Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Bare ett spørsmål, som jeg ikke ser addressert: Når jeg slanker (kraftig), bør jeg da kjøre mot styrke eller treningsvolum for å beholde muskelmasse?

Styrke. Lavt volum og tunge løft.

 

Ok, takk. Trodde faktisk det var omvendt, så da unngår jeg den feilen :)

Lenke til kommentar

Siden ingen vil ha æren av å løfte med selveste Akse, blir det løfting i treningsrommet på rica holmenkollen i morgen. Synes jeg så noen stenger der, så da er alt i orden.

 

Brukte akkurat en formue på mat på Deli de Luca, og er ganske imponert over maten deres.

 

Jeg liker Oslo, i små mengder.

Lenke til kommentar

Da blir det å kutte ut knebøy for en stund.

 

Dritt lei. "Ingen" fremgang på overkropp på 1,5 år. Føler knebøy stjeler energi fra hele treninga. Orker ikke å ta det på slutten av økten. ødelegger for sykkelresultatene. Byttet ut flere bukser, men har samme gensere, så føler meg uproporsjonert.

 

 

Har en dårlig dag i dag tydeligvis :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Siden ingen vil ha æren av å løfte med selveste Akse, blir det løfting i treningsrommet på rica holmenkollen i morgen. Synes jeg så noen stenger der, så da er alt i orden.

 

Brukte akkurat en formue på mat på Deli de Luca, og er ganske imponert over maten deres.

 

Jeg liker Oslo, i små mengder.

Tsk Tsk. Jeg tilbydde deg å løfte meg, men fikk bare en fornærmelse tilbake om at jeg var feit :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

På tide å kjøpe nytt kostilskudd. Skal i hverfall ha to poser med whey gold standard, i tillegg til en boks med kreatin og kanskje litt pre workout. Noen som kan anbefale noe bra kreatin?

 

Hvor burde jeg kjøpe fra? Ville hovedsaklig kjøpe fra amazon, men de ville ikke sende til Norge. Ser bikeshop har whey gold standard til 919 kr. Hoss gymgrossisten koster 4,8 kg 1349 kr så jeg kjøper i hvertfall ikke derfra.

Lenke til kommentar

Gikk for den billige sorten (8 kg whey-80). Har såpass høyt protein inntak via maten at det ikke er vits med en 44 gram per shake protein. Kjøpte i tillegg optimum sitt kreatin, og mutant sin pre workout. Har lenge vært motstander av pre workout, men har fått denne anbefalt og skal nå se om den virker.

 

Er det noen her inne som har linker til noen sider der man kan lære om trening og kosthold? Foruten artikler på for eksempel iform.no, bodybuilding.com er det vanskelig å komme over lærerike sider. Kjøpte meg en bok i går (ernæringslære), og har lest litt i den. Har fra før også the bible of bodybuilding, men denne er vel mer en personlig bok skrevet av Arnold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gikk for den billige sorten (8 kg whey-80). Har såpass høyt protein inntak via maten at det ikke er vits med en 44 gram per shake protein. Kjøpte i tillegg optimum sitt kreatin, og mutant sin pre workout. Har lenge vært motstander av pre workout, men har fått denne anbefalt og skal nå se om den virker.

 

Er det noen her inne som har linker til noen sider der man kan lære om trening og kosthold? Foruten artikler på for eksempel iform.no, bodybuilding.com er det vanskelig å komme over lærerike sider. Kjøpte meg en bok i går (ernæringslære), og har lest litt i den. Har fra før også the bible of bodybuilding, men denne er vel mer en personlig bok skrevet av Arnold.

Skal du lære noe ville jeg hvertfall holdt meg unna iform. :)

Lenke til kommentar

Har jo fitnessbloggen da, alle artikler som blir skrevet i norge ender somregel opp det.

Samt www.tn.no og myrevolution.

http://www.atletiskutvikling.no/

 

Så har man denne:

http://www.styrkecoach.no/bli-sertifisert/

 

Etter å ha lest alt som er postet på nettet over 12 år vil jeg si jeg kunne 20% av det jeg kan i dag VS hva jeg fikk ut av dette.

http://www.styrkecoach.no/bli-sertifisert/

Endret av War
Lenke til kommentar

Er det noen her inne som har linker til noen sider der man kan lære om trening og kosthold? Foruten artikler på for eksempel iform.no, bodybuilding.com er det vanskelig å komme over lærerike sider. Kjøpte meg en bok i går (ernæringslære), og har lest litt i den. Har fra før også the bible of bodybuilding, men denne er vel mer en personlig bok skrevet av Arnold.

Noen bekjente av meg har siden friskogfunksjonell.no, er ikke så mye innen idrettsernæring. Siden anbefales selv om "minuset" kan være at den er relativt lite populærvitenskapelig for noen. En annen fordel er at artiklene i mye mindre grad ikke er farget av forfatterens eget syn, i motsetning til mange av artiklene til eks fitnesbloggen. Men verdt å sjekke ut. :)http://www.friskogfunksjonell.no/

 

Hvilken grunnleggende ernæring er det du har kjøpt? Den ble oppdatert i 2012 til å ha mer fokus på fysisk aktivitet og kost. Den gir uansett en fin introduksjon innenfor dette. http://www.gyldendal.no/Faglitteratur/Medisin/Ernaering/Grunnleggende-ernaeringslaere

 

OT har jo skrevet (2011) en med fokus på idrettsernæring. Har den selv og boken gjenspeiler dagens viten, selv om noe info rundt kosttilskudd-delen har endret seg litt. Men nå står det også presisert i boken at "enkelte av disse kan vise seg å ha ergogene effekter i fremtiden". Her er eks beta-alanin som de siste årene har fått nok evidensgrunnlag til å være en av dem.

http://www.gyldendal.no/Faglitteratur/Andre-fagomraader/Idrettslitteratur/Idrettsernaering

Endret av Dukien
Lenke til kommentar

Har litt fett jeg skulle fått bort, men må man virkelig ligge i kaloriunderskudd? Hvis man holder seg unna snacks og brus?

Trener hver dag, jogging ene dagen og styrketrening andre dagen.

Spiser mer nå når jeg trener.

 

Har ikke så lyst å teller kalorier da eller være sulten og slapp.

Da blir jeg å miste motivasjon tror jeg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...