Herr Brun Skrevet 28. november 2014 Rapporter Del Skrevet 28. november 2014 De har bedre skiver på de andre SiO-gymmene da. Trenger ikke dra lengre enn til Domus Athletica. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 28. november 2014 Rapporter Del Skrevet 28. november 2014 Stengene virker også å være litt slappe, selv på så lite som 90 kg i bøy så merker jeg at de svikter/bøyer seg litt. Det har jeg aldri opplevd før noe annet sted. Det er fordi det er Eleiko Sport Training-stenger, de er lagd etter vektløftingsspesifikasjoner, og skal ha mye svikt i stanga. Ellers er jeg enig i at Blindern Athletica har blitt dårlig. Verste er vel at de bytta de gode Eleiko-stativene i noen elendige benker. 1 Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 28. november 2014 Rapporter Del Skrevet 28. november 2014 (endret) Idag dro jeg ny pers i mark, 190kg Nærmer seg 200 med stormskritt... Sykt deilig når man tenker over hvor mye man har trent for det øyeblikket, snart skjer det 18år, 80kg og trent i 1,5 år Endret 28. november 2014 av crazylazyboy 3 Lenke til kommentar
BenWhittaker Skrevet 28. november 2014 Rapporter Del Skrevet 28. november 2014 Idag dro jeg ny pers i mark, 190kg Nærmer seg 200 med stormskritt... Sykt deilig når man tenker over hvor mye man har trent for det øyeblikket, snart skjer det 18år, 80kg og trent i 1,5 år Høyde? Uansett, grattis! Herligt med resultater! Lenke til kommentar
Akse Skrevet 28. november 2014 Rapporter Del Skrevet 28. november 2014 Det e latterlig digg når det går opp. Når du har 3-4 reps på 190, har du 200 med god margin. 1 Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 28. november 2014 Rapporter Del Skrevet 28. november 2014 Hvordan er det med sånn i benk ? Har ikke forsøkt maks på ett år da jeg trener alene. Og er igrunn litt nysjerrig... Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 28. november 2014 Rapporter Del Skrevet 28. november 2014 Idag dro jeg ny pers i mark, 190kg Nærmer seg 200 med stormskritt... Sykt deilig når man tenker over hvor mye man har trent for det øyeblikket, snart skjer det 18år, 80kg og trent i 1,5 år Høyde? Uansett, grattis! Herligt med resultater! Jeg er 190cm, men jeg har hørt at høyde ikke egentlig skal ha så mye å si? Det er heller hvor langt ned på kroppen armene rekker, så du får kortere vei til oppreist stilling. Kan det stemme? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 28. november 2014 Rapporter Del Skrevet 28. november 2014 For lette vekter er per nå ikke et problem for meg, men jeg syns det blir for dumt å fjerne tyngre vekter. Ps: standardisert diameter og fargekoding syns jeg er en god ide Lenke til kommentar
Gaardon Skrevet 28. november 2014 Rapporter Del Skrevet 28. november 2014 Idag dro jeg ny pers i mark, 190kg Nærmer seg 200 med stormskritt... Sykt deilig når man tenker over hvor mye man har trent for det øyeblikket, snart skjer det 18år, 80kg og trent i 1,5 år Høyde? Uansett, grattis! Herligt med resultater! Jeg er 190cm, men jeg har hørt at høyde ikke egentlig skal ha så mye å si? Det er heller hvor langt ned på kroppen armene rekker, så du får kortere vei til oppreist stilling. Kan det stemme? Det skal vist stemme bra at lange armer hjelper deg i draøvelser. dog så har du det litt verre i pressøvelser. Lenke til kommentar
War Skrevet 28. november 2014 Rapporter Del Skrevet 28. november 2014 Hvordan er det med sånn i benk ? Har ikke forsøkt maks på ett år da jeg trener alene. Og er igrunn litt nysjerrig... Har du ikke skikkelig benk med muligheter for låser på , for eks 1cm over bryst? Da hadde jeg stablet paller på hver side i brysthøyde. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 28. november 2014 Rapporter Del Skrevet 28. november 2014 Det er jo egentlig ikke noe problem å feile i benk. Ha lås på ene siden, så vipper du bare stanga over så platene renner av hvis det går skeis. Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 28. november 2014 Rapporter Del Skrevet 28. november 2014 Dårlig med skikkelig benk desverre. Kan jo alltids spørre randoms, men liker ikke og bry alle støgge folka på gymmen min. Nei, er jo ikke noe problem, men har faila på 100 i benk før, og det bråker en del når vektene dæljer i gulvet... Lenke til kommentar
