Patrick123 Skrevet 29. mai 2014 Del Skrevet 29. mai 2014 Folk ass. "Du som trener så mye, skal du bli verdens sterkeste eller?". Og selvfølgelig med en nedlatende tone. Får bare lyst til å løfte dem opp, overheadpresse dem og hive dem i bakken as. Tar meg sjelden nær av sånt, men man blir lei etter hvert. Går det ikke an å ha løfting som hobby på lik linje med fotball liksom? Er ikke mye bedre på min side av treningsspektret heller "Du skal vel stille som veddeløpshest, snart?", "Trener du til Tour de France, eller?" (når jeg sykler), osv. Det blir gjerne etterfulgt av en smått hånlig latter, ikke av den direkte ondsinnede typen, men heller den latteren som kommer fra en som tror han er utrolig original når han forteller en "vits" du har hørt tusen ganger før. Kommer aldri på et svar, bortsett fra på en fest hvor ei passe frekk nise... eh, jente sa "Du trenger jo ikke trene så mye", hvorpå jeg svarte "Du trenger ikke subsidiere hele den norske matproduksjonen alene heller". 1 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 30. mai 2014 Del Skrevet 30. mai 2014 Balle da. Tråkka noe helt grønnjævlig over da jeg spilte basket i går. Landa på foten til en annen fyr. Blir en stund uten beintrening nå. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 30. mai 2014 Del Skrevet 30. mai 2014 Balle da. Tråkka noe helt grønnjævlig over da jeg spilte basket i går. Landa på foten til en annen fyr. Blir en stund uten beintrening nå. Niks! 1 Lenke til kommentar
fox Skrevet 30. mai 2014 Del Skrevet 30. mai 2014 (endret) Rart hvordan man skal bli stempla som besatt i mangel på bedre ord, fordi man legger inn 1 liten time på gymmen hver dag. Mens folk gjerne sitter i flere timer foran tv'n og det er helt greit. Selv føler jeg på at trening er absolutt noe av det som gir meg mest i livet. Begynte ikke og trenen før jeg var i midten av 20 årene. Men nå er det noe jeg ikke kunne levd uten. Føler seg bedre, fungerer bedre, ser bedre ut osv osv! Stå på Akse, haters gonna hate! Jeg synes at du kommer med et bra poeng her, flere timer foran facebook, tv eller what you name it er helt greit for de fleste. Det er flokkmentalitet, man kan ikke skille seg ut fra de fleste i samfunnet. Selv jeg har "kuttet" ut TV-titting etter jeg begynte med styrketrening, jeg har bare funnet ut at jeg foretrekker å bruke tid på andre ting. Som f.eks. å sitte ute om morgen og eter frokosten min imens sola treffer i ansiktet mitt og gir meg det varmhet jeg trenger i kontra til ete frokost foran en tv i et mørkt rom. Endret 30. mai 2014 av Fox Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 30. mai 2014 Del Skrevet 30. mai 2014 De fleste større intellekter ser verken tv eller leser aviser så du er inne på noe Fox Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 30. mai 2014 Del Skrevet 30. mai 2014 Eg ser ikkje TV og les ikkje aviser eller nettaviser, men er nok neppe noko større intellekt. Kva som får folk til å kritisere og klage på at andre driv med noko dei likar og som i tillegg styrkar kroppen, forstår eg ikkje heilt. Det same går litt igjen for dei som slankar seg. "Du må jo ikke bli helt ekstrem da. Ta et kakestykke nå." Nom nom nom. 1 Lenke til kommentar
discostu Skrevet 30. mai 2014 Del Skrevet 30. mai 2014 (endret) Shiiiet. Bestemte meg for å faktisk sjekke hvor mye kcals jeg spiser på en vanlig dag (hvor jeg ikke skeier ut eller spiser noe annet) Spiste ca 1400-1500 kcals på onsdag og ca 1400 på torsdag... Har tydeligvis ekstremt lav forbrenning for jeg går ikke ned et gram... Endret 30. mai 2014 av discostu Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 30. mai 2014 Del Skrevet 30. mai 2014 (endret) Rart hvordan man skal bli stempla som besatt i mangel på bedre ord, fordi man legger inn 1 liten time på gymmen hver dag. Mens folk gjerne sitter i flere timer foran tv'n og det er helt greit. Selv føler jeg på at trening er absolutt noe av det som gir meg mest i livet. Begynte ikke og trenen før jeg var i midten av 20 årene. Men nå er det noe jeg ikke kunne levd uten. Føler seg bedre, fungerer bedre, ser bedre ut osv osv! Stå på Akse, haters gonna hate! Jeg synes at du kommer med et bra poeng her, flere timer foran facebook, tv eller what you name it er helt greit for de fleste. Det er flokkmentalitet, man kan ikke skille seg ut fra de fleste i samfunnet. Selv jeg har "kuttet" ut TV-titting etter jeg begynte med styrketrening, jeg har bare funnet ut at jeg foretrekker å bruke tid på andre ting. Som f.eks. å sitte ute om morgen og eter frokosten min imens sola treffer i ansiktet mitt og gir meg det varmhet jeg trenger i kontra til ete frokost foran en tv i et mørkt rom. Denne er litt morsom for jeg kommer jo egentlig fra "bygda" aka Skien og siden jeg startet å studere så har jo graden av interessen endret seg. I starten av studiene hadde jeg tid til å game egentlig hver dag for hadde 4 økter i uken og fulgte med på de "obligatoriske" tvseriene som gikk på tv. Spor 4 år framover og mamma var sjokkert over at jeg ikke viste hvem hun derre jenta het/er som nylig vant det talentshowet på TV2. Jeg spurte henne "Om det var enda en sesong av idol eller no" på gang. Hele fucking middagsbordet bare "Hvor er det du har vært den siste tiden, media dekker det hele tiden?" Det var jo selvsagt den norske A4 kjæresten hennes som sa det og da bare falt det ut av meg " Hvilket akademisk tidsskrift kan jeg finne dette i ?" Norsk media har for mye agurk-nyheter. Har ikke tid til å ofre en eneste kalori på å klikke meg på sånne type nyheter. Jeg skulle virkelig ønske at jeg hadde tid til å game mer, samt se på de tvseriene og filmer som jeg ønsker å følge med på. Ja, til og med å spille mer fotball. Men aspektene rundt styrketrening og det å mentalt være klar 6 ganger i uken går jo på bekostning av akkurat dette. Ble nylig beskyldt for å være lat for jeg ikke orket å klippe gresset til mor en lørdags formiddag. Selvsagt kom forespørselen rett etter en knallhard beinøkt, igjen fra kjæresten til mor. Jeg påpekte at "gunsa" mine var tomt for krutt akkurat nå men kan gjøre det litt senere. Selvsagt karte ikke han å sette seg inn i min situasjon fordi "Han trener jo tross alt på et treningsenter 3-4 ganger i uken". Da sa jeg bare raskt " Det er forskjell mellom å trene og ha husmorstrim. Jeg trener, du driver med gymnastikk" Da lo til og med mamma for fyren er jo "tynn-feit". Det positive derimot er at de andre interessene har blitt mer i retning kvalitet framover kvantitet og hverken ser eller gamer " Average Joe" lengre. Endret 30. mai 2014 av Dukien 4 Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 30. mai 2014 Del Skrevet 30. mai 2014 Kjenner meg igjen der ja. Altiboxen gikk faktisk istykker i starten av OL i år, jeg har enda ikke funnet noen grunn til å bytte den ut. Jeg interesserer meg null for det skvipet som går på tv. Samtidig som at hverdagen min nå er 90% reklamefri! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 30. mai 2014 Del Skrevet 30. mai 2014 Shit. http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=3153 Det er definitivt mogleg å klare dette på benkane på mitt senter. Det er eit 2 cm mellomrom mellom sikringa og stativet. Sidan stativ og sikringa er forskjellige delar som er montert og skrudd saman, kan ein fint utvide avstanden til å få ei stang mellom. Lenke til kommentar
discostu Skrevet 30. mai 2014 Del Skrevet 30. mai 2014 Hvordan er researchen på caseinprotein før leggetid om dagen? Nødvendig? Eller bare bull? Så det diskuteres på NAF nå. Lenke til kommentar
