Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis Riise var målet til ungdommen i dag, så trenger de ikke trene så veldig mye... :D

7842402[/snapback]

 

1. Han spiller relativt fast i en av verdens største klubber.

2. Han benker over 100 (lest i et intervju)

3. Han har god kondis - kanskje ikke sammenlignet med syklister og langrennsløper.

4. Han har høyere inntekt enn hele forumet til sammen (satt på spissen)

 

Nei, selvfølgelig trenger man ikke trene veldig mye.

Lenke til kommentar

1. Men nå er jo ikke Riise så veldig muskuløs Rakkerungen. Har sett 16-17 åringer med samme fysikk og volum (til og med bedre).

 

2. Har sett ungdommer på til og med 15 år som tar i overkant 100kg i benkpress.

 

3. Han har god kondis ja, men nå er det snakk om muskler.

 

4. Hva har det med saken å gjøre?

Lenke til kommentar
Tror ikke det er mange på dette forumet som er bedre trent enn Riise, så jeg skjønner ikke hva folk whiner for.

7842470[/snapback]

Bedre trent er ikke det samme som mer muskuløs. Riise er ikke noe godt forbilde, hverken med tanke på muskler og kroppslig utseende eller med tanke på oppførsel.

Lenke til kommentar
1. Men nå er jo ikke Riise så veldig muskuløs Rakkerungen. Har sett 16-17 åringer med samme fysikk og volum (til og med bedre).

 

2. Har sett ungdommer på til og med 15 år som tar i overkant 100kg i benkpress.

 

3. Han har god kondis ja, men nå er det snakk om muskler.

 

4. Hva har det med saken å gjøre?

7842449[/snapback]

 

Svaret mitt var rettet mot enkelte veldig useriøse kommentarer om fysikken hans.

Når det gjelder 3. Så er det ikke kun snakk om muskler, men fysikk. Jeg innbiller meg (mulig jeg tar feil), at flesteparten av ungdommen i dag ikke kun ser seg blinde på antall cm rundt bryst eller biceps. Men heller ser på f.eks vaskebrett.

Lenke til kommentar
1. Han spiller relativt fast i en av verdens største klubber.

2. Han benker over 100 (lest i et intervju)

3. Han har god kondis - kanskje ikke sammenlignet med syklister og langrennsløper.

4. Han har høyere inntekt enn hele forumet til sammen (satt på spissen)

 

Nei, selvfølgelig trenger man ikke trene veldig mye.

7842433[/snapback]

Han er fortsatt ikke muskeløs.

 

Hvorfor trenger ikke han trene? Er trening kun for status? Tar forresten Cm rundt kassa fremfor vaskebrett anyday. Har for tiden vaskebrett, men skal bort fort.

 

@Wh1te. So? Ikke mange som kjører flotte biler på forumet heller, men de bitcher like fint i bil og motor delen om det. Poenget mitt er at Riise IKKE er muskeløs. Men ja Riise er godt trent, å slår visst alle på blip test på landslaget.

Lenke til kommentar

Jeg leste også den artikkelen tidligere i dag. Å trekke frem Rise som et uoppnåelig forbilde med tanke på muskler blir ganske latterlig, ja.

 

Men denne samfunnspsykologen hadde faktisk noen gode poenger også. Dobbeltmoralen i et samfunn som sympatiserer med jentenes spisefortstyrrelser (anoreksi/bulimi) mens guttenes dopbruk i sin jakt på den perfekte kropp blir sett ned på med avsky, er absolutt et godt poeng jeg ikke har tenkt så mye på før nå.

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar
Men denne samfunnspsykologen hadde faktisk noen gode poenger også. Dobbeltmoralen i et samfunn som sympatiserer med jentenes spisefortstyrrelser (anoreksi/bulimi) mens guttenes dopbruk i sin jakt på den perfekte kropp blir sett ned på med avsky, er absolutt et godt poeng jeg ikke har tenkt så mye på før nå.

7843943[/snapback]

:yes:

 

Han hadde et godt poeng om samfunnets forsøk på å gjøre doping enda mer uaktuelt ved å spre propaganda og usannheter, som bare slår tilbake.

Lenke til kommentar
Tror ikke det tallet stemmer helt siden mange ungdommer ikke trener tror proteinshake og kreatin er dop.

