Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Du må jo ha noe å deffe ned til.

Kjør iallefall 6 uker med 40ish kcal pr kg (kroppsvekt minus 15)

2800kcals altså, det er mye! Går jeg ikke opp i vekt da når jeg spiser mer enn jeg pleier?

Tviler på at du har 20-24% med 70@187.

Hva da, er det for mye fettprosent?

Så dette bildet:

73291_c6aa1801f7415ee05083347739e8d629.j

Har ikke så mye fett som på 25% men ikke så markert som 20% heller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var på besøk hos mor og far i går. Pappa sa at jeg så tynn og svak ut. Deretter ga jeg han en lekse på cirka en halv time om mitt daglige kcal-inntak, hvor fort det er hensiktsmessig å gå opp i vekt, hva som skjer med bla vannlagrene i kroppen om man har hatt en dag eller to på pæra (hvilket jeg hadde hatt) og viste han ukentlige målinger over hva jeg har veid de seks siste månedene. Han spiste hatten sin, men jeg er fortsatt litt arg kjenner jeg.

Lenke til kommentar

Helt enig. Men å bli kalt for et pinnedyr smerter noen få prosenter i manneegoet likevel. Spesielt når sannheten er at jeg er en mad macho bad-ass av et mannebein som selv russiske kjøleskapsvelter-Magda hadde vært redd for.

Men selvfølgelig driter jeg (som etthvert fornuftig menneske burde gjøre) langt i hva de fleste synes om ting og tang. Så og si alle vennene mine latterliggjør meg for melkeforbruket mitt, jeg drikker jo ikke noe mindre av den sak.

Men akkurat da fattern kalte meg tynn, da følte jeg et behov for å forklare meg.

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar

Du må jo ha noe å deffe ned til.

Kjør iallefall 6 uker med 40ish kcal pr kg (kroppsvekt minus 15)

2800kcals altså, det er mye! Går jeg ikke opp i vekt da når jeg spiser mer enn jeg pleier?

Tviler på at du har 20-24% med 70@187.

Hva da, er det for mye fettprosent?

Så dette bildet:

73291_c6aa1801f7415ee05083347739e8d629.j

Har ikke så mye fett som på 25% men ikke så markert som 20% heller.

Har du noen muskler under dette angivelige fettet da? Hva skal kroppen bygge med hvis du ikke får i deg nok næring?

---

Hadde tidenes dårligste økt i dag. Viljen ville mer en kroppen. Forrige økt var på torsdag, og da gikk 40 kg på bøy og mark fint. I dag ble teknikken elendig. Kjenner at det gikk utover både skulder og knær.

Endret av darkness|
Lenke til kommentar

Er ikke lurt i det hele tatt å trene når man er syk.

Trening stresser immunsystemet, i hvert fall når man trener hardt. Immunsystemet tåler dette stresset, som vanligvis gir en positiv effekt. Men når man er syk, henter man ikke denne positive effekten av å stresse immunsystemet med trening.

Dermed kan den positive effekten fort bli en negativ effekt, og kan bli verre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...