Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

La meg se, gainer med 18g fett pt 100g..

Det finnes bedre, bcaa nja hvelper til nød mot stølhet om man varierer treningen mye.

Og proteinpulver i klassen ren myse? Typsik konsentratpulver?

Alt du nevner er i klassen 3/6 kvalitetsmessig.

Hadde du lagt de samme pengene på rema 1000 hadde nok kroppen takket deg.

Uten om det er det en tran man liker, proteintilskudd av isolat og evt en gainer og kreatin + zma som er det som kan forsvares av innkjøp. Kanskje d-vitamin.

Preworkout/midworkout til nød om man driver med trening som går over 2t+.

Er du en bulker?

Jeg prøver å bygge meg opp til jula, så ja jeg bulker nå :) Derfor vet jeg ikke hvilke varer jeg bør gå for. Jeg tar allerede D-vitaminer(20mg pga for lavt). Og hva er ZMA og hvorfor bør jeg gå for det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm. Er det ikke lov med singlet? 90% av alle damene som trener der jeg trener bruker singlet. Er det pga hygiene?

Spiller det egentlig noen rolle hvordan folk går kledd (ref. dukiens innlegg om at de så ut som de kom fra dyr-avdeling på gsport)? Jeg synes riktignok det ser tåpelig ut med singlet type utringet til navlen og kari traa tights langt opp i cameltoe-hakket, men jeg hadde aldri funnet på å gå fra treningssenteret fordi folk gikk kledd flashy.

Lenke til kommentar

La meg se, gainer med 18g fett pt 100g..

Det finnes bedre, bcaa nja hvelper til nød mot stølhet om man varierer treningen mye.

Og proteinpulver i klassen ren myse? Typsik konsentratpulver?

Alt du nevner er i klassen 3/6 kvalitetsmessig.

Hadde du lagt de samme pengene på rema 1000 hadde nok kroppen takket deg.

Uten om det er det en tran man liker, proteintilskudd av isolat og evt en gainer og kreatin + zma som er det som kan forsvares av innkjøp. Kanskje d-vitamin.

Preworkout/midworkout til nød om man driver med trening som går over 2t+.

Er du en bulker?

Jeg prøver å bygge meg opp til jula, så ja jeg bulker nå :) Derfor vet jeg ikke hvilke varer jeg bør gå for. Jeg tar allerede D-vitaminer(20mg pga for lavt). Og hva er ZMA og hvorfor bør jeg gå for det?

Zink, magnesium og bvitamin.

Kort fortalt så sover man bedre, og man unngår kramper om nettene om man sliter med det.

Som en bonus vil det hindre hormonnivåene å synke pga trening om, men det vil ikke heve det over normalen.

Man pleier som regel ikke gå til innkjøp av zma før man våkner med krameper i kjøttet om nettene^^

Kjøper du maten selv? Lager den selv? Isåfall får du mer bulkeverdi på rema 1000.

Proteinpulver er kjekt å ha med mindre man kjøper seg en litago etter trening og eller spiser mye protein i kosten og drikker melk.

Jeg hadde aldri klart meg uten tilskudd av protein.

Tenk frokosten, må steke opp 30g kylling eller tømme melka^^

-----------------------------------------------------------------

Singlet forbudt? Hadde dratt på dagen.

På kaliber gym kan man trene i gstreng om man ønsker det, og ja det ser jeg hver mnd.

Endret av War
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Just buy it

Kort fortalt så er det magnesiumet som fikser kramper og det er magnesium i zma.

Mine kramper forsvant som dugg for sola, ga det til en veninne som slet med kramper hele natta, vips ingen kramper siden.

Sånn sett er det rene vidundermiddelet.

Men det fungerer å knaske ren magnesium fra apoteket også.

Endret av War
Lenke til kommentar

Begynte med "Fysisk aktivitet og helse i et samfunnsperspektiv" (15 studiepoeng) idag, gleder meg veldig og tror det blir relevant for...... ALT! :D hehe.

Litt mer relatert så trente jeg hardt for første gang på et par mnd ( ... ) i går, er allerede støl.. blir mest sannsylig sengeliggende i morgen. Får sikkert rabdomyolyse siden jeg var på crossfit. :closedeyes:

• Liker 1
Lenke til kommentar

2*150 i bøy idag @88kg kv :closedeyes:

Like sterk som i fjor på samme tidspunkt bare 10kg lettere, godt å begynne og se lyset i enden av tunnelen igjen. Begynner i (ny) jobb neste mandag på ny plass så blir spennende å se hvordan det blir å gå med treningen da.

Lenke til kommentar

Siden dere er inne på ZMA, er det egentlig noe forskjell på merkene? I utgangspunktet tenker jeg at zink og magnesium er zink og magnesium, men når jeg leser på produktinformasjonen for den ene typen som selges hos gymgrossisten skriver "fremmer optimale testosteronnivåer" og produktanmeldese sier "har mye støre muskler nå etter 3 uker med zma. :)" blir jeg skeptisk. Er det bare min paranoia for at dette ene produktet er rent broscience, eller er det forskjell på forskjellige produsentene av ZMA.

Lenke til kommentar

Skal spørre mine pt-kollegaer,ser de har kjøpt inn masse utstyr og de har sjekket det meste.

Til over, fremmer optimale test er kun økning til normale nivåer OM disse er senket pga trening. Ikke noe utover dette

Endret av War
Lenke til kommentar

Siden dere er inne på ZMA, er det egentlig noe forskjell på merkene? I utgangspunktet tenker jeg at zink og magnesium er zink og magnesium, men når jeg leser på produktinformasjonen for den ene typen som selges hos gymgrossisten skriver "fremmer optimale testosteronnivåer" og produktanmeldese sier "har mye støre muskler nå etter 3 uker med zma. :)" blir jeg skeptisk. Er det bare min paranoia for at dette ene produktet er rent broscience, eller er det forskjell på forskjellige produsentene av ZMA.

Disse påstandene er en del av en smart markedsføring. For det stemmer at eks sink blant annet har en regulatorisk funksjon som er essensielt for produksjon av hormoner. Men veldig mange mikronæringstoffer har igjen mange roller, selvsagt om man har suboptimale nivåer av substans x så vil en økning gi en normalisering av dette, dette prøver dem å markedsføre som en bedring av nivåene. Og det blir da en smart løgn.

Påstanden at den kan bidra til å fremme optimale mangler vitenskapelig evidens. Jeg sende selv en mail til gymgrossisten og spurte om dem kunne lenke meg til de kliniske studiene som dem hevdet skulle underbygge påstandene rundt ZMA og testosteron. Sjokkerende nok fikk jeg aldri et svar men bli skeptisk når nettsider reklamerer slikt uten å engang kildereferere. ZMA har akkurat blitt undersøkt i eksperimentelle studier og det ble ikke funnet noen signifikante nivåer. Hverken for nybegynnere eller godt trente personer.

Nå som vi er innom idrettsernæring så skal jeg fagseminar i regi Olympiatoppen neste måned hvor emnet blant annet er kosttilskudd. Beta-alanin og dens rolle i styrketrening er et eksempel som skal diskuteres. Det ser ut til at personer som eks driver med myoreps eller lignende potensielt kan ha noe å hente ifra denne. Selvsagt skal jeg rapportere etter seminaret. :)

Endret av Dukien
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...