Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tights og heis har en ting til felles; det er en to tonns vektbegrensning.

Har pådratt meg beinhinnebetennelse (var for motivert og ville trene 30 timer i døgnet, minimum) så nå blir det avlastende trening i tre-fire uker og er jeg heldig får jeg med meg de siste konkurransene dette året.

Lenke til kommentar

Ned 15kg i bøy etter 3 uker ferie... -__-

Btw, får bittelitt knevondt under bøy, spesielt varianter som ettbeinsbøy. Kun på ene siden og det er liksom oppå kneskålen omtrent i beinet.

Kjenner kunn til det akuratt ved bøyen, ikke etterpå eller andre ting. Bare litt tilvenning som skal til?

Lenke til kommentar

Når vi først snakker om bøy, nå er det ca. fire måned siden jeg re-introduserte knebøy (smith) og for første gang markløft - samtidig som jeg økte treningfrekvensen til bein til to dager i uken. Baseøvelser er seriøst potente saker for i løpet av de 16 ukene har jeg sett en veldig fenomenal framgang med stølhet fram til nå nylig. Før så var det verste jeg viste å trene bein, nå ser jeg fram til beindagene. Så får nesten skryte litt med et bilde her og håpe at ingen rister på hodet av dette. :)
post-235098-0-71562000-1406814787_thumb.jpg

Edit: Legg-flex!
post-235098-0-37008700-1406815893_thumb.jpg

Endret av Dukien
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Takker og bukker. :) Redigerte like gjerne inn et nyere bilde av leggen. Der har det skjedd lite og liker å skylde på at jeg tidligere har spilt mye fotball samt arvet etter min far som tidligere var landslagsutøver i friidrett.

Glemte også å spørre andre her; marken var temmelig spesielt. De første gangene trente jeg med 60kg hvorav jeg fikk skikkelig stølhet i ryggen i flere dager etterpå. Faktisk gjorde det vondt under selve treningen også. Etter de første fire ukene så forsvant smertene og stølheten og jeg økte vektene fra uke til uke. Er det noen her som har opplevet noe lignende? Er usikker på om jeg selv forberedte teknikken eller om mark generelt gir denne "nybegynner-effekten".

snip

Rått, hvordan går det mtp. tidligere skader? lagger jo litt ifth. overkroppen ifra den vinkelen der men det skulle vel egentlig bare mangle ;)

Primer4: Mye bedre faktisk. :) Høyre skulder er smertefritt så jeg bestemte meg for å satse på styrke igjen (benkpress) men forrige måned så startet venstre!! å protestere. Så har en liten pause med tunge vekter der. Fortsatt sliter jeg litt med kneet men går stadig framover. Akkurat nå er jeg mer enn glad for at jeg endelig trener mark jevnlig. Er helt utrolig at jeg overbeviste meg selv å ekskludere denne øvelsen. Slik jeg beskrev ovenfor så mistenker jeg at jeg har fått en mye bedre kjerne-stabilitet i blant annet rygg for når jeg tenker meg om så har smertene også forsvunnet under knebøyen. (rygg) Er det noe updates for deg i forhold til styrke? :)

Endret av Dukien
Lenke til kommentar

Takker og bukker. :) Redigerte like gjerne inn et nyere bilde av leggen. Der har det skjedd lite og liker å skylde på at jeg tidligere har spilt mye fotball samt arvet etter min far som tidligere var landslagsutøver i friidrett.

Glemte også å spørre andre her; marken var temmelig spesielt. De første gangene trente jeg med 60kg hvorav jeg fikk skikkelig stølhet i ryggen i flere dager etterpå. Faktisk gjorde det vondt under selve treningen også. Etter de første fire ukene så forsvant smertene og stølheten og jeg økte vektene fra uke til uke. Er det noen her som har opplevet noe lignende? Er usikker på om jeg selv forberedte teknikken eller om mark generelt gir denne "nybegynner-effekten".

Min erfaring er at mark er en øvelse der du kan øke mye uansett om man ikke har kjørt øvelsen på en stund. Hvis jeg bytter om mye på volum eller belastning i mark kjenner jeg det ofte i dagene etterpå.

Mark kjenner jeg på hele kroppen, og det er derfor øvelsen virker.

Endret av Akse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...