1245112654122755325882462 Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 (endret) Det er vel så enkelt i teorien, men grader av masse som repareres med helt ny vs erstattes av gammel vil være hindringen rent genetisk uten dop. Gjør man det slik og spiser nok vil man iallefall bli så stor som man kommer til å bli rent. Det viktigste er å kjenne til prinsippet når man velger ut programmer. Fulgte det som snekkern på RYP for 10 år siden, 75kg med 15% fett til 95kg med 15% fett ( 3kg fettøkning pga prosent) på 8 mnd. Tren random og slå det takk. Trener vell såkalt 'random' etter egetkomponert program. 104 kg, fettprosent på ca 20% kan jeg tenke meg Markløft: 265kg Knebøy: 185kg Benkpress: 160kg. Aldri over 5 reps, sjeldent over 5 sett. Spiser mellom 4 - 5.000 kalorier daglig (på enkelte dager blir det mer), stagnerer titt og ofte. Endret 8. september 2014 av Priim Lenke til kommentar
War Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 (endret) Hadde du trent det samme om du skulle på senen for 5 mnd siden og konkurrere på volum? Jeg velger det beste fra to sider. Styrke-progresjon på baseøvelsene (aldri over 5 rep) Så tar jeg volumdelen på resten av øvelsene (8-10 rep / myorep ol) Sterk og stor VS bare sterk eller bare stor (litt satt på spissen) Men det er ikke optimalt for ren styrke, litt annen deload og lavere fettprosent = mindre mat = mindre styrke ol. Men konkurrerer man ikke er det supert. Endret 8. september 2014 av War Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 (endret) Det blir vell litt som jeg sier til gutta (og jentene) på ingenør-avdelingen, teori er når alt stemmer men ingenting fungerer :-) Det jeg mener med utsagnet er at man må sette ting i praksis for å faktisk se den faktiske effekten. Jeg er en forholdsvis voksen mann, så konkuranser har jeg aldri deltatt i selv om jeg muligens hadde klart å få ett 'ok' resultat om jeg hadde gått ned til -93 klassen (105 hadde jeg blitt slaktet i bøy og benk, i 93 også for den saksskyld) Ved å trene bare styrke og regulere kostholdet litt igjennom hele året (for å ikke bli for feit) så blir man stor på en annen måte enn viss man trener kun volum. Hadde jeg deffet meg ned til 80-90 kg hadde jeg nok sett større og sterkere ut enn det jeg er nå, uten at jeg egentlig hadde vært det. Det var i grunn ikke hva man velger jeg reagerte på, det var hvorvidt teorien om restitusjon og bygningen og hvordan den blir omsatt i praksis. Endret 8. september 2014 av Priim Lenke til kommentar
War Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 Du mener bindevevet du^^ Det er vel godt forankret i forskningen og lagt inn i for eks ryp ol for lenge siden. Det er bare en digresjon man har i bakhodet så man ikke ligger å presser maksvekter hver trening og lurer på hvorfor man ikke blir større. Men helt klart, man bli stor av styrketrening også, muskelen vil få det volumet den trenger av å ha den styrken og med fettprosenten vil man se ut som en stor og sterk person og ikke en bodybuilder hvor man ser hver muskel definert om det skal være målet Min biceps gikk i 2005 fra 36 til 43 ved å løfte vekter fra 8-15 kg i hele perioden etter en operasjon som gjorde at jeg egentlig ikke kunne trene så baseøvelsene ble bare sniktrent på 40-60kg for fun. Man bygger like mye volum etter en deload på 10kg manual som i uke 6 på 20kg manual. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 Noen som har erfaringer med Fitness Xpress (Bislett)? Har sjekket litt rundt på diverse trenigssentre og ser ut til at det virker som det optimale med tanke på høy standard/lav pris. Det eneste det går utover er åpningstider, men tror jeg skal overleve det. Vært ute av trening et par måneder, blir godt å komme tilbake! Trenger forresten ny treningsbukse, noen tips? Har brukt noe standard greier fra gymgrossisten, men den er alt for stor nå. Må være bevegelig nok til å kunne ta baseøvelser, men ikke føles ut som et telt når man jogger. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 (endret) Jeg kjøpte en joggebukse til typ 100,- kroner på XXL for sånn 1-2 år siden, den gjør jobben enda, ikke noe fancy greier med masse kule farger der det inndirekte står at jeg er en levende reklame for butikker som selger super bukser med stretch, innlagte varmeelementer og foret skinn med penisforstørrende design. Endret 8. september 2014 av Priim 1 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 Snedig det der. Jeg har en joggebukse som jeg FIKK brukt hos bror min. Den duger enda. Adidas. Lenke til kommentar