Everket Skrevet 28. november 2014 Rapporter Del Skrevet 28. november 2014 (endret) Helvete i satan, går som en gammel mann. Det begynte for en måned eller to siden, og nå hindrer det meg i å trene knebøy. Jeg har elendig mobilitet i lysken\hofte, og den gjør ekstremt vondt viss jeg feks går ned i knebøy, eller står på foten og vrir meg til den ene eller andre siden(Legen har skrevet til fysio for 2 år siden - Ved passiv bevegelse smerter i lysken både abudksjon, inn og utatrotasjon). Høyre lysk hadde akkurat samme problem for 2 år siden og den er forsatt ikke helt god, ca 80% men har i alle fall vært i stand til å trene. Nå er venstre lysk akkurat lik. Tok røntgen og MR av lysken for 2 år siden men de fant ingenting. Fysioen hadde ikke peiling, prøvde noe varmebehandling men det var penger rett ut vinduet. Halp Endret 28. november 2014 av Everket Lenke til kommentar
Akse Skrevet 28. november 2014 Rapporter Del Skrevet 28. november 2014 Du må begynne med mobilitetsarbeid, strekking og skumrulling. Det er enormt viktig for å kunne ha god kvalitet på treningen. Det tar en del tid, men det er virkelig verdt det. Strekking av lysken, ankler og hofteleddsbøyere er spesielt viktig. Lenke til kommentar
aomt Skrevet 28. november 2014 Rapporter Del Skrevet 28. november 2014 Tenkte skulle dele min erfaring, sikkert kan vere nyttig for noen.Sleit litt med benk "den siste tiden" (vel, de siste 6-7 år var litt på og mye av med trening).Anyway, satte opp nytt program og begynte å trene fra september-oktober.Det som var nytt, det var mye fokus på skuldra. 1 øvelse ble ikke benkpress, men standing military barbell.Etter kun 3-4 uker med slik trening, har jeg økt veldig mye i benk. Ikke noe fokus-pokus her. Skuldra mine var vist det svake ledde. Men, det hadde eg aldri tenkt over selv. Lenke til kommentar
Everket Skrevet 29. november 2014 Rapporter Del Skrevet 29. november 2014 (endret) Glemte å si det, men jeg har jobbet med mobiliteten siden høyrelysk var dårlig. Følte det hjalp, men litt over natta ble venstrelysk helt føkka og har vært det i snaut to måneder. Jeg har vært i stand til å varme meg opp til å gjennomføre knebøy ved å strekke å tøye godt før hver økt i løpet av disse to månedene, men det blir bare verre for hver gang og nå går det ikke lenger. Frustrerende, føler jeg blir straffet fordi jeg trener knebøy. Endret 29. november 2014 av Everket Lenke til kommentar
War Skrevet 29. november 2014 Rapporter Del Skrevet 29. november 2014 Tenkte skulle dele min erfaring, sikkert kan vere nyttig for noen. Sleit litt med benk "den siste tiden" (vel, de siste 6-7 år var litt på og mye av med trening). Anyway, satte opp nytt program og begynte å trene fra september-oktober. Det som var nytt, det var mye fokus på skuldra. 1 øvelse ble ikke benkpress, men standing military barbell. Etter kun 3-4 uker med slik trening, har jeg økt veldig mye i benk. Ikke noe fokus-pokus her. Skuldra mine var vist det svake ledde. Men, det hadde eg aldri tenkt over selv. Det stemmer det, det skrives litt om her og der, men ikke noe man tenker så nøye på til vanlig. http://atletiskutvikling.no/blogs/atletisk-utvikling-med-eirik-sandvik/16572527-derfor-er-benken-din-darlig-og-skuldrene-dine-smertefulle http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=697 (Bla til skuldre) Lenke til kommentar
Akse Skrevet 29. november 2014 Rapporter Del Skrevet 29. november 2014 Har merket det selv. OHP hjelper mye på benken. Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 29. november 2014 Rapporter Del Skrevet 29. november 2014 mister man gains I militæret? Lenke til kommentar
Akse Skrevet 29. november 2014 Rapporter Del Skrevet 29. november 2014 mister man gains I militæret?Hvis du ikke får spist nok, ja. Og det er det jo fare for. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå