Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjenner antydninger til litt vondt på siden av den venstre skulderen når jeg løfter armen ut i 90 grader. Kan det være en begynnende betennelse? Jeg trener vanligvis på fredager, men lurer på om jeg burde la være å trene i morgen og heller se det an til søndag. Eller ta voltaren og se om jeg kjenner det samme i morgen?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det kan være mye, men det er lurt å ta det litt roligere en kort periode for å se om det blir bedre.

Blir det ikke bedre snakker vi forebyggende trening og teknikksjekk i skulderøvelser, samt mobilitet og strekking.

Det kommer litt an på om det er en betennelse, strekk eller muskelubalanse.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Brad holder på i disse dager å fullføre en interessant studie som tar for seg hypertrofi og 6-8 rep vs 8-12 vs 12-15. Metologien bak denne er trolig mer robust enn tidligere. Føler for å understreke dette sitatet fra han :

If the goal is muscle hypertrophy, it's counterproductive to do quarter- or half-pullups just to get more reps. There is compelling evidence that training a muscle at longer lengths (i.e. the stretched portion of the exercise) is most important for maximizing growth. If you can't get a sufficient number of reps on pullups, better to either get a spotter or use a Gravitron and train through a full ROM
Lenke til kommentar

Noen som har opplevd smerte midt i brystet under feks dips?

Kjenner det litt i en del andre brysøvelser også, men veldig godt under dips.

Kuttet dips helt ut, men er der fortsatt. Har nå en hel uke uten noe som helst brysttrening, vurderer om jeg må ta en lengre pause for å bli kvitt det :(

Sternum_front.png

Lenke til kommentar

Tips til oppvarming for knær før knebøy og markløft? Kjenner jeg er litt lei og stiv i knærne før jeg begynner med knebøy. Starter alltid med stang for å varme litt enkelt opp, og jobber med så gradvis oppover. Kan sykling være å anbefale f.eks?

Sykling skal være mildt mot knærne i hvert fall :) Personlig jogger jeg til vanlig, men fikk tips om å sykle da jeg slet litt med vonde knær.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...