Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf
Ikke dårlig å få en slik kommentar ;)

Men hva er det du egentlig går til behandling for?

Og hvor mye må du betale i timen for en behandling hos naprapat, har hørt dette variere ganske?

7808150[/snapback]

 

Jeg fikk en ganske kraftig forskyvning i korsryggen pga turn og fotball da jeg var 14 år. En kiropraktor fikset meg, men etter at jeg kom inn i Forsvaret har jeg løftet mye forkjært, ligget på bar bakke og gått med tung sekk, så skaden ble verre en før. Hadde 12 behandlinger hos kiropraktor før jeg begynte hos Thomas. Behandlingene hans koster 500,- per stk, men siden han gikk befalsskolen der jeg er befal nå har avdelingen vår en avtale slik at alle vi kan gå der gratis. Det er helt fantastisk. Men normalt sett så koster behandlinger hos naprapat 4-500 kr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke dårlig å få en slik kommentar ;)

Men hva er det du egentlig går til behandling for?

Og hvor mye må du betale i timen for en behandling hos naprapat, har hørt dette variere ganske?

7808150[/snapback]

 

Jeg fikk en ganske kraftig forskyvning i korsryggen pga turn og fotball da jeg var 14 år. En kiropraktor fikset meg, men etter at jeg kom inn i Forsvaret har jeg løftet mye forkjært, ligget på bar bakke og gått med tung sekk, så skaden ble verre en før. Hadde 12 behandlinger hos kiropraktor før jeg begynte hos Thomas. Behandlingene hans koster 500,- per stk, men siden han gikk befalsskolen der jeg er befal nå har avdelingen vår en avtale slik at alle vi kan gå der gratis. Det er helt fantastisk. Men normalt sett så koster behandlinger hos naprapat 4-500 kr.

7809237[/snapback]

Føler du det er bedre å gå til naprapat en kiropraktor? Merker du noe stor forskjell på behandlingen de gir?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Naprapat er mye mer effektivt enn kiropraktor i følge mine erfaringer. De behandler ikke bare ledd, men muskler også, i tillegg til flere andre ting. Kiropraktorer knekker opp, av og til går det bra og av og til går skaden tilbake igjen, mens naprapater manipulerer både ledd og muskler til å bli optimale igjen.

Lenke til kommentar
Naprapat er mye mer effektivt enn kiropraktor i følge mine erfaringer. De behandler ikke bare ledd, men muskler også, i tillegg til flere andre ting. Kiropraktorer knekker opp, av og til går det bra og av og til går skaden tilbake igjen, mens naprapater manipulerer både ledd og muskler til å bli optimale igjen.

7809816[/snapback]

ok, jeg har hørt at de fleste som har gått til behandling til naprapater er meget fornøyde, og de fleste som jeg har pratet med sier at de ikke kommer til å gå tilbake til kiropraktoren. Det er nettopp det med muskler, dette står for så utrolig mye ryggplager rundt omkring. Det meste av ryggvondt er jo muskulært beslektet, så jeg har mye mer tro på dette jeg også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Muskler har jo hukommelse og justerer seg inn etter hvordan ryggvirvlene er og i mitt tilfelle så var ryggen skeiv, noe som gjorde at musklene kompenserte. Så knakk han ryggen min rett, men nå driver musklene å justerer seg skeivt, så i det siste har jeg fått musklene manipulert slik at de fungerer beint igjen.

Lenke til kommentar

Apropos strake markløft, hadde noen giddi å skrive en innføring i den øvelsen for meg? Jeg prøvde det for å få litt forandring i dag, men kjente det ikke særlig godt i musklene, ble bare litt små-øm på den ene siden av låret. Hvordan bør man ha ryggen og knærne bøyd (knærne med en liten bøy, eller over-strekt?) og hvor dypt bør man gå osv..

La på til 50-60 kg i dag som jeg bare testet litt, men merket over hodet ikke noe i lårmuskulaturen :(

Lenke til kommentar

Er så utrolig lei av at foreldrene mine gir meg alltid kjeft fordi jeg spiser mye. Til og med faren min som har veldig stor mage (og til og med ikke spiser så mye som det skulle sett ut som) sier at jeg skal spise mindre.

 

Moren min i dag: Det er helt sykt, "du burde kanskje oppsøke en psykolog" :dontgetit:

 

De har ingen peiling innenfor emnet og sier jeg kommer til å slit med å få av det jeg har lagt på meg, noe som jeg vet jeg kommer til å få til. De sier også at jeg har fått mye større mage, noe som faktisk ikke er veldig sant. Magen min har ikke blitt mye større og jeg har lagt på meg mye muskler men også litt fett. De mener til og med at man bare skal ha i seg 4 måltider om dagen; Frokost, skolemat, middag og kveldsmat :ermm:

 

Så sprm er: Noen bra argumenter jeg kan bruke imot dem og noen linker med bra informasjon om fordelene med bulk?

Lenke til kommentar

"Kun 4 måltider om dagen" er jo faktisk dumt med tanke på slanking også, det er dumt uansett. 5-6 er bedre. Finn en artikkel om slanking, nesten alle nevner det der.. Da tror de hvertfall på det.

 

Så regner du ut totalt kaloriantall du spiser, og totalt kaloriantall du forbrenner, og forklarer at du må ha et overskudd dersom du skal bygge muskler. Forklar dem også fordeler/ulemper og anbefalte doseringer av protein, fett og karbohydrater.

 

Er det noe de tviler på så er det ikke vanskelig å finne artikler til å støtte dine synspunkter.

Lenke til kommentar
-

En del: Alcohols effect on fat loss and muscle gain

 

Om du skal trene og drikke så anbefales det at du tar drikkinga etter treninga. Gjør du det slik vil du få utsatt restitusjonstiden, og antakeligvis ikke restituere deg like godt som om du lot være å drikke. Dersom du drikker først og så trener dagen etter vil du ikke yte så bra som du burde, da kan du heller jobbe overtid eller gjøre lekser og utsette treninga en dag.

Lenke til kommentar
Vel får i meg ca. 3300-3500kcal (Kanskje 200-300 mer enn jeg egentlig trenger men men) hver dag, 130g proteiner og 430-450g karbs

 

Men hvor mye jeg forbrenner vet jeg ikke. . .

7819361[/snapback]

Var da ikke så mye det da, spiser jeg så lite som 3500, så mener jeg ganske bestemt at jeg går ned i vekt. (veier ~78kg)

Lenke til kommentar
Er det bare meg, eller fucker damer fokus totalt?

7828844[/snapback]

Jah :no:

 

Var ei på treningssenteret i går som la seg bortpå de mattene hvor jenter som trener trives best, så snur hun seg med føttene i retning meg. Mens jeg prøver å presse det siste lille ut av korsryggen så sprer hun bena, løfter rumpa opp fra bakken og begynner å jukke skrittet opp og ned som om hun aldri hadde gjort annet. Jævlig lett å trene da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...