Schneiderlin Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Noen som har prøvd denne? Lenke til kommentar
Akse Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 Prøv å legg inn lavrep OHP hvis dere har et platå i benk. Ser ut til å hjelpe veldig. Husk god teknikk i OHP. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 6. november 2014 Del Skrevet 6. november 2014 hva er OHP ?Overhead press/militærpress Lenke til kommentar
FromValhalla Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 Noen som kan tipse om et godt løftebelte - God kvalitet? Beltene på treningssenteret er helt utslitte og de 3-4 innerste hullene man bruker dersom man er slank er et eneste langt hull.. Er ute etter et belte som støtter godt nok opp til markløft og knebøy, men som heller ikke blir for stivt når man gjør andre øvelser, f.eks ved sitteøvelser har de en tendens til å klype i magen. Ønsker å ha beltet på gjennom hele økta, kanskje bortsett fra mageøvelsene. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 Sitteøvelser? Det skal ikke være nødvendig å bruke belte når du sitter. Eller gjennom hele økta, for den saks skyld. 3 Lenke til kommentar
FromValhalla Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 (endret) Sitteøvelser? Det skal ikke være nødvendig å bruke belte når du sitter. Eller gjennom hele økta, for den saks skyld. Sittende bicepscurl eller sittende hantelpress...osv.. Jeg vet at det ikke er nødvendig, men jeg liker å kunne ha det på meg hele tiden da jeg kjører sirkeltrening, hvor kanskje 1 av 3 øvelser i sirkelen "krever" belte... Da blir det trøttsomt å ta det av og på hele tiden, for så å se det forsvinne mens jeg ikke bruker det.. I tillegg liker jeg ikke å la det ligge rundt på gulvet når jeg ikke bruker det, ei heller å drasse på det når jeg ikke trenger det....da blir det rappa i løpet av få minutter.. Jeg ser ingen grunn til ikke å kunne ha det på gjennom hele styrkeøkta heller jeg, da det ikke kan være veldig negativt å ha ryggstøtte uansett hvilken øvelse man skal gjøre. Eksempelvis hantel-stativet på senteret, det er så høyt jeg jeg må røske ut hantlene og således hive de opp igjen...man kjenner at det ikke er noe særlig for ryggen. Endret 7. november 2014 av FromValhalla 1 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 Ikke vær han som curler og kjører chins i belte da. 2 Lenke til kommentar
FromValhalla Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 Ikke vær han som curler og kjører chins i belte da. lol...ser hvor du vil hen... Jeg skal uansett ha meg et eget belte, fordi pr. idag har ikke senteret et eneste belte som ikke ser ut som et roadkill...og da tenkte jeg det var smart å skaffe seg et som Jeg synes er behagelig å bruke.. De brede, stive skinnbeltene klyper meg i flesket hver gang jeg skal bøye meg ned for å legge på vektskiver når jeg trener markløft.. Jeg hadde en gang et meget godt belte i stoff som var smalere over hofta enn over ryggen/magen, men jeg finner det ikke igjen.. Jeg får vel bare lete videre Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 Sjekk Gymgrossisten og lignende kjeder som fører treningsutstyr. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 Enlighten me, hva er formålet med belte? Lenke til kommentar
Akse Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 Enlighten me, hva er formålet med belte?Det gir høyere buktrykk som gir mer stabil ryggrad. Det gjør at man kan løfte litt mer enn man ellers hadde klart. Det bør bare brukes på tunge sett. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 Prøv å legg inn lavrep OHP hvis dere har et platå i benk. Ser ut til å hjelpe veldig. Husk god teknikk i OHP. Gjorde akkurat dette, resultatet var at jeg falt å ta 120kg x 3 til 100kg x3, det varte i et par uker. men to siste øker så løsnet både benk og OHP. Er spent på hvor det går vidre, bruker samme øvelsen som i Stronglifts Lenke til kommentar
*F* Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 Enlighten me, hva er formålet med belte?Det gir høyere buktrykk som gir mer stabil ryggrad. Det gjør at man kan løfte litt mer enn man ellers hadde klart. Det bør bare brukes på tunge sett. burde man ikke prioritere ryggen om så er problemet? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 (endret) Jo, man bør trene rygg og kjerne så mye som mulig før man begynner med hjelpemidler. Om du føler du trenger nyrebelte for å legge hantler på plass, bør du vurdere å gå ned på vekten. Men trener du lenge nok vil du komme til et nivå hvor nyrebelte kan bli viktig. Både grunnet mye vekt, men også fordi du støtter opp ryggen, og minimerer sjansen for skade. Endret 7. november 2014 av Vertical^ Lenke til kommentar
War Skrevet 7. november 2014 Del Skrevet 7. november 2014 Bruker bare belte på ting over 200kg. Uten belte må man stramme core "innover" , med belte presser man jo utover mot beltet for å skape stabiliteten. Lenke til kommentar
Nevvis Skrevet 8. november 2014 Del Skrevet 8. november 2014 Bruker bare belte på ting over 200kg. Uten belte må man stramme core "innover" , med belte presser man jo utover mot beltet for å skape stabiliteten. Skulle til å spørre om belte var akseptabelt på 170kg mark. Tatt uten hittil. Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 8. november 2014 Del Skrevet 8. november 2014 Hei! Jeg er 20 år, 183 høy og ca 76kg. Jeg har tidligere trent mye styrke og løping og har hatt god progresjon her, men aldri klart å komme over 80kg i kroppsvekt. Mye på grunn av ytre faktorer som har gjort det vanskelig å holde summen av energi gjennom en hel dag noe særlig høyere enn 0. Hvor lang tid kan man forvente å bruke på å gå opp 3-4kg i kroppsvekt med et treningsprogram for 3 dager i uken og forholdsvis slavisk disiplin til dette? Lenke til kommentar
Akse Skrevet 8. november 2014 Del Skrevet 8. november 2014 Bruker bare belte på ting over 200kg. Uten belte må man stramme core "innover" , med belte presser man jo utover mot beltet for å skape stabiliteten. Skulle til å spørre om belte var akseptabelt på 170kg mark. Tatt uten hittil. Selvfølgelig. Løfter du over 80% av din 1RM og du føler det hjelper, kjør på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå