Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Det er jo ikke ment som optimal trening heller :p . Hvor mange her klarer å holde en "vanlig" planke i mer enn 15-20 minutter uansett? Tror ikke at jeg hadde klart tre minutter engang, så dårlig form som jeg er i nå. Det går jo nesten alltid an å gjøre en øvelse enklere eller vanskeligere, på en eller annen måte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm. Nå for 2 min siden så gikk jeg i bar overkropp (skal skifte til treningsklær nå), under litt lett flexing og lekebryting med dama (lol) så fikk jeg plutselig en stor ring av blodårer på skuldren. Det kan beskrives som en åreknute, bare at den gikk bort etter få sekunder, men så kom den igjen så fort jeg flexet igjen. Den er helt borte nå tho.

Det har skjedd en gang før også, bare at da var det på armen.

Hva kommer det av? Tette årer? Dårlig kost?

Lenke til kommentar

Jeg er inni i en ny dårlig søvn rutine, selvom jeg ikke har endra noe i livet i det siste. Alle "vanlige" faktorer er utelukket, middagslurer, koffein, osv osv. Og har lest i div tråder at ZMA kanskje kan hjelpe, men så tok jeg en google og fant denne http://www.lommelegen.no/legesvar/sink-magnesium-og-b6-i-forhold-til-s%C3%B8vn men igjen, er jo bare en lege som skriver. Noen her som har noe på om det faktisk er dokumentert at det funker ?

Lenke til kommentar

Jeg er inni i en ny dårlig søvn rutine, selvom jeg ikke har endra noe i livet i det siste. Alle "vanlige" faktorer er utelukket, middagslurer, koffein, osv osv. Og har lest i div tråder at ZMA kanskje kan hjelpe, men så tok jeg en google og fant denne http://www.lommelegen.no/legesvar/sink-magnesium-og-b6-i-forhold-til-s%C3%B8vn men igjen, er jo bare en lege som skriver. Noen her som har noe på om det faktisk er dokumentert at det funker ?

Er det forhold i livet som kan påverke søvnen? Stress, depresjon, problemtankar, faktorar som er med på å halde underbevisstheten aktiv, nye ting som skjer, eksamen, prosjekt, forelska osv?
Lenke til kommentar

De to siste dagene har det svidd noe voldsomt i brystet når jeg jogger. Tungt å puste. Jeg er forkjølet, og i går jogget jeg ute i relativt høyt tempo, så da antok jeg bare at jeg presset meg for hardt. I dag jogget jeg bare som oppvarming på møllen på 8km/t. Kan jeg regne med at jeg bare er forkjølet eller er det fare for at det er på vei til å sette seg i lungene? Har vært dårlig nå i over en uke. I dag har jeg vært helt i tåken i hele dag, og ikke klart å våkne skikkelig selv etter 10 timer søvn om natten. Lurer på om jeg begynner å bli verre igjen.

Nå er jo ikke dere leger noen av dere, men lurer på om dere har erfaring med svie k brystet ved jogging når man er forkjølet.

Lenke til kommentar

De to siste dagene har det svidd noe voldsomt i brystet når jeg jogger. Tungt å puste. Jeg er forkjølet, og i går jogget jeg ute i relativt høyt tempo, så da antok jeg bare at jeg presset meg for hardt. I dag jogget jeg bare som oppvarming på møllen på 8km/t. Kan jeg regne med at jeg bare er forkjølet eller er det fare for at det er på vei til å sette seg i lungene? Har vært dårlig nå i over en uke. I dag har jeg vært helt i tåken i hele dag, og ikke klart å våkne skikkelig selv etter 10 timer søvn om natten. Lurer på om jeg begynner å bli verre igjen.

Nå er jo ikke dere leger noen av dere, men lurer på om dere har erfaring med svie k brystet ved jogging når man er forkjølet.

Lungebetennelse, ganske utvilsomt.

Pulminær reaksjon ved betennelsestilstand oppleves som svie i brystet eller følelse av at man ikke får til å enten dra pusten eller puste ut på normalt vis.

Lungene kan jeg ALT om :(

Lenke til kommentar

Kan jeg ta bredt grep I benk på stronglifts? ( har langfingeren på ringen) og skal man ha like bredt grep I barbell rows?

Det er ingen fast regel på bredde på grep, men jeg har gått fra bredt(langfinger på ringen) til smalere, da det er mer skånsomt på skuldrene.

Ved rows kjører du litt mer enn skulderbredde.

Lenke til kommentar

Darkness| er i forfall, på den positive siden vil før etter-bildene i 2015 bli superbra :rofl:

Shaddap!! :p

Lungebetennelse, ganske utvilsomt.

Pulminær reaksjon ved betennelsestilstand oppleves som svie i brystet eller følelse av at man ikke får til å enten dra pusten eller puste ut på normalt vis.

Lungene kan jeg ALT om :(

Men svien kommer jo bare når jeg jogger, ikke ellers. Jeg føler meg på sett og vis bedre i dag, bortsett fra at jeg hoster mye mer.

Endret av darkness|
Lenke til kommentar

Jess, jeg er der akkurat nå jeg og ;)

Har vært dårlig i snart to måneder (astma... mugg!) og begynner å komme meg.

Om du hoster mer og får opp slim så er du på tur å bli bedre. Men det er veldig sannsynlig at du har hatt lungebetennelse.

Med infeksjon på den måten i kroppen er det egentlig rart at du klarte å jogge lenge.

Lenke til kommentar

Hvorfor mener du at svaret du får fra en søvnspesialist som henviser til forskning ikke er bra nok (tar utgangspunkt i at han har skrevet det i 2004 såklart) ?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jess, jeg er der akkurat nå jeg og ;)

Har vært dårlig i snart to måneder (astma... mugg!) og begynner å komme meg.

Om du hoster mer og får opp slim så er du på tur å bli bedre. Men det er veldig sannsynlig at du har hatt lungebetennelse.

Med infeksjon på den måten i kroppen er det egentlig rart at du klarte å jogge lenge.

Ser det i hvert fall an og satser på at det blir bedre uten legebesøk. Vært der litt for ofte i det siste.

Lenke til kommentar

Hvorfor mener du at svaret du får fra en søvnspesialist som henviser til forskning ikke er bra nok (tar utgangspunkt i at han har skrevet det i 2004 såklart) ?

Nei var nå litt det at det var dette jeg klarte og oppdrive, og mtp alder på artikkel som er 10 år nå, at det kanskje er noen som sitter med litt nyere info.

Og det går mer på at jeg våkner flere ggr i løpet av natten, ikke får sove igjen osv. Noe jeg ikke har opplevd før.

Lenke til kommentar

forumbruker<lege... Vil nå jeg påstå da ;)

Leger er så magt , kreatin er farlig og så mye protein er farlig og x er farlig.

(alt de ikke vet noe om er farlig = sikre siden = helt sikker = rett)

Hadde manputtet 100 fastleger på ene siden og 100 flinkeste på forumet på den andre siden tipper jeg forumsiden hadde kommet mest ut med treningsrelaterte saker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...