Populært innlegg phax Skrevet 9. desember 2014 Populært innlegg Del Skrevet 9. desember 2014 Det er prinsippielt galt, man burde klare det samme med straps som uten. Det er litt det samme som å curle i squatracket, ta sånne fiskecrossfit pullups og ha 9 øvelser for biceps og en for bein. Kan du forklare litt nærmere? Hvordan er det å bruke litt støtte på et tungt løft, fordi man sliter med grepsstyrken, det samme som å ha 9 øvelser for biceps og en for bein? Du løser ikke problemet med grepet, du burde heller trene på vekter du klarer å løfte. Du bruker ikke støtte, du bruker bitchstraps, det gir deg absolutt ingenting annen enn at du stropper stangen fast i hånden fremfor å faktisk bruke hendene dine til å løfte den. Nå er det faktisk helt normalt at konkurrerende styrkeløftere og vektløftere inkluderer straps i treningen sin, så det har sitt bruksområde utover å være "bitchstraps". Men hva vet vel de. Han burde nok heller bare tatt av vekter. 11 Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 9. desember 2014 Del Skrevet 9. desember 2014 Jeg må tydeligvis drikke mer enn 2liter melk om dagen for å klare å holde grepet i markløften jeg da Har ikke glippet enda, men de siste repsene på siste settet blir litt dårligere utført pga at jeg føler den kommer til å glippe. Trur nok bare jeg er svak i klypa. Kan syklinga ha noe med det å gjøre? Skulle jo ikke tru det Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 9. desember 2014 Del Skrevet 9. desember 2014 Etter halvannen-to måneder med rolig trening, type en økt i uken, føler jeg at overskuddet er tilbake (både fysisk og mentalt) og kan nok begynne som normalt snart Formen skal uansett ikke nås før rundt mai så jeg har heldigvis noen måneder før den ordentlige treningen begynner. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 9. desember 2014 Del Skrevet 9. desember 2014 På vei hjem fra trening gikk jeg forbi et annet trenings-senter, dere vet, et slikt som er midt i byen med vinduer ut til fortauet. Det ser jeg en står med en kettlebell ihver arm, bøyer seg ned til høyre, for så å bøye seg til venstre. Hva skal en slik øvelse være godt for? Kjernemuskulaturen? Ser for meg at det kanskje kan styrke kjernemusklaturen litt, men ville vel vært medre med kunn en kettlebell i en hånd samtidig. Nå blir jo utøveren bare en vekststang, "vippe". http://www.vg.no/sport/skoeyter/sprint-kometen-det-er-litt-kult/a/23351993/ Jah.... Hadde vært mer imponerende om han faktisk sto på ett ven. Man dør hvis man ikke har et sterkt grep? Viss du henger i fra en bru og glepper taket gjør du gjerne det ja :-) Flaks for meg at jeg sjelden pleier å dingle fra en bro da Det kan man jo si om all trening. Er ikke ofte jeg faktisk har brukt for veldig mye styrke. Er vel svært få som faktisk trener hendene for å trene hendene, så det er nok ikke dumt å ta det samtidig som man gjør andre øvelser. Men det får jo være opp til alle og en hver. Jeg skjønner jo at det ikke er noe gøy å gi opp gains i resten av kroppen bare fordi hendene ikke henger med. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Jeg trener for å ha en sterk og fungerende kropp (I tillegg til det visuelle aspektet). Jeg er ikke i mot å trene grep, men jeg ser heller ikke problemet med å bruke hjelpemidler i stedet. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Jeg trener for å ha en sterk og fungerende kropp (I tillegg til det visuelle aspektet). Jeg er ikke i mot å trene grep, men jeg ser heller ikke problemet med å bruke hjelpemidler i stedet. Hvis du bruker hjelpemidler for å løfte en vekt, så har du ikke styrken til å løfte vekten. Kan ei heller påstå at det å løfte 100kg++ i mark trengs for å å ha en sterk og fungerende kropp 1 Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Hvis man sover 5t om natta, hjelper det å sove et par timer på ettermiddagen Før trening? Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Nå er det faktisk helt normalt at konkurrerende styrkeløftere og vektløftere inkluderer straps i treningen sin, så det har sitt bruksområde utover å være "bitchstraps". Men hva vet vel de. Han burde nok heller bare tatt av vekter. Vektløftrere har jeg aldri uttalt meg om. Styrkeløftere har jeg aldri sett bruker det hverken i Konkurranse eller i trening. Så påstanden kan du gjerne få påvise. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 (endret) Hahahahaha Se her Priim, julegave fra meg til deg Endret 10. desember 2014 av Doofen 7 Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 I et syrkeløftprogram jeg brukte skulle man bruke reimer på et par øvelser. 1 Lenke til kommentar
phax Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Nå er det faktisk helt normalt at konkurrerende styrkeløftere og vektløftere inkluderer straps i treningen sin, så det har sitt bruksområde utover å være "bitchstraps". Men hva vet vel de. Han burde nok heller bare tatt av vekter. Vektløftrere har jeg aldri uttalt meg om. Styrkeløftere har jeg aldri sett bruker det hverken i Konkurranse eller i trening. Så påstanden kan du gjerne få påvise. Holder det med et utsnitt fra styrkeløftprogram satt opp av Lars Edvin Samnøy, treneren for det norske juniorlandslaget i styrkeløft? 5 Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 (endret) ^det var faktisk det programmet jeg mente Endret 10. desember 2014 av General Bork Laser Lenke til kommentar
War Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Er nok ment for å spare styrken til resten av programmet. Sier vel litt om programmet. Hadde jeg brukt reimer hadde jeg aldri kunne løftet over 4x min egen kroppsvekt et halvt minutt. Fikk bruk for grepet i dag, har en 170kg-henger , parkerte litt sjevt på en trang plass, bare til å hoppe ut det og løfte hengeren på plass. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Jeg merker at mitt grep er ikke-tilstedeværende etter 2 år uten styrketrening. Må sette ned stangen for å ta nytt grep for å komme igjennom 10x100KG i mark. Skal foreslå at treningsenteret skrur opp en planke på en vegg sånn jeg kan henge der Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Jeg trener for å ha en sterk og fungerende kropp (I tillegg til det visuelle aspektet). Jeg er ikke i mot å trene grep, men jeg ser heller ikke problemet med å bruke hjelpemidler i stedet. Hvis du bruker hjelpemidler for å løfte en vekt, så har du ikke styrken til å løfte vekten. Kan ei heller påstå at det å løfte 100kg++ i mark trengs for å å ha en sterk og fungerende kropp Nå tar jeg ikke 100kg ++ i mark, men poenget er at man kan ha styrke nok i de store muskelgruppene men ikke i grepet. For noen er det ikke viktig å ha et sterkt grep, så hvorfor er det da et problem å bruke reimer? 2 Lenke til kommentar
War Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Ved å ikke bruke det aktiverer man flere fibre og støttemuskler samtidig, med litt uflaks kan man pådra seg skulderskade med reimer sånn teoretisk sett. 1 Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 (endret) Hahahahaha Se her Priim, julegave fra meg til deg Bare husk å ikke bruk åregaffel, det er prinsippielt juks. Endret 10. desember 2014 av Patrick123 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Føler det blir litt som å ha en Ferrari med billigdekk. Hva skal man med 600 hestekrefter hvis man ikke får dem i bakken? Lenke til kommentar
Corey Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Føler det blir litt som å ha en Ferrari med billigdekk. Hva skal man med 600 hestekrefter hvis man ikke får dem i bakken? For sammenligning, hvis man tar knebøy med belte og kneewraps, er det da også en ferrari med billigdekk? 4 Lenke til kommentar
phax Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Det er ikke snakk om å bruker reimer alltid til alle øvelser på alle sett. Poenget var bare at det har et helt legitimt bruksområde og det er overhodet ingen skam i å bruker reimer der det føles hensiktsmessig. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå