Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

http://www.tjomlid.com/2014/08/17/geelmuydens-8-myter-om-mat-et-koldtbord-av-logner/

 

Legg merke til delen "Daniel Bieniek" :) *hoste hoste*

Alle land har en tjomlid, som skal for alt det er verdt prøve debunke alt han finner om øko mat samt alternativt kosthold og forsvarer GMO / Monsanto osv,jeg velger ta slike veldig lite seriøst.

 

Synes det er tragisk at folk tar han seriøst, men det er deres tap ikke mitt.

 

Alle kan finne forskere som mener øko mat er dritt eller ikke noe mer sunt, men de forskerne er ofte betale av eks Monsanto så hvor mye tyngde skal man da legge på den forskingen ?

 

De som gir positive anmerkinger til øko mat er ofte betalte av kjente universiteter og har ikke noe tilknytting til store selskaper for å få sin forskning ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå omhandler ikke dette her Tjomlid, men å gi et mer nyansert svar til boken "Sannheten på bordet" av Guulmyen. Boken gir ikke sannheten i det hele tatt og er full av løgn. Hva omhandler GMO så gjør jo naturen dette selv hele tiden og at vi har nå muligheten til å bruke dette er et helt naturlig steg framover for moderne agribiologi. Det er ikke slik at GMO er løsningen på alt i livet, men teknologien på sin side har reddet en god del slump liv (farmakologi) og potensialet for mat ligger der. Hovedpoenget er altså at både økologisk så vell som konvensjonell mat i Norge er helt trygt å spise. I slike diskusjoner så er det hensiktsmessig å skille ball og spiller.

 

Hva angår konspirasjonsteorien din så er jo det akkurat det det er, tomme påstander helt uten noe grunnlag. Kevin Folta som selv forsker på dette på universitetet i USA blogget om dette og lurer på hvor de Monsanto-pengene har blitt av, kanskje du kan hjelpe han med det?: http://www.dailykos.com/story/2014/02/13/1277286/-About-Those-Industry-Funded-GMO-Studies

Endret av Dukien
Lenke til kommentar

 

 

http://www.tjomlid.com/2014/08/17/geelmuydens-8-myter-om-mat-et-koldtbord-av-logner/

 

Legg merke til delen "Daniel Bieniek" :) *hoste hoste*

Alle land har en tjomlid, som skal for alt det er verdt prøve debunke alt han finner om øko mat samt alternativt kosthold og forsvarer GMO / Monsanto osv,jeg velger ta slike veldig lite seriøst.

 

Synes det er tragisk at folk tar han seriøst, men det er deres tap ikke mitt.

 

Alle kan finne forskere som mener øko mat er dritt eller ikke noe mer sunt, men de forskerne er ofte betale av eks Monsanto så hvor mye tyngde skal man da legge på den forskingen ?

 

De som gir positive anmerkinger til øko mat er ofte betalte av kjente universiteter og har ikke noe tilknytting til store selskaper for å få sin forskning ut.

Lol, for et saklighetsnivå. Gratulerer!
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med dine tanker om GMO og Monsanto skremmer dette meg

 

Nå omhandler ikke dette her Tjomlid, men å gi et mer nyansert svar til boken "Sannheten på bordet" av Guulmyen. Boken gir ikke sannheten i det hele tatt og er full av løgn. Hva omhandler GMO så gjør jo naturen dette selv hele tiden og at vi har nå muligheten til å bruke dette er et helt naturlig steg framover for moderne agribiologi. Det er ikke slik at GMO er løsningen på alt i livet, men teknologien på sin side har reddet en god del slump liv (farmakologi) og potensialet for mat ligger der. Hovedpoenget er altså at både økologisk så vell som konvensjonell mat i Norge er helt trygt å spise. I slike diskusjoner så er det hensiktsmessig å skille ball og spiller.

