Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det lurt å trene viss man er syk ? Har det noen effekt i det hele tatt ? Utrolig kjedelig å sitte hjemme å ikke gjøre en dritt....

 

Mvh, Erlend

7720156[/snapback]

Spørs hvor syk du er. Hvis du er så syk at du ikke kunne gått på skolen anbefaler jeg ikke trene, hvis du er så syk at du kunne gått på skolen kan du trene.

Lenke til kommentar
Man skal ikke trene når man går på penicillin, da. ;)

7721349[/snapback]

Hvorfor ikke? Jeg innbiller meg at det er noe legene sier fordi man da har en grei "huskeregel" på når man ikke bør trene i hht. infeksjoner i kroppen:

 

Er det farlig å trene med infeksjon i kroppen?

Enkelte smittestoffer kan skade hjertet. Det kan derfor være farlig å belaste kroppen når man har en infeksjon. Vi har i dag ingen raske tester som kan avgjøre hvilke infeksjoner som kan være farlige og hvilke ikke. Man må derfor redusere eller stanse all trening når man har en infeksjon.

 

Ved f.eks. mononukleose så får man jo en forstørret milt og da må man være mye mer forsiktig, ettersom en kjempeanstrengelse eller et støt mot milten (er nyrene også utsatt?) gir sjanser for at den sprekker.

 

I mitt tilfelle hadde infeksjonen tilnærmet gått vekk og jeg var i ferd med å avslutte en 10-dagerskur på penicillin, så jeg anså det for å være trygt å trene. PCT-testen ga en verdi på rundt 70 når jeg begynte på penicillin, og var nede i 24 fire og en halv dag før jeg dro på trening.

Lenke til kommentar

Hvordan er egentlig pump i biceps?

 

Har hørt så mye om hvordan pump er, Arnold f.eks: "It's like coming" og andre som sier at det føles ut som muskelen skal "eksplodere", men når jeg får pump er alt som skjer at hånden blir "stiv" og vanskelig å røre på. Så er det "ordentlig" pump jeg får?

Lenke til kommentar
Jeg mistenker at jeg omtrent aldri har hatt pump i noen muskelgruppe.

7722688[/snapback]

En venn av meg klarer til og med å få pump i ryggen, skjønner meg ikke på han as.

7722712[/snapback]

Det går fint an og få pump i alle muskler og muskelgrupper. Nå snakker jeg selvfølgelig om muskler vi trener. Jeg har ikke noe problem med å få pump i korsryggen av mark, eller pump i lats av nedtrekk. Det som gjelder er å få kontakt med muskelen.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
En venn av meg klarer til og med å få pump i ryggen, skjønner meg ikke på han as.

7722712[/snapback]

Fikk selv ofte pump når jeg var mindre, men det har blitt helt borte. Kom som oftest når jeg kjørte med vekter jeg klarte rundt til reps med, spesielt på biceps.

Lenke til kommentar
I pausen mellom øvelser. Hvordan er det med å ta en annen øvelse i en annen muskelgruppe for å effektivisere treningen?

Hørt noe om at det er mindre gunstig pga. Optimal blodsirkulasjon har du bare på èn muskelgruppe om ganga. :hmm:

7723025[/snapback]

Vet ikke hvorfor, men det er ikke lurt. Bra med hvile mellom settene. Ta litt vann!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...