Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Klarte overhead bøy for første gang i dag. Sykt gøy.

Har blitt kjent med en som er pt i vektløfting, så kjørte en økt med han i dag. Mye god kunnskap.

Hva mener du med klarte?

At jeg ikke har klart det før i dag. Det var en del oppvarming og teknikk som skulle til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har blitt kjent med en som er pt i vektløfting, så kjørte en økt med han i dag. Mye god kunnskap.

Hva mener du med klarte?

At jeg ikke har klart det før i dag. Det var en del oppvarming og teknikk som skulle til.

Aaaaaaaa, gikk du så langt at du testa 1rm eller 10rm?

Lenke til kommentar

Et spørsmål til dere som har mer erfaring og kunnskap innen trening enn det jeg har:

Hvordan ville dere lagt opp treningen om man har som mål å løfte så tungt som mulig (1RM) i benkpress, ta så mange pull-ups som mulig og løpe 3000 meter så kjapt som mulig?

Jeg har god tid på meg til å nå målene (110kg benkpress, 17 pull-ups og maks 10:30 på løpinga), men jeg synes det er greit med riktig type trening så tidlig som mulig.

Nå i det siste har jeg trent 3x5 og 5x5 variasjoner med litt iso øvelser her og der, men jeg er gira på å høre andres meninger. Holder det å fortsette å trene 5x5 for styrke, implementere pull-ups i programmet med varierende antall reps og ta et par løpeøkter i uka (veksle mellom langkjøring, intervaller og 3000 meter)?

Hadde vært glad for innspill :)

Lenke til kommentar

Hva mener du med klarte?

Aaaaaaaa, gikk du så langt at du testa 1rm eller 10rm?

Nei, kjørte bare noen sett med 40kg for å få inn teknikken. Får prøve når det sitter skikkelig :)

Lenke til kommentar

Hva gjør du for å fikse det?

Unngår å belaste skulderen. Jogger (!!!) av alle ting. Tatt voltarol og voltaren.

Men nå er jeg så klar for å trene at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre utav meg. Jeg trodde knebøy var greit, men det kunne visst være fy fy i følge kiropraktoren jeg pratet med. Han har ikke sett på meg, så han vil ikke uttale seg noe videre utover dette.

Har ikke råd til å få behandling privat. Håper det skal gå over av seg selv.

Endret av darkness|
Lenke til kommentar

Det som har gitt meg god fremgang i bøy nå i det siste er pyramidesett. 5 - 5 - 4 - 4 - 3 - 2 - 5

Typisk økt nå kan se slik ut: 120x5 130x5 140x4 150x4 160x3 179,5x2 120x5

Det jeg gjør med økningen er at jeg øker ukentlig på kun 2 erene. Når jeg kommer opp til ny '10 kg' merke (typisk 120, 130, 140) så skyver jeg også resten av programmet opp med 5 kg.

Så neste uke vil programmet se slik ut: 125x5 135x5 145x4 osv :-)

Det har fungert bra for meg, men det krever sin appetitt.

Lenke til kommentar

Kjente en liten smerte i høyre kne idag og klarte ikke å utføre knebøy og utfall skikkelig. Synes det var veldig rart. Jeg jogger 4 min på tredemølle før jeg starter på styrketrening og kjente ikke noen smerter da.

Kjenner du smerten når du er på vei ned eller når du er nede ved/under parallel?

Noen som vet forskjellen på den klumpete foam rollen og den glatte?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...