Hva angår konspirasjonsteorien din så er jo det akkurat det det er, tomme påstander helt uten noe grunnlag. Kevin Folta som selv forsker på dette på universitetet i USA blogget om dette og lurer på hvor de Monsanto-pengene har blitt av: http://www.dailykos.com/story/2014/02/13/1277286/-About-Those-Industry-Funded-GMO-Studies

http://www.dailykos.com/ :roll:

Og du er

• Masterstudent innen Samfunnsernæring
•Ernæringsfysiolog

 

og samtidig er ikke kritisk til gmo /monsanto etc eller har en hvis forståelse for at å pumpe kjemiske skitt inn i landbruke ikke er bærekraftig.

 

Jeg vet hvor diskusjoner med slike som deg ender, så jeg gidder ikke ta del i å forsøple denne tråden noe mer, du har alt landet på bruke ord som konspirasjonsteorien.

 

 

 

 

Alle land har en tjomlid, som skal for alt det er verdt prøve debunke alt han finner om øko mat samt alternativt kosthold og forsvarer GMO / Monsanto osv,jeg velger ta slike veldig lite seriøst.

Synes det er tragisk at folk tar han seriøst, men det er deres tap ikke mitt.

Alle kan finne forskere som mener øko mat er dritt eller ikke noe mer sunt, men de forskerne er ofte betale av eks Monsanto så hvor mye tyngde skal man da legge på den forskingen ?

De som gir positive anmerkinger til øko mat er ofte betalte av kjente universiteter og har ikke noe tilknytting til store selskaper for å få sin forskning ut.
Lol, for et saklighetsnivå. Gratulerer!

 

Takk, bra du har noe positivt å komme med.

Endret av DaniNichi
Lenke til kommentar

Noen som har vært borti "The primal blueprint" av Mark Sisson og "Body by science" av Doug Mcguff?

 

Så på et seminar av begge, og lurte på om noen har prøvd det. The primal blueprint er vel det vi kaller huleboerdietten på godt norsk.... Og body by science fokuserer på hard som faen styrketrening 1 dag i uken.

 

Sisson ser jo ganske bra ut, men kan jo være salgstriks :p

Lenke til kommentar

Med dine tanker om GMO og Monsanto skremmer dette meg

 

http://www.dailykos.com/ :roll:

Og du er

• Masterstudent innen Samfunnsernæring

•Ernæringsfysiolog

 

og samtidig er ikke kritisk til gmo /monsanto etc eller har en hvis forståelse for at å pumpe kjemiske skitt inn i landbruke ikke er bærekraftig.

Nei, nei. Du må tenke motsatt. Det er ikke skummelt at folk med høy utdanning innen forskjellige fagfelt er uenige med deg, det betyr bare at du tar feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Med dine tanker om GMO og Monsanto skremmer dette meg

 

http://www.dailykos.com/ :roll:

Og du er

• Masterstudent innen Samfunnsernæring

•Ernæringsfysiolog

 

og samtidig er ikke kritisk til gmo /monsanto etc eller har en hvis forståelse for at å pumpe kjemiske skitt inn i landbruke ikke er bærekraftig.

Nei, nei. Du må tenke motsatt. Det er ikke skummelt at folk med høy utdanning innen forskjellige fagfelt er uenige med deg, det betyr bare at du tar feil.

 

 

Jeg personlig er 100% sikker på jeg ikke tar feil ang GMO eller om økologisk landbruk, og forskere som har langt høyere utdanning en alle i denne tråden her deler min mening, og noen andre med like høy utdannelse sier det motsatte, man må nesten som i en krig velge side på det man selv mener er riktig.

 

:)

Endret av DaniNichi
Lenke til kommentar

 

 

Med dine tanker om GMO og Monsanto skremmer dette meg

 

http://www.dailykos.com/ :roll:

Og du er

• Masterstudent innen Samfunnsernæring

•Ernæringsfysiolog

 

og samtidig er ikke kritisk til gmo /monsanto etc eller har en hvis forståelse for at å pumpe kjemiske skitt inn i landbruke ikke er bærekraftig.

