jeg antakeligvis som "normal" Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Damn, jeg har blitt feit. 7879061[/snapback] Hvor feit da? Det du anser som "feit" anser jeg antakeligvis som "normal" 7879471[/snapback] 14-15% fett. Jeg bør ligge på 8%, jeg kaller meg tross alt syklist, men de siste månedene har jeg spist og trent som om jeg var en kroppsbygger på 90 kilo og ikke en 80 kilos kondisfyr på slankern. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 (endret) White kaller seg selv feit så vi som har mer en 15% fett skal føle oss smellfeite^^ Det jeg egentlig lurer på er om jeg bør ta proteinene og karbohydratene etter at jeg har trent 30 min kardio etter styrken, eller i mellom styrke og kardio? Endret 5. februar 2007 av Snobjorn Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 White kaller seg selv feit så vi som har mer en 15% fett skal føle oss smellfeite^^ Det jeg egentlig lurer på er om jeg bør ta proteinene og karbohydratene etter at jeg har trent 30 min kardio etter styrken, eller i mellom styrke og kardio? 7879778[/snapback] Jeg hadde definitivt tatt dem etterpå, så bruker du det til å bygge i stedet for å forbrenne. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 White kaller seg selv feit så vi som har mer en 15% fett skal føle oss smellfeite^^ Det jeg egentlig lurer på er om jeg bør ta proteinene og karbohydratene etter at jeg har trent 30 min kardio etter styrken, eller i mellom styrke og kardio? 7879778[/snapback] Jeg hadde definitivt tatt dem etterpå, så bruker du det til å bygge i stedet for å forbrenne. 7879939[/snapback] Er litt mer for den litt før, og masse etterpå teorien. Proteiner før treningsøkta forhindrer forbrenning av muskelmasse under økten ifølge enkelte kilder. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Å kun ta proteiner før trening er meningsløst. Da vil kroppen først fordøye det, så bruke det som energi. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Å kun ta proteiner før trening er meningsløst. Da vil kroppen først fordøye det, så bruke det som energi. 7880241[/snapback] Vel flere som er uenig med deg. Å kroppen nyttegjør seg heller av karb enn protein under treningsøkta. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Å kun ta proteiner før trening er meningsløst. Da vil kroppen først fordøye det, så bruke det som energi. 7880241[/snapback] Vel flere som er uenig med deg. Å kroppen nyttegjør seg heller av karb enn protein under treningsøkta. 7880831[/snapback] iForm er i hvertfall enig. Gjennom mine styrketreningsår har jeg vært veldig dårlig til å ta baseøvelser. Jeg trener verken benk, markløft eller knebøy. Benk trener jeg ikke fordi jeg foretrekker manualer, markløft har jeg liksom aldri fått meg til å gjøre og knebøy tåler ikke ryggen min for tiden, selv om jeg trente det en del før. I dag skal jeg uansett implementere markløft i programmet og jeg gleder meg. Har ikke peiling på hva jeg ligger på, ettersom jeg har trent svært lite av det, så det blir spennende. Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Å kun ta proteiner før trening er meningsløst. Da vil kroppen først fordøye det, så bruke det som energi. 7880241[/snapback] Vel flere som er uenig med deg. Å kroppen nyttegjør seg heller av karb enn protein under treningsøkta. 7880831[/snapback] iForm er i hvertfall enig. Gjennom mine styrketreningsår har jeg vært veldig dårlig til å ta baseøvelser. Jeg trener verken benk, markløft eller knebøy. Benk trener jeg ikke fordi jeg foretrekker manualer, markløft har jeg liksom aldri fått meg til å gjøre og knebøy tåler ikke ryggen min for tiden, selv om jeg trente det en del før. I dag skal jeg uansett implementere markløft i programmet og jeg gleder meg. Har ikke peiling på hva jeg ligger på, ettersom jeg har trent svært lite av det, så det blir spennende. 7881991[/snapback] iForm er enig med Hyrlen også Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Selv om rotter bygger muskler med proteininntak i forhold til rent karbohydratinntak før trening, holder jeg meg unna det. De fleste måltider man spiser før trening inneholder både proteiner og karbohydrater, derfor blir et slikt forskningsresultat ubetydelig for en normal person. Lenke til kommentar
CCola Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Hva med å ta proteiner mens man trener? Lenke til kommentar
DNA Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Hva med å ta proteiner mens man trener? 7883081[/snapback] Det blir brukt til energi og er rett og slett unødvendig. Lenke til kommentar
CCola Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Hva med å ta proteiner mens man trener? 7883081[/snapback] Det blir brukt til energi og er rett og slett unødvendig. 7883383[/snapback] Okay, så kunklusjonen her er? Før eller etter? Eller begge deler? Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Jeg sier begge deler. @Wh1te, så vist ikke ubetydelig. Er mange små ting som skal klikke for at man skal pirke inn formen De fant ut at opptaket av aminosyrer i de trente musklene var 2.5 ganger større når måltidet ble inntatt før treningen sammenlignet med etter Vel for meg er dette mer enn nok grunn til og lempe innpå en halv shake før trening så resten etterpå. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Hva slags virkningner har aminosyrer for musklene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå