Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenker å deffe :)

Men vanskelig å regne ut kalorier, hvor mye jeg bruker osv..

Vet ikke hva jeg veier engang, men tror det rundt 80

Det er faktisk veldig enkelt, du må bare bruke litt tid på å lære deg å sammenligne matvarer. For telling er myfitnesspal greit å bruke.

Begynn på f.eks 2500 kcal, og juster til du går ned ca en kg i uken. 500 kcal forbrent bør komme fra trening.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor høy er du?

Jeg er 183. Startet på rundt 116kg 25. april.

Jeg tror egentlig ideelt sett at idealvekten burde være rundt 75kg + -, men det blir ikke så lett å klare det fortløpende tror jeg.

Lenke til kommentar

Det er faktisk veldig enkelt, du må bare bruke litt tid på å lære deg å sammenligne matvarer. For telling er myfitnesspal greit å bruke.

Begynn på f.eks 2500 kcal, og juster til du går ned ca en kg i uken. 500 kcal forbrent bør komme fra trening.

Har lasted ned myfitnesspal nå.

Men den viser ikke hvor mange kalorier man bruke på styrketreningen, kun på cardio.

Lenke til kommentar

Hvor høy er du?

Jeg er 183. Startet på rundt 116kg 25. april.

Jeg tror egentlig ideelt sett at idealvekten burde være rundt 75kg + -, men det blir ikke så lett å klare det fortløpende tror jeg.

Neei, det er altfor lite! Jeg er 183, og 78kg nå pga "sommerdeffen". Jeg annslår rundt 85 som ei bra vekt der man ser bygd ut men ikke for bolebøs...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har lasted ned myfitnesspal nå.

Men den viser ikke hvor mange kalorier man bruke på styrketreningen, kun på cardio.

Du kan regne omtrent 300 kcal på en vanlig styrkeøkt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

Hva gjør man når man ikke har mer treningsmotivasjon

Tenk på resultatet. Har du satt deg noe mål?

Neii egentlig ikke

føler ikke jeg kommer til å se så mye forskjell heller så mister litt motivasjon av det

Lenke til kommentar

Hva gjør man når man ikke har mer treningsmotivasjon

Tenk på resultatet. Har du satt deg noe mål?

Neii egentlig ikke

føler ikke jeg kommer til å se så mye forskjell heller så mister litt motivasjon av det

Hva trener du da? Kanskje du bør finne et annet opplegg for å få tilbake motivasjonen?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

nå i det siste har jeg gått mest på gruppetimer som spinning, step, styrke osv

ellers løper jeg litt og trener styrke for meg selv, men det ender ofte med at jeg går etter kort stund:SS

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...