Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk min første ryggskade/ryggsmerte'r' etter knebøy i går. Kjente det blei såpass tungt at jeg tenkte å gi meg etter denne repen. Er nesten helt nede, før jeg kjenner et noe i korsryggen som plutselig gjør satans vondt. Kom meg lett opp igjen, men ga meg etter dette.

Er litt vondt å gå og litt vondt å bøye seg, men ellers greit. Spesielt leit om jeg sitter lenge, for så å bevege meg. Får satse på at det ikke er noe alvorlig, men får rett og slett ta hvile til det går over.

Ikke noe særlig, da jeg skal i førstegangstjenesten i neste år. (Og for videre trening så klart).

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Det er en øvelse man fort blir sterk i om man gjør det rett.

Folk på sin første time på kaliber slenger vel på 90kg-ish første gang de prøver øvelsen.

Ikke så fan av det egentlig, for uten teknikk er det kjapt skulderpang.

Det må vere folk som er laaaangt meir genetisk disponert til sånt enn meg. :D

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Gjør nå du det?

Er grønt for meg det samme som for deg?

Ser ting likt ut for meg og deg?

Enn om vi bare er energi bundet av en kontrollerende kraft?

60kg og 100 i benk går fint ja. Selv med stopp...

Jeg, benker dog ikke mer enn jeg presser.

Samtidig er frontbøyen nå nesten like bra som knebøyen, hvilket ikke er normalt det heller...

Lenke til kommentar

Så en gjeng med 16-åringer, spinkle som de blir laga nå tildags. 50, kanskje 60kg. Trente isolerte bisceps og triceps øvelser med 5kg manualer helt uten mål og mening.. Sånn i forhold til skader, så er det jo helt greit. Men kommer jo ikke til å ha noe fremgang.

Jeg synes at treningssentrene burde komme mer på banen og være litt mer aktive til å hjelpe folk, er ikke snakk om å lage et program, men hjelpe med teknikk og kanskje forslag til øvelser. Kunder som opplever fremgang og ikke blir skadet er kunder som fortsetter å trene og være kunde.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Er helt enig, skjønner ikke hvorfor de store kjedene ikke har noen som roamer rundt i lokalet å hjelper folk. Så kan folk prøve litt nye øvelser, få hjelp om de gjør en øvelse fullstendig feil, og rett og slett få en følelse av hva en PT kan hjelpe med. Tror det er mange som trener som ikke aner hvor viktig mobilitet er engang.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvordan PT'ene har samvittighet til å se folk drive og gjøre meningsløse øvelser, jeg da. Må gjøre vondt å se på.

Hjelper ikke når motparten har en annen tankegang. Mennesker liker ikke å bli påpekt "feil" og er av natur inkonsekvense. Selvsagt finnes det variasjoner her. Det blir nesten det samme som om jeg skulle påpekt alle de absurde kommentarene innen mitt eget felt som jeg hører på treningsenteret. Det hadde blitt for ofte feiltolket som arroganse og det samme kan gjelde PT'er som jobber på det respektive senteret. Tror dette blir mer en mer individuell vurdering, har man kapasitet og man ser en gyllen anledning så burde en hjelpe, gitt at situasjonen tilsier det.

Ganske så motstridende egentlig; noen av dem som trenger hjelp vet jo det selv, men mange av disse tør ikke å spørre og velger derfor heller å eksperimentere selv. Og det vil jeg anta mange har erfart, inkludert meg selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...