Nei, nei. Du må tenke motsatt. Det er ikke skummelt at folk med høy utdanning innen forskjellige fagfelt er uenige med deg, det betyr bare at du tar feil.

 

 

Jeg personlig er 100% sikker på jeg ikke tar feil ang GMO eller om økologisk landbruk, og forskere som har langt høyere utdanning en alle i denne tråden her deler min mening, og noen andre med like høy utdannelse sier det motsatte, man må nesten som i en krig velge side på det man selv mener er riktig.

 

:)

 

Du er 100% sikker?

 

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Endret av Doofen
Lenke til kommentar

 

 

 

Med dine tanker om GMO og Monsanto skremmer dette meg

 

http://www.dailykos.com/ :roll:

Og du er

• Masterstudent innen Samfunnsernæring

•Ernæringsfysiolog

 

og samtidig er ikke kritisk til gmo /monsanto etc eller har en hvis forståelse for at å pumpe kjemiske skitt inn i landbruke ikke er bærekraftig.

Nei, nei. Du må tenke motsatt. Det er ikke skummelt at folk med høy utdanning innen forskjellige fagfelt er uenige med deg, det betyr bare at du tar feil.

 

 

Jeg personlig er 100% sikker på jeg ikke tar feil ang GMO eller om økologisk landbruk, og forskere som har langt høyere utdanning en alle i denne tråden her deler min mening, og noen andre med like høy utdannelse sier det motsatte, man må nesten som i en krig velge side på det man selv mener er riktig.

 

:)

 

Du er 100% sikker?

 

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

 

Jeg personlig er helt sikker, ikke noe til den dag idag har bevist noe motsatt for meg :)

Men din referanse til frimurere som du slettet kan jeg også svare på:

Ser ikke noe relevans til at hans meninger skal ha noe med et evnt medlemskap i frimurerlosjen å gjøre.

Endret av DaniNichi
Lenke til kommentar

Med mindre frimurerlosjen løfter ser jeg ingen relevans til å diskutere dem her :-)

 

helt enig, var bare en som prøvde bruke ironi til å svekke mitt innlegg og tenke var greit å svare på det han ville slette for andre ikke skulle se ;)

 

Over til trening, jeg fører det gjerne tilbake til det

 

Trene øvre del av rygg, beste øvelser ?

Endret av DaniNichi
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Med dine tanker om GMO og Monsanto skremmer dette meg

 

http://www.dailykos.com/ :roll:

Og du er

• Masterstudent innen Samfunnsernæring

•Ernæringsfysiolog

 

og samtidig er ikke kritisk til gmo /monsanto etc eller har en hvis forståelse for at å pumpe kjemiske skitt inn i landbruke ikke er bærekraftig.

Nei, nei. Du må tenke motsatt. Det er ikke skummelt at folk med høy utdanning innen forskjellige fagfelt er uenige med deg, det betyr bare at du tar feil.

 

 

Jeg personlig er 100% sikker på jeg ikke tar feil ang GMO eller om økologisk landbruk, og forskere som har langt høyere utdanning en alle i denne tråden her deler min mening, og noen andre med like høy utdannelse sier det motsatte, man må nesten som i en krig velge side på det man selv mener er riktig.

 

:)

 

Du er 100% sikker?

 

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

 

Jeg personlig er helt sikker, ikke noe til den dag idag har bevist noe motsatt for meg :)

Men din referanse til frimurere som du slettet kan jeg også svare på:

Ser ikke noe relevans til at hans meninger skal ha noe med et evnt medlemskap i frimurerlosjen å gjøre.

 

Jeg slettet den fordi du kom med noe enda bedre.

Du sier du er 100% sikker.

100% sikker på et tema som er så omfattende og komplekst at om du ikke har utdannelse kan du ikke engang si at du føler deg noenlunde sikker på små deler av det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...