Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Se resten av videoene hans så skjønner du litt mer av hva som skal til for mobilitet. Det er ganske enkle greier, og resultatene kommer kjapt av enkle øvelser.

Han snakker jo veldig varmt om squat shoes og at man bør bruke raised hel istedet for plained barefoot.

Se på nytt igjen. Han sier at de KAN være et alternativ frem TIL at man har opparbeidet seg mobilitet.

Du kan bruke plater under hælene en stund og spare pengene som skoene ville kostet (y)

Lenke til kommentar

Reagerte litt på det slev, men så kom han med alt dette til mobiliteten er god nok osv.

Han har en del knevandring også så er nok naturlig for han å tenke at sko er bra osv ut fra egen erfaring.

Klarer man ikke uten har man sitti for mye på ræva, men det kan alltids rettes opp.

Lenke til kommentar

"Ikke min øvelse". Dårlig unnskyldning for laber trening og kosthold.

Jeg har ikke trent så mye som jeg skulle ønske, skal innrømme det..

Er en øvelse jeg har lyst til å bli bedre i, så skal ikke gi meg.

Tilføy benk med stopp og stopp på kloss osv. Det vil nok klare å løfte deg forbi kneika.

Dette var ikke mitt spørsmål men sliter bl.a. i benken selv.

Jeg er en amatør. Prøver å følge opplegg som tenker er lagt opp på en spesiell måte av en grunn, og tenker det er dumt å surre inn mine egne ideer i det.

Dermed er det litt vanskelig å bare legge inn disse øvelsene i programmet, mtp om kanskje totalbelastning feks blir for stor?

Lenke til kommentar

Finnes det i det hele tatt noen øvelser som faktisk er bedre på smith maskinen kontra frivekter/apparat? Jeg kjenner jeg irriterer meg litt at alle treningsstudioer bruker penger og plass på det tulle apparatet..

Forrige senter eg var medlem på brukte dei fleste det til chins og pull-ups.

Der eg er no såg eg det sist i bruk med ein slags knebøy-med-spark-variant.

Lenke til kommentar

Finnes det i det hele tatt noen øvelser som faktisk er bedre på smith maskinen kontra frivekter/apparat? Jeg kjenner jeg irriterer meg litt at alle treningsstudioer bruker penger og plass på det tulle apparatet..

For folk som ønsker å trene knebøy eller benk (incline/decline) til total-failure, uten spotter, så er den ganske ok.

Lenke til kommentar

Hmm. Nå for 2 min siden så gikk jeg i bar overkropp (skal skifte til treningsklær nå), under litt lett flexing og lekebryting med dama (lol) så fikk jeg plutselig en stor ring av blodårer på skuldren. Det kan beskrives som en åreknute, bare at den gikk bort etter få sekunder, men så kom den igjen så fort jeg flexet igjen. Den er helt borte nå tho.

Det har skjedd en gang før også, bare at da var det på armen.

Hva kommer det av? Tette årer? Dårlig kost?

Motherfuckings BUMP!

Er det blodårer som samler seg du mener?

Ja, ser ut som om det har samlet seg en gjeng med mark under huden.

Lenke til kommentar

Tror det er du som burde se videoen på nytt...

Han sier at alle bør bruke vektløftersko. "You wouldnt jog without jogging shoes..etc etc... so why do you want to squat without squat shoes?" noe ala det.

Dette er jo som å diskutere i religionsdelen av forumet hvor ting tas ut av sammenheng med det å vinne en diskusjon som eneste mål!

Se nå hele sekvensen om løftesko, og sett det i sammenheng.

Han anbefaler å bruke plater under hælene for å komme dypt nok, men ikke som et for alltid hjelpemiddel.

Videre, (om man klarer å forstå hva som blir sagt) sier han at man KAN kjøpe løftesko istedenfor.

Han sier da også vitterlig til slutt at: "I wouldnt suggest sqauting with plates under your heals for the rest of your life, just until your ankle mobility improves"

Rett etter delen om sko går han over til HVORDAN forbedre mobiltet.

Søker man opp info om temaet andre plasser, som man bør... Så kommer man frem til at trenger man sko så har man mobilitetsproblemer. Disse kan lett adresseres og er ikke all verden å få gjort noe med.

De som har BEHOV for slike sko er atleter i konkurranser som drar fordel av disse.

(Vel, også de som har et så stort problem med mobilitet at det fysisk ikke kan gjøres noe med. Men de er det FÅ av, det er utrolig hvor mange som har blitt mer myke av enkle øvelser)

Endret av Doofen
Lenke til kommentar

Ja, ser ut som om det har samlet seg en gjeng med mark under huden.

Åreknuter da? Det ser ut som om en blodåre har strekt seg som et strikk og så lagt seg sammen på en plass uten å komme tilbake til samme lengde...

De vil jo vises tydeligere når blodstrømmen over de er større enn normalt...

Endret av Doofen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...