Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg tror ordet "boler" har skiftet litt beite - i dag er det mange som bruker det om ALLE som bygger muskler uavhengig om de doper seg eller ikke.

7857869[/snapback]

Det er pga media. Alle som vet litt om "sterke" folk på tv, vet jo at de boler seg.

Lenke til kommentar
Over en uke siden jeg har trent nå  :dontgetit:

7869105[/snapback]

Da bør du heller ta på deg treningstøyet og komme deg på trening enn å sitte her på diskusjon.no..

Jeg har trent 5-6 ganger i uka nå, og det er ikke så dumt som jeg hadde trodd før jeg prøvde. Det som irriterer meg er at jeg ikke klarer å presse meg så langt jeg gjerne skulle, så fremgangen er litt tregere enn jeg skulle ønske. Markløft er den eneste øvelsen jeg merker fremgang fra gang til gang, ofte tar det mange treninger før jeg kan øke vektene. Men det gjaldt forsåvidt når jeg trente færre ganger i uka også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg sitter her og titter ned på magen min for deretter å titte bort på bordet fullstappet med mat. Hvis man er kroppsbygger og ønsker byggekost trenger man bare en helg hos farmor :) Jeg tror jeg tar meg en brystøkt i kveld hvis jeg har tid. Har hatt store smerte i beina siden fredag, men det er bare godt.

Lenke til kommentar

Har du noen rygg-tips å komme med da Remerser? Jeg kjenner det aldri i ryggen, og jeg har prøvd mye rart nå for å faktisk få kontakt med musklene. Klarer ikke "deaktivere" biceps i nedtrekk, roing og denslags, skulle hatt en maskin tilgjengelig hvor man ikke brukte albueleddet til noe, kun flyttet overarmene. Noe à la den Yates brukte i alle år som man har sett en del skryt av i ettertid.

Erector Spinae klarer jeg dog å trene godt - som eneste del av ryggen; om jeg tar markløft og så en øvelse til etterpå så begynner den å riste så utkjørt den er.

Lenke til kommentar

Når man tar sittende kabelroing er det viktig å være "sterk" mens man tar det; Dvs. at man sitter og drar _hele veien_. Mange som ødelegger øvelsen ved å vingle (manipulere med bein/korsrygg) for mye eller dra opp for fort (avlaster øvelsen med korsrygg). Mange ser også ut til å glemme å dra hele veien opp; Jeg kjenner øvelsen aller mest på de siste centimetrene til kroppen.

Folk går derfor lei en ellers bra øvelse og har større fremgang med stående stangroing etc. pga. de gjør øvelsen riktigere da (...doh...)

ps. Et litet triks (som også er fin på både biceps og triceps) er å låse øvelsen ørlite før man slipper opp igjen med samme tempo; alá 3-1-3.

zethyr: Å deaktivere biceps får jeg heller ikke til; Hvordan det skal gå ann lurer jeg egentlig på.... Vet ikke helt om jeg forstår deg rett og slett.

Lenke til kommentar
zethyr: Å deaktivere biceps får jeg heller ikke til; Hvordan det skal gå ann lurer jeg egentlig på....  Vet ikke helt om jeg forstår deg rett og slett.

7869932[/snapback]

Jeg bruker rett og slett biceps for mye under de ryggøvelsene hvor den er i bruk. Tror den avlaster for mye for ryggen. Jeg blir f.eks. sliten i biceps under nedtrekk lenge før jeg merker det i ryggen. Det samme, men ikke like ille, under roing.

Lenke til kommentar
Jeg bruker rett og slett biceps for mye under de ryggøvelsene hvor den er i bruk. Tror den avlaster for mye for ryggen. Jeg blir f.eks. sliten i biceps under nedtrekk lenge før jeg merker det i ryggen. Det samme, men ikke like ille, under roing.

7869997[/snapback]

Ok, har nok ikke det problemet så kan vel ikke utale meg om det. Jeg kjenner "selvsagt" at biceps er noe med i ryggøvelser men ærligtalt blir jeg ikke varm i biceps engang; utenom i (knyttneve-)smalt nedtrekk (som avslutningsvis i stor grad minner om visse curl-øvelser - altså ikke så sjokkerende egentlig).

Hvis jeg ror med smalt grep så ryker jeg i biceps, men med bredt grep får jeg isolert ryggen bedre.

7870018[/snapback]

Smalt og bredt tar veldig forskjellig på ryggen føler jeg; Med smalt føler jeg at lats kjøres i større grad enn ved bredt og som jeg skrev til Zethyr ovenfor så føler jeg egentlig ikke biceps under roing. Har iallefall aldri erfart å ryke i biceps før rygg.

[Ps. som detalj kan jeg vel nevne at jeg aldri har trent biceps før rygg, tviler at noen av dere gjør det men nevner det uansett -- faktisk kjører biceps økten direkte etter]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...