Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Turen til Amsterdam, deretter Arnhem og Qlimax startet like frisk som det avsluttet; hhv torsdag natt og søndag natt hos meg viser de to bildene nedenfor. For det trente øyet så vil man se at bilde nr1 så brukes det i tillegg til H-melk også sjokolade og vanilje-pudding, mixet med melkesjokolade toppet med en berlinerbolle. Det ble flere turer til Mcern og Burgerking. Videre 2x frokostbuffet med litt for mange berlingboller, pannekaker i sirup og ikke minst de største sjokolade-barene jeg har sett i hele mitt liv skylt ned med pringles og ostepop.

Jeg må seriøst revurdere det konkurranse-instinktet mitt om å spise mest mulig for på et tidspunkt så prøvde jeg og han jeg dro med å spise opp kakene fortere enn hva frokostbuffet på hotellet klarte å etterfylle. For et gigantisk mat-gilde av en helg!

Vekta når jeg dro til ; 70 kg blank. Vekta istad 69.7 kg. Gleder meg til Qlimax neste år allerede. :)


post-235098-0-59541700-1416856244_thumb.jpg

post-235098-0-79951300-1416856346_thumb.jpg

Endret av Dukien
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har fått med seg denne nye greia ifra regjeringen? Om å sponse PTer til tenåringer for å bevise at man kan oppnå bra fysikk, samt bli sterk uten doping?

 

Syntes hele greia er litt shady. Ja, det er fint at di kan bevise det, men er det strengt tatt nødvendig? Finnes det ikke 1 miliard gode bevis på folk som har fått bra fysikk/blitt sterke uten bol? Hva om heller fokusere på riktig og god informasjon istendenfor å skape egne poster-boys?

 

"Vi vil bevise at bruker du lang tid og trener bra, så vil du også få di beste resultatene." sier prosjektleder Siv Meland. Man trenger vel ikke være rakettforsker for å se at dette utsagnet er direkte feil. Man får di beste resultatene med bol, pønktøm finale.

 

Link:

 

http://www.aftenbladet.no/tv/Sterk-uten-steroider-3567810.html

 

Ellers synes jeg det rasler i provokasjons-nervene mine når jeg leser utsagn som dette ifra PTen:

 

Ahmed: Er kreatin bra for nybegynnere? Altså for en som nettopp har begynt å trene med vekter!!

Andreas: Jeg anbefaler ikke noen til å begynne med kosttilskudd utenom tran, spesielt når du akkurat har begynt å trent. Kosttilskudd har også vist seg å ha ingen effekt på kroppen og det meste er placbeo effekt. Spis godt og variert kosthold med mye karbogydrater og proteiner, og tren jevnlig ikke begynn for hardt repetisjoenen burde ligge i mellom 10-15 rep og antall set burde være 4-5 på hver øvelse, dette er for å bli trygg på øvelsen uten å ha på så mye vekt og lære seg rett teknikk før man begynner på tyngre vekter, dette burde du gjøre i minst 3-6 mnd før du øker i belastning, dette er for å byegge en base.

 

Link:

 

http://www.aftenbladet.no/nyheter/lokalt/stavanger/Spor-Andreas-om-hvordan-guttene-har-trent-3567872.html

Lenke til kommentar

Den videoen minner om Piracy Kills Music kampajen som gikk for noen år siden, dyster musikk, filter, sprøyter..

http://www.dagbladet.no/kultur/2008/02/07/526246.html

 

 

 

At Steroider har positive effekter er fakta, og det skal man ikke stikke under en stol.

At det også har negative sider er en kjent sak, jeg tror god opplysning rundt begge deler er veien å gå.

 

 

 

Gratis PT fra starten vet jeg ikke om er helt greia.

Jeg har dog vært inne på tanken på at gratis offentlige treningstudio for hele folket kunne vært noe, problemet er at allerede etablerte leverandører vil i stor grad forsvinne.

Lenke til kommentar

Big mass er mat som all annen mat.

Med karb iblandet protein holder man GB i sjakk også så utenom at det er kjedelig mat vs frisk smakfull mat i butikken så er kcal kcal.

 

Det er bedre å drikke det og få overskuddet om det er måten du klarer det på.

Hjelper ikke om der kun ser pent ut på papiret

Lenke til kommentar

Turen til Amsterdam, deretter Arnhem og Qlimax startet like frisk som det avsluttet; hhv torsdag natt og søndag natt hos meg viser de to bildene nedenfor. For det trente øyet så vil man se at bilde nr1 så brukes det i tillegg til H-melk også sjokolade og vanilje-pudding, mixet med melkesjokolade toppet med en berlinerbolle. Det ble flere turer til Mcern og Burgerking. Videre 2x frokostbuffet med litt for mange berlingboller, pannekaker i sirup og ikke minst de største sjokolade-barene jeg har sett i hele mitt liv skylt ned med pringles og ostepop.

 

Jeg må seriøst revurdere det konkurranse-instinktet mitt om å spise mest mulig for på et tidspunkt så prøvde jeg og han jeg dro med å spise opp kakene fortere enn hva frokostbuffet på hotellet klarte å etterfylle. For et gigantisk mat-gilde av en helg!

 

Vekta når jeg dro til ; 70 kg blank. Vekta istad 69.7 kg. Gleder meg til Qlimax neste år allerede. :)

 

 

 

 

Fett!

Qlimax kunne jeg tenkt meg å dratt til selv en gang.

 

Her ble det partytur til Kiev. Klubbet hardt selv i ganske mange timer og spiste kun biff + ekstremt lite søvn... Har fortsatt hangover...

Lenke til kommentar

Du skal ha nøytral nakke, så se der man må for å ha det.

 

Oppspennet før man løfter blir så tight på meg i bakside lår at vektene nesten løftes fra gulvet.

Dvs ræva må soppas opp.

 

Før man løfter så tar man ut slakken også som en del av oppspennet, ikke dra på så bråstopper stanga etter 1cm pga slark i skivene.

 

For all del, ikke se til siden for å sjekke stang/skulder.

Det kan man filme eller be andre se på.

Lenke til kommentar

Jeg synes sumo markløft er mye lettere å få til. Bred beinstilling. Hvordan føler du utgangsposisjonen din er? Jeg løfter ikke før jeg har har en posisjon hvor jeg kjenner at jeg klarer å "låse" posisjonen og løfte riktig fra første cm. Armene strak, skuldrene på plass, spenn i korsrygg, stram kjernemuskulatur, rett i ryggen, bøy i knærne og rumpen så høyt opp man må ha den mens leggene er vertikale og armene rette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...