Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Vi må klare 35 kilo 30 reps i benken for å få sekser.

og 64 hopp frem og tilbake over benken på ett minutt.

7797359[/snapback]

Synes det er tåpelig at det er sånn, selv om gjør det enklere for meg å få bra karakter, men er jo ganske mange som ikke er så flinke i gym og strever og strever men likevel får de 2 eller 3 i karakter og de som ikke gir alt og likevel får 6er.

7797507[/snapback]

 

Enig. Det blir som å gi karakter etter vekt.

 

Jeg er ganske stor (og sterk?( i allefall potensiale)) uten å ha trent noe, men fler i klassen er jo bare små spirevipper som omtrent ikke har muskler i det heletatt (no offence om dere leser dette XD)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105476
Enig. Det blir som å gi karakter etter vekt.

 

Jeg er ganske stor (og sterk?( i allefall potensiale)) uten å ha trent noe, men fler i klassen er jo bare små spirevipper som omtrent ikke har muskler i det heletatt (no offence om dere leser dette XD)

7797609[/snapback]

Det er vel den relative styrken lærerene ser på om de har litt peiling. Maksløft/vekt.

Lenke til kommentar
Det er vel den relative styrken lærerene ser på om de har litt peiling. Maksløft/vekt.

7797651[/snapback]

Det er nettopp det som er problemet. Det trengs flere gymlærer med litt peiling. Ikke det at jeg kan snakke for alle, men de jeg har vært borti, det er som regel sånne som ikke tar vekta med i beregningen.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Er man sterkere så er man sterkere. Hvor mye man veier bør ikke være en faktor.

7797791[/snapback]

Det er en grunn til at det er vektklasser i vektløfting, styrkeløft, boksing, kickboksing, judo, karate osv.

Lenke til kommentar
Er man sterkere så er man sterkere. Hvor mye man veier bør ikke være en faktor.

7797791[/snapback]

Du vet jo det at relativ styrke synker med vekten ja ? I benk er vel relativ maks ca dobbelt så stor som din kroppsvekt, hvis jeg husker det brodern drev å fabla om rett.

 

Btw : Jeg regner meg selv som godt over snittet kraftig i forhold til vekt. Men, sammenligner jeg meg med en på 140kg (60kg mer enn meg) så blir jeg fremdeles en del svakere... Husker de i klassen på u skolen som veide 50~60kg og hadde store problemer med stanga på benkpressen.... Stakkars folk hvis de hadde blitt bedt om å løfte mer enn den 30 ganger...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Hvis man skal jogge en tur (med noen innlagte spurter) på ca. 20-40 min, og trene styrke på en dag. Hva bør man gjøre først?  :hmm:

7803116[/snapback]

 

Helt klart styrketreningen først.

 

I dag var jeg til nok en behandling hos Thomas Askeland. Mens han knakk og manipulerte ryggen så sa han plutselig "du har veldig kraftige ryggmuskler, veldig bra". Da måtte jeg glise litt, med tanke på at han ser sånn ut:

 

thomas_christian3.jpg

Lenke til kommentar
Hvis man skal jogge en tur (med noen innlagte spurter) på ca. 20-40 min, og trene styrke på en dag. Hva bør man gjøre først?  :hmm:

7803116[/snapback]

 

Helt klart styrketreningen først.

 

I dag var jeg til nok en behandling hos Thomas Askeland. Mens han knakk og manipulerte ryggen så sa han plutselig "du har veldig kraftige ryggmuskler, veldig bra". Da måtte jeg glise litt, med tanke på at han ser sånn ut:

 

7803807[/snapback]

Ikke dårlig å få en slik kommentar ;)

Men hva er det du egentlig går til behandling for?

Og hvor mye må du betale i timen for en behandling hos naprapat, har hørt dette variere ganske?

Lenke til kommentar

Spørsmål: Når jeg tar benkpress hender det ofte at jeg kjenner at det strammer noe helt sinnsykt i området rundt pulsåren på høyre hånd. Merker rett som det er det samme når jeg støtter meg på noe med hånden. Det er jo sannsynligvis en sene som er for stram eller noe, men hvordan i huleste skal jeg bli kvitt det?

Lenke til kommentar
Er man sterkere så er man sterkere. Hvor mye man veier bør ikke være en faktor.

7797791[/snapback]

Det er en grunn til at det er vektklasser i vektløfting, styrkeløft, boksing, kickboksing, judo, karate osv.

7797874[/snapback]

Det har mest med høyde å gjøre. :)

 

Poenget mitt er at om man skal hensyn til vekt når det kommer til styrke så må man også gjøre det i alt annet. Skal man begynne å gi handicap til tynne personer i hinderløypa? ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Okei, satser på at det går bra da. Var bare litt usikker på om det var slik det skulle være. Kjenner ikke noe særlig i selve muskelen, men mest i senene der. Og ikke bare litt, det er liksom en blanding av krampe og at den plassen har "sovnet" :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...