Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

En uke med lett trening. Så blir det samme gamle med lett og tung uke. Men fokus på Bryst og lår i første omgang. Har ikke sett meg ut noen programmer jeg vil følge enda, tror fremgangen blir bra nok i første omgang uansett. 

 

Men blir trolig og basere meg mye på pyramider i oppsettet.

 

Du har ingen forslag?

7745835[/snapback]

 

Ja kroppen din reagerer nok bra nå i staren.

Pyramider å er jo også en sikker vinner.

 

Jeg personlig begynner nytt opplegg til neste uke. Da blir det full fokus på kontakt med muskel og progresjon. Jeg kommer til å kjøre 4 splitt med ca 12-18 sett pr muskel gruppe avhengig av størrelsen. I begynnelsen skal jeg ned på meget lette vekter og kjøre 12 reps. Jeg kommer til å legge på ca et par kilo i uka. Så i februar går jeg ned til 10 reps, i midten av mars går jeg ned til 8, og i mai legger jeg meg på 6 reps.

 

Kostholdet kommer til å bestå av mye proteiner og fett, og nesten ikke karbs.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja har alltid hatt gode resultater med pyramider, samme med lett og tung uke. Kontakt ene uka, for så og bryte løs den andre :wee:

 

Link til det opplegget?

7749411[/snapback]

 

Opplegget er egenprodusert. Jeg vet av erfaring at jeg ikke klarer å holde oppe progresjon lenger en et par måneder før det blir for tungt. Derfor dropper jeg heller ned til 10 reps, så 8 og så 6. Ved slik trening klarer jeg å holde lik progresjon frem til sommeren.

Lenke til kommentar

Har en dårlig tid nå med tanke på kosthold :/ Men treningen går bra!

 

Har ennå ikke kjent at 5x5 programmet er så tungt som jeg har hørt, men har vel noe med at jeg ikke tar så veldig tunge vekter ennå.. Tok først 2 sett med 5 rep med 62,5 kg, så 1 sett med 4 rep(klarte ikke ett til) med samme vekt, og til slutt 1 sett, 10 rep med 40 kg og heelt til slutt 1 siste sett med 60 kg tror jeg (5 rep)

Knebøy!

 

Skriver dette bare for å oppdatere litt

Lenke til kommentar

Det er en alt for sterk formulering, men det stemmer at drikking (i hvert fall i typiske ungdom-i-dag-mengder) ikke akkurat gjør underverker for fremgangen.

Likevel er det aldri feil å trene. :)

 

EDIT: En bedre måte å si det på er at hvis du trener er det liten vits i å drikke.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Hvis æ trena, og drekk i helga, det blir ikke bra vell? er det?

kompisa sier at hvis du drekk så e d lite vits å trene...

7759850[/snapback]

Du mister mye av det du har trent opp ja. Du blir sterkere, større men ikke i like stor grad som hvis du ikke hadde drukket.

 

Merket det selv etter å ha trent og drekki nesten hver helg. Det sliter på kroppen.

Lenke til kommentar
Hvis æ trena, og drekk i helga, det blir ikke bra vell? er det?

kompisa sier at hvis du drekk så e d lite vits å trene...

7759850[/snapback]

Alcohol effects on fat loss and muscle gain (clicky)

 

Summary


  •  
  • Alcohol causes dehydration
     
  • Alcohol reduces testosterone levels
     
  • Alcohol increases oestrogen levels
     
  • Alcohol blocks the absorbtion of nutrients involved in muscle functions
     

7759899[/snapback]

 

Ok, hva er oestrogen forno?

Lenke til kommentar
Ok, hva er oestrogen forno?

7759915[/snapback]

Det er østrogen som for skylden for at menn legger på seg fett rundt brystet også :p Orker ikke lete etter en komplett liste med virkninger for menn nå, men se på det som "ikke bra".

 

Forøvrig vil jeg anbefale deg å drikke og ha det gøy fremover, men ta det med måte. Det er ingen nødvendighet å drikke seg sanseløs hver helg, men å ha det gøy med venner må man ikke glemme.

Lenke til kommentar
Ok, hva er oestrogen forno?

7759915[/snapback]

Det er østrogen som for skylden for at menn legger på seg fett rundt brystet også :p Orker ikke lete etter en komplett liste med virkninger for menn nå, men se på det som "ikke bra".

 

Forøvrig vil jeg anbefale deg å drikke og ha det gøy fremover, men ta det med måte. Det er ingen nødvendighet å drikke seg sanseløs hver helg, men å ha det gøy med venner må man ikke glemme.

7760004[/snapback]

 

Neida, helt sant. Og det er viktig :thumbup:

Lenke til kommentar

Vil cardio 3-4 ganger være dårlig for muskelbygging hvis man ikke er på deff? Har lyst til å begynne med når jeg deffer og holde på etter deff og, for å ikke legge på meg alt for mye fett. Men forbrenner det bort noen av kcal du trenger for å bygge muskler?

Lenke til kommentar
Vil cardio 3-4 ganger være dårlig for muskelbygging hvis man ikke er på deff? Har lyst til å begynne med når jeg deffer og holde på etter deff og, for å ikke legge på meg alt for mye fett. Men forbrenner det bort noen av kcal du trenger for å bygge muskler?

7761364[/snapback]

Er nok ikke noe dumt å kombinere cardio og styrketrening. Men om du allerede går i energiunderskudd, og så trener cardio i tillegg, vil det nok slå mye mer uheldig ut på muskelveksten.
Lenke til kommentar
Kan noen forklare hva "deffing" er for noe? Og hvordan man går frem.

 

:)

7761443[/snapback]

Deffing vil si at man prøver å miste mye kroppsfett samtidig som man beholder muskelmassen. Dette vil gjøre at man ser bra ut, med veldig markerte muskler. "Deff" kommer av ordet "Define" som betyr å definere / markere.

 

Hovedprinsippene går ut på ligge på et kaloriunderskudd, samtidig som man opprettholder styrketreninga. Protein og fett får en større %-andel av energimengden du har i deg daglig, man trapper ofte ned på karbohydratene mer enn på protein og fett. Noen anbefaler å gå opp i proteininntak på deff. Kardiovaskulær trening blir trappet opp i deffe-perioden.

Mer hvordan det foregår i praksis må noen andre forklare, da jeg aldri har deffet før.

Lenke til kommentar

Vel mener jo at jeg også skal gjøre det på bulk med 3000-3500kcal.

 

 

1 spørsmål til: Skal man måle på det største punktet på låret når man skal måle låret?

 

Fikk lår: 60cm på det største punkte litt langt oppe.

Endret av DNA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...