Stimann Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 (endret) CAN (28) VAR DØDEN NÆR ETTER KNALLHARD TRENINGSØKT Endret 8. september 2014 av Nettels Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 Aldri over 5 reps, sjeldent over 5 sett. Spiser mellom 4 - 5.000 kalorier daglig (på enkelte dager blir det mer), stagnerer titt og ofte. Kva driv du med til dagleg for å ha eit så høgt forbruk? Aktiv jobb eller er det hardtrening kvar dag? Lenke til kommentar
War Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 CAN (28) VAR DØDEN NÆR ETTER KNALLHARD TRENINGSØKT Klassisk der der, skal ikke mer til en å ta 70 negative hangups fra stige før man er på sykehus i en uke. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 CAN (28) VAR DØDEN NÆR ETTER KNALLHARD TRENINGSØKTSvakt menneske. Ellers så drakk og spiste han ikke nok... Lenke til kommentar
Tanner Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 Noen som kan hjelpe meg i å regne ut næringsinnholdet i de hjemmebakte brøene jeg spiser 8-10 av hver dag? Vil begynne å regne litt mer på kalorier og protein og så litt skikkelig fremgang framover. Oppskrift: - 3/4 pk fersk gjær - 1,1L h-melk - 3dl kulturmelk - litt soyaolje - 2 dl sammalt hvete grov - 2 dl sammalt rug grov - 2 dl sammalt rug fin - 1/2 dl havregryn - 1.75 kg hvetemel - 1.5 ts salt - 1.5 ts sukker Dette blir til sammen 3 brød om det har noe med saken og gjøre. Skal sjekke hvor mye en brødskive veier senere i kveld. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 http://www.næringsinnhold.no Brød eg har brukt har hatt 230-260 kcal/100g. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 To observasjoner i dag. Jeg er mye sterkere når jeg trør i meg et godt måltid rett før trening. Type 800+ kcal. Mark er mye snillere mot ryggen(sumo/klassisk) hvis man passer på ryggvinkelen gjennom hele løftet. Dvs, at hoften ikke begynner løftet. God økt i dag med mark, ohp, kabelroing, dips og beinhev. Lenke til kommentar
lur4d Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 I sumo er det jo hoften som driver hele løftet? 1 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 8. september 2014 Del Skrevet 8. september 2014 I sumo er det jo hoften som driver hele løftet?Så absolutt, men vinkelen på ryggen bør ikke endre seg før lockout. Selvfølgelig vanskelig å utføre 100% i praksis. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 (endret) Begynner dere mark fra gulvet? Endret 9. september 2014 av darkness| Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 (endret) Aldri over 5 reps, sjeldent over 5 sett. Spiser mellom 4 - 5.000 kalorier daglig (på enkelte dager blir det mer), stagnerer titt og ofte. Kva driv du med til dagleg for å ha eit så høgt forbruk? Aktiv jobb eller er det hardtrening kvar dag? Trener 5 dager i uken med ganske høy belastning. Skal sant sies at jeg for øyeblikket legger på meg en del også. På jobb sitter jeg enten i kontorstolen min, ellers så vandrer jeg rundt som en hodeløs høns og prater i telefonen. Så ikke spesielt aktivt nei :-) Endret 9. september 2014 av Priim Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 CAN (28) VAR DØDEN NÆR ETTER KNALLHARD TRENINGSØKTSvakt menneske. Ellers så drakk og spiste han ikke nok... Ellers så er bare crossfit galskap. Lenke til kommentar
Madridista1212 Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Noen som har erfaringer med Fitness Xpress (Bislett)? Har sjekket litt rundt på diverse trenigssentre og ser ut til at det virker som det optimale med tanke på høy standard/lav pris. Det eneste det går utover er åpningstider, men tror jeg skal overleve det. Vært ute av trening et par måneder, blir godt å komme tilbake! Trenger forresten ny treningsbukse, noen tips? Har brukt noe standard greier fra gymgrossisten, men den er alt for stor nå. Må være bevegelig nok til å kunne ta baseøvelser, men ikke føles ut som et telt når man jogger. Jeg anbefaler treningsshorts mye bedre enn treningsbukse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå