Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Knebøy og benkpress er jo ikke farlige øvelser så lenge vekta og rep antallet ligger på et sunt nivå. Markløft og militærpress er øvelser man kan vente med.  Chins/nedtrekk er jo også en øvelse som hører med i alle programmer.

7790033[/snapback]

Knebøy og benkpress er da vel så "farlige" øvelser som markløft og militærpress, om man ikke har teknikken inne.

7790316[/snapback]

Men teknikken er enklere og lære, å enklere og opprettholde ved større påkjenninger. I tillegg er det mye enklere for partneren og sikre på f.eks benk iforhold til mark og militærpress.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da kan du hilse læreren din og si at det er feil å sette karakterer slik.

7794368[/snapback]

:yes:

 

Glad jeg er ferdig med gym, jeg har vel stort sett kunnet loven gymkarakterer skal settes etter bedre enn noen lærerne.

7794449[/snapback]

Og hva er så kravene til styrke som utholdenhet? ;)

Lenke til kommentar

Det finnes ikke noen krav når det kommer til at karakter i gym, karakteren skal settes etter insats og evne. Altså, har du maksimal insats etter egen evne, så skal det holde til en toppkarakter. Hvis jeg ikke husker kriteriene for gymkarakterer helt feil. Jeg leste dem nøye da jeg vurderte å klage på den.

Lenke til kommentar
Liten digresjon. Skal en som sliter med matte og har evne til 3, men har innsats som står til 6 da få den sekseren?

7796509[/snapback]

Selvsagt ikke, men gym er et "annerledes-fag". Med mindre man skal drive med idrett på aktivt nivå, så burde det ikke ha så mye å si hvor talentfull man er, såfremt man gjør sitt beste. Det viktigste er jo at man skal gi ungdommene litt mosjon, og kanskje være en inspirasjonskilde til fysisk aktivitet på fritiden. Hvis man ikke skulle inkorporert innsats-elementet i gymkarakteren burde også jenter likestilles med gutter, selv om de er fysisk underlegne.

Lenke til kommentar

Alle er ikke like begavet fra naturens sin side i andre fag heller. Innsats element er jo i alle andre fag også, selv om det ikke kan måles i svette. Slik du legger frem kriterier i gymmen burde vel faget egentlig ha karakterskalaen bestått/ikke bestått. Noe jeg faktisk er enig i. Et annet spørsmål er om ikke kosthold og treningslære skulle vært enda mer av i gymmen.

 

Nå skal vi ikke blande likestilling inn i dette da, siden dette tross alt ikke fungerer på noe nivå i samfunnet.

Lenke til kommentar
Liten digresjon. Skal en som sliter med matte og har evne til 3, men har innsats som står til 6 da få den sekseren?

7796509[/snapback]

Nei. Skolens mål er å utdanne elever, ikke bringe frem atleter. Etter min mening burde man droppet gymkarakterene, ettersom faget bør være der for helsens skyld og ikke for å kunne endre snittet ditt.

 

 

Et annet spørsmål er om ikke kosthold og treningslære skulle vært enda mer av i gymmen.

7796750[/snapback]

Definitivt. Kosthold- og treningslære er viktig. Man burde også hatt flere timer gym i uken, og mer sponsing av gym-relaterte aktiviteter til voksne også.

 

 

Nå skal vi ikke blande likestilling inn i dette da, siden dette tross alt ikke fungerer på noe nivå i samfunnet.

7796750[/snapback]

Likestilling er galt også prinsipielt, og bør ikke ettertraktes. Likestilling fører til at man tar urettferdige avgjørelser for å balansere et "skjevt" bilde man har i en gitt situasjon. Likebehandling derimot, som gjør at alle skal ha de samme sjansene, er et bedre mål å sette seg.

 

 

Edit: Derimot, ikke deretter.

Endret av Zethyr
Lenke til kommentar
Vi må klare 35 kilo 30 reps i benken for å få sekser.

og 64 hopp frem og tilbake over benken på ett minutt.

7797359[/snapback]

Synes det er tåpelig at det er sånn, selv om gjør det enklere for meg å få bra karakter, men er jo ganske mange som ikke er så flinke i gym og strever og strever men likevel får de 2 eller 3 i karakter og de som ikke gir alt og likevel får 6er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...