Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, jeg holder på å sette opp ett nytt treningsprogram. Problemet er at jeg finner ingen sider på nett der det står anbefalt økning fra uke til uke. Jeg finner ørten ferdigprogrammer, men det er liksom ikke det jeg ønsker. Er det anbefalt å øke 1-2-3% pr. uke eller ? Jeg tenkte å trene middels tungt ca 6 reps. så jeg skulle gjerne ha funnet en oversikt over hva forskjellige programmer anbefaler i økning i % pr. uke, noen som har noen tips ?

Lenke til kommentar

Problemet er at stagneringen kommer av stooore gap mellom vektene, er ett relativt dårlig studio på frivekter jeg går på :(

 

Tenkte derfor at en mulig løsning for å greie dette ville være å gå fra ett høyt antall repetisjoner på f. eks 2x25kilo, til ett lavt antall repetisjoner på 2x30kilo, for så å progresere i reps til jeg er på "det gamle nivået" :)

 

Synst å huske jeg leste noe om at variasjon i reps var en god ting, så det virker ikke som noen forferdelig dårlig ide for meg :)

Lenke til kommentar

Jeg er tilbake! Dimmet idag, så nå skal gymmet atter en gang inntas.

 

Sitrep. Gått ned 6-7 kg, veier nå rundt 83kg. Styrke er litt under normal, men er nok det første som kommer tilbake. Økonomi kan bære ei bøtte protein og litt kreatin. Så jeg er klar. Legger nok på meg 2-3kg med vann og slikt ganske kjapt, så regner med og ligge på ca 86kg rundt påsketider. Er låra som har mistet mest masse, men det er heldigvis den muskelgruppen som reagere best på trening hos meg. Så skal nok passe buksene mine igjen iløpet av no time. I sommer gir jeg blanke faen i deff, og satser derfor på moderat bulk helt til jeg er fornøyd med vekt og form.

 

Har motivasjon nå! Militæret er lagt bak meg nå, menig Pedersen er død.

Lenke til kommentar
Du kan ro med manualer eller med stang:

http://www.coopersguns.com/videos/exercise...single-arm-row/

http://www.coopersguns.com/videos/exercise...-bent-over-row/

I staden for nedtrekk kan du ta Chins (viss du har moglegheit)

http://www.coopersguns.com/videos/exercise...a/lats/chin-up/

 

edit: Det var svar til Snobjorn. :)

7738028[/snapback]

 

 

 

takk :) Ingen andre alternativer til nedtrekk? jeg greier ikke 10 reps med 95 kilo :p (kroppsvekten min) i allefalll ikke når jeg ikke har trent før ;)

Lenke til kommentar
Snipp

7745490[/snapback]

Godt å ha deg tilbake!! Tenk på hva du kan utrette med den motivasjonen du har nå.

Hvordan treningsopplegg skal du kjøre fremover?

7745753[/snapback]

En uke med lett trening. Så blir det samme gamle med lett og tung uke. Men fokus på Bryst og lår i første omgang. Har ikke sett meg ut noen programmer jeg vil følge enda, tror fremgangen blir bra nok i første omgang uansett.

 

Men blir trolig og basere meg mye på pyramider i oppsettet.

 

Du har ingen forslag?

Lenke til kommentar

Det er sjelden man presser seg så hardt som når man har en trener, så om du deltar på spinningtimer så er vel det skikkelig kult. Ellers er det lurt å velge den øvelsen der du presser deg selv best, og som du har mest lyst til. Jeg foretrekker spinning personlig, men noen ganger trives jeg med å jogge litt.

 

 

 

Har forresten hatt min første trening på Kali Sikaran i dag, det var skam-artig! Gleder meg til å fortsette.

Lenke til kommentar
Det er sjelden man presser seg så hardt som når man har en trener, så om du deltar på spinningtimer så er vel det skikkelig kult. Ellers er det lurt å velge den øvelsen der du presser deg selv best, og som du har mest lyst til. Jeg foretrekker spinning personlig, men noen ganger trives jeg med å jogge litt.

 

 

 

Har forresten hatt min første trening på Kali Sikaran i dag, det var skam-artig! Gleder meg til å fortsette.

7746788[/snapback]

Kali Sikaran? what?

Lurte på en ting, er denne tråden bare til diskusjon om styrketrening, eller kan spesiell trening til en idrett nevnes her?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...