Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105476
Ja hovedsaklig, i tillegg til diverse slagstoffer. Å jeg er ikke særlig fan av smaken på plomma heller, ikke at det har så mye og si.

7784876[/snapback]

Slagstoffer?

Lenke til kommentar

Prøver å få en kamerat av meg til å begynne å trene.

 

Har sagt at han kan fint starte med et fullkroppsprogram to ganger i uken.

 

Noen forslag til øvelser? (Ikke benkpress,knebøy eller markløft da han ikke har det innlært ennå, og trenger å bygge seg opp først)

 

Jeg kan så klart lære han teknikk i benkpress, knebøy og markløft, men føler det er nødvendig med en periode på en 1-2 måneder ihvertfall for å styrke kroppen.

 

Har også tipset han om treningsdagbok, kosthold, med mer.

 

Evt. bør jeg faktisk få han til å kjøre på med basisøvelsenene fra første stund?

 

PS: Han er utrolig svak, og har knapt trent i det hele tatt igjennom en 17 års periode, utenom gymen på skolen. Derfor føler jeg oppbygning er ekstremt viktig.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Knebøy og benkpress er jo ikke farlige øvelser så lenge vekta og rep antallet ligger på et sunt nivå. Markløft og militærpress er øvelser man kan vente med.  Chins/nedtrekk er jo også en øvelse som hører med i alle programmer.

7790033[/snapback]

Knebøy og benkpress er da vel så "farlige" øvelser som markløft og militærpress, om man ikke har teknikken inne.

Lenke til kommentar

Da jeg tok knebøy i dag gikk høyre benet automatisk til høyre og benet føltes litt rart ut.

 

Og da jeg skulle ta benpress gikk høyre benet mitt også til høyre og det var umulig å ta benpress skikkelig. Var til og med umulig å få tilbake benet til riktig stilling.

 

Strak acilisen litt for 2-3 uker siden ta jeg tok utfall, men det har gått over nå vet ikke om det kan ha noe med det å gjøre.

 

Hva kan ha skjedd med benet mitt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...