Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Nå teller ikke vi løfteglade inn under "generelle råd"

Det er mer for saueflokken med null peiling.

For eks "man blir feit av lettbrus" kan det stå i vg, ja til nød om man ikke kan noe om kosthold, ikke bryr seg om kosthold og bare spiser det man føler for der og da og ikke vet hva som skjedde.

Jeg misliker bgjengen som går ut med 2litt av alt er best"

Det er bare en helgardering som egentlig betyr at man ikke vet hva man holder på med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"At det klikker av og til er helt normalt. Er nok kun en blanding av sener og selve leddet som lager lyden når du beveger leddet, dem som får denne lyden ofte kan eks ha en litt "slakk" skulder hvor man bør styrke opp rotatormusklene i skuldrene. Dette er ikke farlig, men annbefaler ikke å trener øvelser som fremprovoserer dette"

Lenke til kommentar

Lest at diverse peps får vondt diverse steder av dype knebøy.

Fant en fin øvelse, Wide-Stance Dumbbell Squat, der man skal gå i 90grader. Er det forskjell på musklene den tar på 90grader vs dype?

Goblet squat? Blir ikke det bare en annen versjon av frontbøy? Det sies at det vil puttes mye stress på knærne hvis du går akkurat ned til parallell, og at knærne vil strekkes hvis du går ATG. Har hørt at flere muskler aktiveres når du går ATG, men jeg vet ikke om det er verdt det.

Lenke til kommentar

Enten fikser man mobiliteten, eller så bytter man ut øvelsen.

90 grader er knapt en halv bøy, med å bare trene forside lår vil kne vries ut av stilling og ting blir bare værre med tiden.

Spørsmålet er får du vondt, skal du droppe dype bøy pga andre med 90-årskropp får smerter?

Lenke til kommentar

Lest at diverse peps får vondt diverse steder av dype knebøy.

Fant en fin øvelse, Wide-Stance Dumbbell Squat, der man skal gå i 90grader. Er det forskjell på musklene den tar på 90grader vs dype?

Goblet squat? Blir ikke det bare en annen versjon av frontbøy? Det sies at det vil puttes mye stress på knærne hvis du går akkurat ned til parallell, og at knærne vil strekkes hvis du går ATG. Har hørt at flere muskler aktiveres når du går ATG, men jeg vet ikke om det er verdt det.
Njæ, ikke helt slik som goblet squat nei. Er denne øvelsen:

https://youtube.com/watch?v=rLo9_sQc5xI

Har kun gjort den en gang, kan si det var slitsomt. La ikke noe spess merke til knærne, men tenker at 90 grader ikke blir "ordentlig" og derfor ikke like bra som dyp - selv om øvelsesvideoen viser 90grader, og War, hvis det ikke er bra hvordan kan det være en reell øvelse.

Jeg bare tenkte om det ikke er forskjell

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Man skal høre mye før ørene faller av..

Havnet i en diskusjon med en crossfitter i dag. Jeg spurte i utgangspunktet om tips til sjekk av teknikk på en øvelse som typisk gjøres med en kettlebell, men endte plutselig opp med å få råd om å ta proteintilskudd "så kanskje du får litt mer rumpe". Kan ikke si at jeg bekymrer meg så mye for størrelsen på rumpen min xD

Spurte om hun tok tilskudd, og fikk til svar at "ja, hun hadde ikke sjans til å få i seg nok proteiner uten". "Jasså", sa jeg. "Hvor mange gram får du i deg da?"

Nei, det visste hun ikke, hun talte nemlig ikke kalorier og proteiner :p

Endret av darkness|
  • Liker 8
Lenke til kommentar

"At det klikker av og til er helt normalt. Er nok kun en blanding av sener og selve leddet som lager lyden når du beveger leddet, dem som får denne lyden ofte kan eks ha en litt "slakk" skulder hvor man bør styrke opp rotatormusklene i skuldrene. Dette er ikke farlig, men annbefaler ikke å trener øvelser som fremprovoserer dette"

takk for svar!

Lenke til kommentar

99.9 høres ut som en liiiiten overdrivelse gitt.

Hahah, kanskje jeg klarer å finne 99 dårlige for hver gode.

Situp burde man ikke trene, det er en øvelse.

listen er iallefall veldig lang , med tanke på tankegangen at det er jo en øvelse, så den må jo være bra

Lenke til kommentar

En uke med trening nå, (5 treninger á 1t15min ca).

Passet på kosthold og gått ca 1000-1200 kcal under hver dag.

Ned 0.8kg ca. Tar vel et par uker før man selv ser/merker forandringer.

Kjapt spm angående kosthold dog.

Er (veldig) glad i brødmat (morgen/lunsj/kvelds), men blitt fortalt at det ikke helt er smart.

Stemmer det?

Lenke til kommentar

Hvordan er det med vann-inntak når man tar kreatin?

Lest at man må drikke 3-4 liter med vann, og det virker mye.

Hvor mye må man få i seg? Og hva skjer om man ikke får ikke seg nok?

Kroppen har mekanismer for dette, selv om vi tåler små perioder med "tørste" ganske så godt så er det ikke verre at du drikker til du er tilfredsstilt

Kjapt spm angående kosthold dog.

Er (veldig) glad i brødmat (morgen/lunsj/kvelds), men blitt fortalt at det ikke helt er smart.

Stemmer det?

Det er helheten som har noe å si, ikke enkeltaspekter. Inkluder gjerne brød og om mulig vel fullkornvarianter grunnet stadig økende evidens for kostfiberens gode helseeffekter. Inkluderer du brødmat tre ganger daglig så kan det gå på bekostning av andre gode matvarer som frukt & grønt, belgfrukter etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...