Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Hvordan var det med antibiotika og trening igjen?

Det har vært diskutert før her? Eller var på feitnessbloggen?

Jeg har gått på antibiotika i 3x6mnd og aldri fått høre jeg ikke skulle trene i hvert fall. :p

Tror det er grunnen til man går på antibiotika som avgjør det. Ellers finnes det jo også forskjellige typer antibiotika, så kan hende det har noe å si. Greieste er vel å spørre legen eller på apoteket når man henter det. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan var det med antibiotika og trening igjen?

Det har vært diskutert før her? Eller var på feitnessbloggen?

Jeg har gått på antibiotika i 3x6mnd og aldri fått høre jeg ikke skulle trene i hvert fall. :p

Tror det er grunnen til man går på antibiotika som avgjør det. Ellers finnes det jo også forskjellige typer antibiotika, så kan hende det har noe å si. Greieste er vel å spørre legen eller på apoteket når man henter det. :)

Neida, det var ikke det at man ikke kan trene men mer hvilke forbehold man tar i matveien.

Lenke til kommentar

Vet ikke hva du snakker om, har ingen steder på kroppen hvor det ikke er muskler!

Du Kjetil, du Kjetil. Du er ikke grei, du tisser i buksen og skylder på meg.

plz, ikke skap deg. Du skjønner hva jeg mener.

Hihi.

Vet hva du snakker om, det kan være ganske vondt. Kanskje det er stram muskulatur i brystet? Prøv å tøy ut litt:)

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Vet ikke hva du snakker om, har ingen steder på kroppen hvor det ikke er muskler!

Du Kjetil, du Kjetil. Du er ikke grei, du tisser i buksen og skylder på meg.

plz, ikke skap deg. Du skjønner hva jeg mener.

Hihi.

Vet hva du snakker om, det kan være ganske vondt. Kanskje det er stram muskulatur i brystet? Prøv å tøy ut litt:)

Aight, prøver litt tøying før neste brystøkt. Tar dipsen på slutten av økta så skal i teorien være nok varmet opp iallefall :)

Lenke til kommentar

Det er så lite fristende å legge seg på bulk.. Men man kan vel ikke få i bode pose og sekk.

I begynnelsen får du så mye noobgains at du vil gå ned i fettprosent pga. rask økning i muskelmasse kontra fettmasse. Det avhenger selvfølgelig av at du har moderat kalorioverskudd.
Lenke til kommentar

Det kan vere greit å ha ein ide om kva du vil med treninga og kosthaldet.

På eit større underskot er det mindre realistisk å auke i styrke over lengre tid. Då kan ein ha fokus på å halde på styrke og muskelmasse.

På overskot får kroppen nok energi til å bygge musklar og gjere deg sterkare. Ein kan ikkje vente den store endringen i feittreduksjon.

1: Definer eit mål (kan vere på kort sikt)

2: Legg opp trening og kosthald deretter

3: Mål resultat i forhold til målet

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Gi meg eksempel på mer konkrete mål?

La oss si 50kg i bøy og mark i februar da. Da har jeg trent i et år, med veldig lite progresjon i styrken det første halve året. Er ikke sikker på om det er så veldig realistisk.

Ikke definerte ruter på magen, men definert mage. Jeg har relativt definert mage før jeg spiser noe :p Men jeg vet egentlig ikke om det er mulig å få helt definert pga jeg har fått to barn og huden ikke har samme elastikk som før jeg fikk barn..

Markerte muskler i øvre rygg uten å flexe for mye.

Nå har jeg forøvrig fått 1 uke med treningsforbud av manuellterapauten, så jeg er skikkelig grinete. Dritt.. Fikk kun lov til å gå tur, ikke jogge engang. Ise ned betent muskel mellom skulder og nakke, ibuxkur og ny behandling på fredag igjen. Holdt på å svime av på benken under behandlingen. This sucks!

Endret av darkness|
Lenke til kommentar

Gi meg eksempel på mer konkrete mål?

La oss si 50kg i bøy og mark i februar da. Da har jeg trent i et år, med veldig lite progresjon i styrken det første halve året. Er ikke sikker på om det er så veldig realistisk.

Ikke definerte ruter på magen, men definert mage. Jeg har relativt definert mage før jeg spiser noe :p Men jeg vet egentlig ikke om det er mulig å få helt definert pga jeg har fått to barn og huden ikke har samme elastikk som før jeg fikk barn..

Markerte muskler i øvre rygg uten å flexe for mye.

Nå har jeg forøvrig fått 1 uke med treningsforbud av manuellterapauten, så jeg er skikkelig grinete. Dritt.. Fikk kun lov til å gå tur, ikke jogge engang. Ise ned betent muskel mellom skulder og nakke, ibuxkur og ny behandling på fredag igjen. Holdt på å svime av på benken under behandlingen. This sucks!

Akkurat det du sa der er mye bedre. Mål om å ta 50kg knebøy f.eks. er mye bedre enn mål: "blir sterke i knebøy".

Mange har mål å trene mer, bedre hadde det vært å ha nedskrevne mål som sier en skal trene mandag onsdag fredag klokken fra klokken x til y.

Å "ligge i kaloriunderskudd" er veldig løst. Spise x antall kalorier er bedre. Ha en nedskrevet mat plan er enda bedre osv.

Tingen er bare at det er lettere å jobbe mot noe fastsatt enn noe som er løst og subjektivt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...