1245112654122755325882462 Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 Til og med om natten. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 Hvert skuddår passer akkurat. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 Stikker på ferie om en liten uke og avslutter dermed den lange og møysommelige perioden med kaloriunderskudd. Vekten er per dags dato 75 kg, noe som er ålreit med tanke på at jeg for halvannet år siden veide inn på 95 kg (med betydelig mindre muskelmasse). Jeg har nå satt meg som mål at jeg skal bygge muskler jevnt og trutt frem mot neste jul. Det blir spennende å se hvordan kroppen responderer i og med at jeg ikke har trent på overskudd siden jeg virkelig ble seriøs med treningen. I tillegg satser jeg på å nå noen styrkemål: knebøy: 160x5 markløft: 200x5 Benkpress: 150x5 Til slutt, et aldri så lite ryggbilde (dårlig kvalitet, noe som visker vekk det meste av detaljer, men pytt pytt... la gå): 4 Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 Hva løfter du nå da? Og høyde? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 Høyde: 175cm Markløft: 160x5 Knebøy: 110x5 Benkpress: 130x5 Det skal sies at jeg knapt har trent noe særlig tungt når det kommer til mark/bøy da kaloriunderskuddet har gjort at det har handlet mest om å opprettholde styrken (-20kg på knebøy ble det alikevel, au!). Jeg ser forøvrig at jeg må trene litt triceps. De ser vanligvis ikke så patetiske ut (jeg lover! ). Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 (endret) Har i de siste månedene opplevd en økende smerte på skulderbladene, da særlig på venstre side. Har tatt tak i smertene ved å oppsøke både fysioterapi og legebahdnling. Etter diverse behandlinger er intrykket mitt at jeg sliter med stiv nakke kombinert med flere muskelknuter på skulderbladene mine. Legen min skrev ut resept på betennelsesdempende medisin, så åpenbart at han ser på dette som betennelse. Smertene jeg opplever er svært periodisk og kan beskrives som et slags "verk". For utenom disse smertene synes jeg generelt sett at området er stressende og tidvis anspent. Det er kanskje ikke helt optimalt å anvende forum for å oppsøke hjelp, men jeg lurer på om andre her tilfeldigvis har opplevd noe lignende og har noen tips? Har fått øverlser av fysio, men har ikke fått all verdens progresjon av dette. Er litt bekymret grunnet førstegangstjeneste i midten av Januar, så det er virkelig et problem jeg må ta fatt i så fort som mulig. Setter utrolig stor pris på alle bidrag. Endret 17. november 2014 av Hugol Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 Jeg måtte gå til behandling hos manuellterapaut for å bli kvitt skulderplagene mine. De har dog kommet tilbake etter at jeg sluttet å gå til behandling :/ Lenke til kommentar
mushi Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 Samboer sliter med muskelknuter og stivhet. Han har hatt god hjelp av naprapat. Anbefales. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 17. november 2014 Del Skrevet 17. november 2014 http://www.vg.no/sport/norsk-verdensmester-utestenges-til-2016/a/23337701/ Nuvel... Lenke til kommentar
War Skrevet 18. november 2014 Del Skrevet 18. november 2014 Ble forbanna da og knuste kontorpulten forran nesa på pengefolkene. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 18. november 2014 Del Skrevet 18. november 2014 Ble forbanna da og knuste kontorpulten forran nesa på pengefolkene. HÆ? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 18. november 2014 Del Skrevet 18. november 2014 Høyde: 175cm Markløft: 160x5 Knebøy: 110x5 Benkpress: 130x5 Det skal sies at jeg knapt har trent noe særlig tungt når det kommer til mark/bøy da kaloriunderskuddet har gjort at det har handlet mest om å opprettholde styrken (-20kg på knebøy ble det alikevel, au!). Jeg ser forøvrig at jeg må trene litt triceps. De ser vanligvis ikke så patetiske ut (jeg lover! ). mark og bøy burde du vel kunne klare å sette enda høyere mål på realistisk? Lenke til kommentar
War Skrevet 18. november 2014 Del Skrevet 18. november 2014 Det er bra deffemark, trener mest sumo , men første gang jeg prøvde øvelsen la jeg på 80kg, så 100, så 140 og det var like lett , gikk bare saktere å løfte. Hva er vanlig startvekt for mannen i gata? Jeg ville sakt 140kg, men da får jeg vel pepper Lenke til kommentar
Akse Skrevet 18. november 2014 Del Skrevet 18. november 2014 Hva mener du med startvekt? Den vanlige mannen i gata drar nok rett rundt 100 i mark. Lenke til kommentar
War Skrevet 18. november 2014 Del Skrevet 18. november 2014 Første løft, første trening, rett fra sofa. Ja ligger kanskje der. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 18. november 2014 Del Skrevet 18. november 2014 Mannen i gata er vel veldig variabel. Noen er veldig små, kanskje 55kg, noen er store og kanskje 100kg+. At disse skal løfte det samme kan ikke forventes. 2 Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 18. november 2014 Del Skrevet 18. november 2014 For rundt en måned siden kom det en mann som aldri hadde løftet vekter før til mitt senter. Han var ganske stor, vil tippe en kroppsvekt på rundt 110kg, så han har nok forutsetninger over gjennomsnittet. Men han dro i alle fall 125kg x 3 ganske greit med ok teknikk. Han hadde også et forsøk på 155 men det var ikke sjangs Så det varierer nok ganske mye ja Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 18. november 2014 Del Skrevet 18. november 2014 Alan og Brad sin siste studie om vektnedgang (morgenkardio vs ikke) traff akkurat pre-publishering. Med andre ord er den enda ikke publisert men abstraktet finnes her.http://www.jissn.com/content/11/1/54/abstractSom alltid kommer det spørsmål og Alan har en interessant kommentar som jeg siterer han på her : I can't speak for fasted cardio under suboptimal macros with a very aggressive deficit, but in our study the deficit was not aggressive and the macros were sexy, so no LBM was lost in either group. Videre : I'd still be skeptical of that being an influencing factor, given that thermocompensatory effects of fed training would still be in play there are several examples in the literature where short-term response does not reflect long-term adaptation. But also (as Brad pointed out in another thread), intramuscular triglyceride contributes significantly to the fat oxidation that's measured, and this becomes more pronounced in endurance-trained subjects. While acute data are useful and thought-provoking, the protocols in question need to be subjected to chronic periods so we can really find out where the rubber meets the road. Husk at generaliseringen er begrenset (kjønn, ikke *veldig* lav fettprosent etc) men dette tyder jo på hvor god trenings-adapsjonen kan være i favør fettfri masse. Personlig synes jeg studiedesignet er robust for det er mye begrensinger/utfordringer som må tas hensyn til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå