Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

snip

Førsteinntrykket mitt er at det ofte er unødvendig med egne dager for overkropp og bein med så mange øvelser på de samme musklene. Kunne fint kuttet noen øvelser og så kjørt hele opplegget på én dag. Da kan du også kutte ned til 3 styrkeøkter i uka, og fortsatt få trent hver muskel oftere (3 istedet for 2 ganger i uka).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

EDIT: Vær så snill å sitér denne posten, da jeg ikke følger selve tråden. :)

Ville lagt til mer rygg og trent skuldre før triceps og biceps

For eks.

Benkpress

Stangroing

Skulderpress

Form for hangups

Cable Crossover

Iso-lateral High Row

Triceps

Biceps

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har fått litt ekstra fett på kroppen som jeg ønsker å kvitte meg med. Begynner derfor nå på en liten diett. Holder på med styrkeløfting, og er redd for en 3-4 månder uten nye rekorder og at løftene stangerer/går ned. Er det mulig å øke styrken mens en ligger i kaloriunderskudd? Vet at muskelmassen kan være hard å ta vare på, men gjelder dette for styrken også?

Lenke til kommentar

Takk for svar, men nå ser det ut til at alt går rett til helvete. Klarte å knekke et ribbein på treningen isted. Bare når jeg snakker og puster er det skikkelig vondt, så nå blir vel det en pause. Noen som har erfaring med denne skaden?

Lenke til kommentar

snip

Førsteinntrykket mitt er at det ofte er unødvendig med egne dager for overkropp og bein med så mange øvelser på de samme musklene. Kunne fint kuttet noen øvelser og så kjørt hele opplegget på én dag. Da kan du også kutte ned til 3 styrkeøkter i uka, og fortsatt få trent hver muskel oftere (3 istedet for 2 ganger i uka).

Okei, hvilke øvelser foreslår du jeg skal kutte ut? :)

Lenke til kommentar

EDIT: Vær så snill å sitér denne posten, da jeg ikke følger selve tråden. :)

Ville lagt til mer rygg og trent skuldre før triceps og biceps

For eks.

Benkpress

Stangroing

Skulderpress

Form for hangups

Cable Crossover

Iso-lateral High Row

Triceps

Biceps

Jeg hadde faktisk vurdert å ta med stangroing. Takk for tipset :)

Lenke til kommentar

Takk for svar, men nå ser det ut til at alt går rett til helvete. Klarte å knekke et ribbein på treningen isted. Bare når jeg snakker og puster er det skikkelig vondt, så nå blir vel det en pause. Noen som har erfaring med denne skaden?

Knakk eller brista du det?

For om du knakk det så hadde du ikke posta på et forum selv en liten stund etter at du knakk det ;)

Det er venting, skaden immobiliserer deg ganske mye.

Lenke til kommentar

Jeg har erfaring etter jeg datt ned en 15m stige og landet på en rad med stoler.

Kjempevondt å holde noe på den siden som knakk, enda vondere å holde på den siden som ikke knakk da core fungerer sånn med momentene.

Like lenge vondt i de stedene som kun bristet.

Dvs 3 mnd.

Lenke til kommentar

Knakk eller brista du det?

For om du knakk det så hadde du ikke posta på et forum selv en liten stund etter at du knakk det ;)

Det er venting, skaden immobiliserer deg ganske mye.

Brist da sikkert, men samme det :) Er vondt i hvertfall, og kan ikke trene :( Skal prøve litt maskiner i morgen, men har mine tvil.

Lenke til kommentar

Bare negative i for eks 8x2 3 ganger i uka i 3 mnd i seg selv vil la en gå fra 0 til 13 reps alene.

Det er nesten farlig å trene negative pga overtrening uten å merke det.

Skulle hatt motoriserte vekter som løftet og lot oss kun trene negative reps, så hadde man spart en time på gymmet, men blitt like stor :green:

Lenke til kommentar

Tror jeg har en innebygget antirabdomyolyse-funksjon som gjør at mellom åttende og tolvte negative rep bare tenker "fuck this shit" før jeg hopper på neste øvelse/drar hjem. :p

Hater forøvrig alle former for hangups, klarer rundt 7-8 strikt chins om jeg er fersk i kroppen og går til failure høres dog interessant ut å skvise ut noen sett med negative som avsluttende øvelse ett par dager i uka.

Lenke til kommentar

Tren de du klarer, så tar du negative på resten evt med strikk.

Vips så blir det færre og færre negative.

Nå skal det sies at skuldrene skal være ned og bak så man faktisk bruker latsen, men da går man som regel ned i rep i begynnelsen, men det er eneste måten å bli sterk i øvelsen på når teknikken sitter og man har trent opp den måten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...