Forumtroll1 Skrevet 30. mai 2014 Del Skrevet 30. mai 2014 Tror aldri jeg kommer til å slutte med dette faktisk. Det er for gøy og givende. Følelsen man får av å pushe seg selv til det ytterste er enorm. Når man i tillegg kan se at man nærmer seg målene man setter seg, da er det gjort, tror jeg. Avhengighetsskapende? Absolutt. Men hva gjør du den dagen fremgangen stopper opp? Løfte tungt og presse deg 5 ganger i uka for å øke kanskje 2 kg i benkpress på et år? 1 Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 30. mai 2014 Del Skrevet 30. mai 2014 Meg bekjent fortsatt ikke reprodusert annet enn den ene studien som foreligger (Res et al., 2012) Denne var den første i sitt slag og bør testes ved andre omstendigheter som eks treningstider. (Treningstiden var på kveldstid ville det samme skjedd om man trente formiddag?) Så kan man se nærmere på total mengde kalori/endre sammensetningen etc. Synes at studien er interessant og muligens det er noe der for det er jo plausibelt med tanke på at kasein gir en forlenget utslipp i blodplasma med en lavere totalpeak sammenlignet med andre kilder. 1 Lenke til kommentar
discostu Skrevet 30. mai 2014 Del Skrevet 30. mai 2014 Tror aldri jeg kommer til å slutte med dette faktisk. Det er for gøy og givende. Følelsen man får av å pushe seg selv til det ytterste er enorm. Når man i tillegg kan se at man nærmer seg målene man setter seg, da er det gjort, tror jeg. Avhengighetsskapende? Absolutt. Men hva gjør du den dagen fremgangen stopper opp? Løfte tungt og presse deg 5 ganger i uka for å øke kanskje 2 kg i benkpress på et år? Da er det vel vedlikeholdning som står på planen? Har selv nådd svake 120kg benk, 120kg bøy, 150kg mark, men har egentlig gitt opp de store økningene... Fokuserer heller på utseende og bruker vektøkning som mer delmål før/etter dietter... Lenke til kommentar
vestlending1 Skrevet 30. mai 2014 Del Skrevet 30. mai 2014 Jeg skulle virkelig ønske at jeg hadde tid til å game mer, samt se på de tvseriene og filmer som jeg ønsker å følge med på. Ja, til og med å spille mer fotball. Men aspektene rundt styrketrening og det å mentalt være klar 6 ganger i uken går jo på bekostning av akkurat dette. Dette er så sant. Har spilt fotball nøyaktig 1 gang siden jeg begynte å studere i januar. Skole først, trening rett bak. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 30. mai 2014 Del Skrevet 30. mai 2014 What has been seen, cannot be unseen. http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=3156 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 30. mai 2014 Del Skrevet 30. mai 2014 Da er det vel vedlikeholdning som står på planen? Har selv nådd svake 120kg benk, 120kg bøy, 150kg mark, men har egentlig gitt opp de store økningene... Fokuserer heller på utseende og bruker vektøkning som mer delmål før/etter dietter... Det er sånt eg og ser for meg. I mitt tempo kan det ta si tid å nå noko maksløft, men på eit tidspunkt kan det bli snakk om å behalde og finpusse det ein har, snarare enn å bli større og sterkare. Lenke til kommentar
fox Skrevet 30. mai 2014 Del Skrevet 30. mai 2014 Ja, hvordan kan vi vite når vi har "makse"? Finnes det liste som viser sånt cirka? Lenke til kommentar
Akse Skrevet 30. mai 2014 Del Skrevet 30. mai 2014 Tror aldri jeg kommer til å slutte med dette faktisk. Det er for gøy og givende. Følelsen man får av å pushe seg selv til det ytterste er enorm. Når man i tillegg kan se at man nærmer seg målene man setter seg, da er det gjort, tror jeg. Avhengighetsskapende? Absolutt. Men hva gjør du den dagen fremgangen stopper opp? Løfte tungt og presse deg 5 ganger i uka for å øke kanskje 2 kg i benkpress på et år? Vedlikehold. Og så lenge løftingen i seg selv er givende, er det ingen grunn til å gi seg. Kanskje jeg kan starte en liten gym en gang og hjelpe andre med å nå sine mål. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå