Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf

Mine biceps får god nok trening gjennom andre øvelser. Muskelen er jo pitteliten! Men jeg kjører vel kanskje 2-3 sett på den i uken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kjører selv ca. én ren bicepsøvelse per måned, hvis ikke mindre. Hater å trene biceps.

De få, små gangene jeg trener biceps tar jeg det på ryggdagen, etter alle de tunge ryggøvelsene som markløft, nedtrekk og roing.

7870361[/snapback]

Ikke mye akkurat.

Jeg kjører selv biceps 1 gang i uken.... Hater biceps mest fordi at jeg synes det er den ekleste øvelsen å trene.

Lenke til kommentar
Over en uke siden jeg har trent nå  :dontgetit:

7869105[/snapback]

Da bør du heller ta på deg treningstøyet og komme deg på trening enn å sitte her på diskusjon.no..

Har vært mye syk.. Først influensa, feber osv. Deretter ørebetennelse. Litt domt å trene da :hrm:

Men jeg begynner imorgen! :cool:

Lenke til kommentar
Jeg kjører selv ca. én ren bicepsøvelse per måned, hvis ikke mindre. Hater å trene biceps.

De få, små gangene jeg trener biceps tar jeg det på ryggdagen, etter alle de tunge ryggøvelsene som markløft, nedtrekk og roing.

7870361[/snapback]

Ikke mye akkurat.

Jeg kjører selv biceps 1 gang i uken.... Hater biceps mest fordi at jeg synes det er den ekleste øvelsen å trene.

7870433[/snapback]

Liker heller ikke trene biceps og har aldri gjort det, men kjører biceps direkte 2 ganger i uken.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Mine biceps får god nok trening gjennom andre øvelser. Muskelen er jo pitteliten! Men jeg kjører vel kanskje 2-3 sett på den i uken.

7870298[/snapback]

Øvelser som..?

7870329[/snapback]

Jeg kjenner det ganske heftig i biceps når jeg ror med smalt grep, og det er favorittøvelsen min så det sier seg selv at det blir en del sett. Trener også et par høyrepetisjonssett med sittende kabelcurls på biceps, for å ta dem litt mer ut.

Ble treningsøkt i går kveld, gitt. Jeg er helt fantastisk, usannsynlig svak i bryst. Det er nesten fascinerende.

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle prøve meg ut på en splitt hvor jeg trener alle kroppsdeler 1 gang i uken isteden for 2 ganger i uken siden jeg trenger noe nytt og splitten jeg har nå er ganske langt (9 øvelser hver økt). Og ikke kom med: "Det er dumt å trene muskelen bare 1 dag hardt i uken når du ikke har trent i over 1 år".

Her er splitten:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Dag1. Bryst og triceps:

Benpress 3 x 10.

Skråbenk i smith 3 x 10.

Crossover 3 x 10.

Dips 3 x 8.

Smalbenk 3 x 10.

Pushdown 3 x 8.

Dag 2. Rygg og biceps:

Markløft 3 x 8.

Nedtrekk 3 x 8.

Kabelroing 3 x 8.

Bicepscurl 3 x 12.

Hantelcurl 3 x 16.

Consentrationcurl 3 x 12.

Dag 3. Ben:

Knebøy 4 x 6.

Strak mark 3 x 8.

Benpress 3 x 12.

Tåhev 3 x 15.

Leg extensions 3 x 12.

Dag 4. Skuldere og mage:

Militærpress 3 x 8.

Sidehev 3 x 8.

Foroverbøyd sidehev 3 x 8.

Skulderpress 3 x 8.

Magetrener 3 x 15.

Kabelcrunch 3 x 12.

Noen mangler eller noe jeg burde bytte ut?

Og ja; Jeg går for 100% volum, men litt styrke i bena. Så repsene er høye i alt uten om knebøy.

Endret av DNA
Lenke til kommentar
Hva er lurt å få i seg før og etter trening, av proteiner, karbohydrater og slik?

7876617[/snapback]

Det er greit med litt proteiner både før og etter trening, samme med karbohydrater. Før trening kan du ta deg et par brødskiver med noe kjøtt pålegg og et par glass melk.

Rett etter trening kan du spise et par bananer, ca en time etter trening bør du spise et måltid med proteiner i form av kjøtt, og karbohydrater i form av ris\pasta\potet.

Lenke til kommentar
Har trent styrke i ca 4 år nå, så innbiller meg selv at teknikken ikke er det som holder meg tilbake.

7875303[/snapback]

Hvorfor ikke?

Treningsuvaner++ er vanlig å arbeide seg inn i :)

7876737[/snapback]

Har alltid vært nøye med teknikken. Fikk også hjelp til benkpress(hantler) av en bb som driver gymet jeg trente en periode.

Men kan forsåvidt forhøre meg:

Hvor langt ned skal man senke manualene under benkpress(hantler), jeg pleier å senke de rolig ned slik at innerste punkt på manualene berører ytterste punkt på brystet. Har sett at flere ikke går så langt ned.

Hvor langt skal man ned under skråbenk (hantler) Jeg gjør det samme her, men ser også at mange ikke tar så langt ned.

Når det gjelder treningsprogrammet til DNA så ville jeg brukt mer tid på bryst og rygg og mindre tid på hhv. triceps og biceps. Men så er jo jeg ingen ekspert.

Lenke til kommentar
Ble treningsøkt i går kveld, gitt. Jeg er helt fantastisk, usannsynlig svak i bryst. Det er nesten fascinerende.

7874136[/snapback]

Ikke snakk, jeg trener med 10kgx2 mindre på benkpress med hantler. Markløft og knebøy vil jeg ikke en gang tenke på, trener sent på kvelden så ingen jeg kjenner ser meg :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...