7844018[/snapback]

Å gror man så er det med en gang "steroider". Husker når jeg var rundt 19 og startet for fullt med protein og trening 4 ganger i uka, er fra en relativt liten plass så ryktene gikk kan man si.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar
Å gror man så er det med en gang "steroider". Husker når jeg var rundt 19 og startet for fullt med protein og trening 4 ganger i uka, er fra en relativt liten plass så ryktene gikk kan man si.

7851550[/snapback]

Alle gutter som er noe mer enn 3% bredere rundt brystet enn rundt magen får stempelet "boler" av de som ikke aner hva de snakker om, og slik kommer det nok til å være en stund.

 

Har hatt flere liknende samtaler:

"Han der går på doping da, visste du det eller?"

"Gjør han det? Hvordan vet du det, har du snakket med ham om det?"

"Nei men se på han da, du skjønner vel at han boler !!"

:roll:

Lenke til kommentar
Blir man mye redusert hvis man har vært syk?

 

Har hatt influensa, feber, og ørebetennelse siste uka. Blir det tungt å begynne igjen? (Driver med vektløfting osv) Har jeg gått ned i feks benkpress?

7852488[/snapback]

Både ja og nei. En liten feberperiode kan kroppen faktisk ha godt av. Du føler deg piggere og musklene er uthvilte, så se ikke bort ifra at du blir positivt overasket.

Lenke til kommentar
Blir man mye redusert hvis man har vært syk?

 

Har hatt influensa, feber, og ørebetennelse siste uka. Blir det tungt å begynne igjen? (Driver med vektløfting osv) Har jeg gått ned i feks benkpress?

7852488[/snapback]

Både ja og nei. En liten feberperiode kan kroppen faktisk ha godt av. Du føler deg piggere og musklene er uthvilte, så se ikke bort ifra at du blir positivt overasket.

7852516[/snapback]

Ahh, akkurat det jeg ville høre :)

Lenke til kommentar
Alle gutter som er noe mer enn 3% bredere rundt brystet enn rundt magen får stempelet "boler" av de som ikke aner hva de snakker om, og slik kommer det nok til å være en stund.

 

Har hatt flere liknende samtaler:

"Han der går på doping da, visste du det eller?"

"Gjør han det? Hvordan vet du det, har du snakket med ham om det?"

"Nei men se på han da, du skjønner vel at han boler !!"

:roll:

7852011[/snapback]

Hører ganske mange bolevitser som bare skal være morsomme, som ikke er noe vondt ment med. Men en gang ville en megapingle på skolen kjenne på bicepsen min og jeg lot han kjenne når jeg stramte så sa han: "Wow, najs biceps. . . Hvor lenge har du trent".

Svarte 5mnd og så spurte han: "Går du på bol eller? Går ikke ann å ha så bra fremgang uten bol". Jeg svarte: "Det eneste bolet jeg bruker er proteinrik mat". Og resten av dagen sa han ting som: "Her boler vi ikke nei" sarkastisk.

Lenke til kommentar
Alle gutter som er noe mer enn 3% bredere rundt brystet enn rundt magen får stempelet "boler" av de som ikke aner hva de snakker om, og slik kommer det nok til å være en stund.

 

Har hatt flere liknende samtaler:

"Han der går på doping da, visste du det eller?"

"Gjør han det? Hvordan vet du det, har du snakket med ham om det?"

"Nei men se på han da, du skjønner vel at han boler !!"

:roll:

7852011[/snapback]

Hører ganske mange bolevitser som bare skal være morsomme, som ikke er noe vondt ment med. Men en gang ville en megapingle på skolen kjenne på bicepsen min og jeg lot han kjenne når jeg stramte så sa han: "Wow, najs biceps. . . Hvor lenge har du trent".

Svarte 5mnd og så spurte han: "Går du på bol eller? Går ikke ann å ha så bra fremgang uten bol". Jeg svarte: "Det eneste bolet jeg bruker er proteinrik mat". Og resten av dagen sa han ting som: "Her boler vi ikke nei" sarkastisk.

7853592[/snapback]

 

er nok bare ment som en sarkastsk spøk ^^ Det er jo egentlig bare postivt at han syns du har stor muskler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...