Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

,Fyfaen er jævla gira. :green:

Ligger vell på 108,4kg nå, startet på 116 og et eller annet.

Har egentlig bare peisa på som faen i 5 uker. :omg:

Godt jobba! Meid "peisa på", så tenker eg det er snakk om mykje trening og litt "for lite" mat.

Ikkje at eg har personleg erfaring, men mange påstår at det er vanskelegare å halde ei låg vekt enn å nå den, så hald fokuset der du er, så blir det ein permanent endring.

Progresjon er den beste motivasjonen. Om det er opp i vekt, ned i vekt, meir styrke, større musklar, betre tider, eller kva ein no jobbar mot.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjå kva som dukka opp i posten.

black-and-red-romaleos2-h1_1.jpg

Ikkje dei billegaste skoa, men eg ser på det som ein langtidsinvestering. Med riktig bruk så ser eg for meg å ha dei i årevis, og då er ikkje investeringen noko å snakke om. Har ikkje testa dei på senteret endå, men det utgjorde ein stor forskjell når eg testar dei heime. Heldigvis valgte eg riktig storleik. Eg har og har hatt mange par Nike joggesko, golfsko og kvardagssko, som eg baserte valget på. Det viste seg å treffe.

Lenke til kommentar

Er det noen som har et bra program for å bli sterkere? Driter i hvordan jeg ser ut. Vil bare bli sterk.

Dersom du er heilt fersk, så kan du sjå på program som Starting Strength, 5x5, Stronglifts osv.

Er du interessert i olympiske løft, så kan vektløfting vere interessant (rykk og støt). Vil du kun løfte tungt, så er kanskje styrkeløft noko for deg (benkpress, markløft, knebøy). I begge tilfelle finnes det klubbar du kan melde deg inn i.

Lenke til kommentar

Er det noen som har et bra program for å bli sterkere? Driter i hvordan jeg ser ut. Vil bare bli sterk.

Dersom du er heilt fersk, så kan du sjå på program som Starting Strength, 5x5, Stronglifts osv.

Er du interessert i olympiske løft, så kan vektløfting vere interessant (rykk og støt). Vil du kun løfte tungt, så er kanskje styrkeløft noko for deg (benkpress, markløft, knebøy). I begge tilfelle finnes det klubbar du kan melde deg inn i.

Når den tid kommer - har du forslag til program til en som går fra SL 5x5 og videre? ;)

Lenke til kommentar

Jeg har endelig begynt med å loggføre kostholdet mitt, jeg håper ihvertfall at jeg klarer å notere ned i hver dag :p

Men til spørsmålet mitt, jeg bruker myfitnesspal. Jeg synes at de er syke som foreslår at jeg skal ete 1200kcal i hviledag og 1600 i treningsdag, er det ikke for lite??? Jeg sikter mot 2200kcal per dag, uansett hvilken dag.

Jeg er forresten 177cm, 85,5kg, trener fire ganger i uka med styrketrening og 1-2 i uka med kondisjon/kardio trening. Men med jobben min, sitter jeg dessverre på kontor i hele dagen.

Lenke til kommentar

Folk ass. "Du som trener så mye, skal du bli verdens sterkeste eller?". Og selvfølgelig med en nedlatende tone.

Får bare lyst til å løfte dem opp, overheadpresse dem og hive dem i bakken as.

Tar meg sjelden nær av sånt, men man blir lei etter hvert. Går det ikke an å ha løfting som hobby på lik linje med fotball liksom?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Folk ass. "Du som trener så mye, skal du bli verdens sterkeste eller?". Og selvfølgelig med en nedlatende tone.

Tar meg sjelden nær av sånt, men man blir lei etter hvert. Går det ikke an å ha løfting som hobby på lik linje med fotball liksom?

De er bare sjalu på gainsa dine.

Lenke til kommentar

Tror 2200kcal er en fin pekepinn, så kan du heller justere etterhvert. Gått ned fra 82 til 77kg selv på 2200+ kcal ;)

Ja, det har jeg tenkt å gjøre ;) Når skal jeg justere? Etter en uke?

Tenker å gå ned til 80kg, siden 85,5kg er etter min mening litt for tungt med tanke på fotball.

Akse, ser den. Been there, done that. Bare drit i dem og smil videre. De er bare sjalu på hvor deilig kropp du har fått. Jeg har fått kommentar etter meg "slappa, du trenger ikke å pumpe så mye!" – Uten at jeg har skrøt eller noe sånt, "Du ser like feit som du var for et år siden" – Ehm, det fikk jeg av noen lubne gutter. Jeg er ikke slank og fitness, ei feit heller. Sånt i mellom og jeg er fornøyd med meg selv. Men hvordan kan jeg få sånne kommentarer uten å ha sagt eller gjort noe mot dem forstår jeg ikke.

Jeg vil bare si at jeg føler med deg, du får bare overse sånne folk og prøv å henge med positive folk som tar deg for den du er.

Lenke til kommentar

Ikke bry deg om det Aksne, det er til og med forsket på dette og det er for mange som ikke klarer å gå ut av sin egen komfortsone. Mange av disse vil da trolig indirekte neglisjere andre fordi "Klarer ikke jeg det, så klarer ikke han det". Det er faktisk sånn logikken tenker til svært mange mennesker og er om noe irrasjonelt.

Jeg får den også stadig så føler med deg; har 6 harde økter i uken med rundt 35 +/- totalt serier. Ikke er det problematisk da svært mange av dem som velger å trene hardt og riktig vil tåle dette.

Endret av Dukien
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke bry deg om det Aksne, det er til og med forsket på dette og det er for mange som ikke klarer å gå ut av sin egen komfortsone. Mange av disse vil da trolig indirekte neglisjere andre fordi "Klarer ikke jeg det, så klarer ikke han det". Det er faktisk sånn logikken tenker til svært mange mennesker og er om noe irrasjonelt.

Jeg får den også stadig så føler med deg; har 6 harde økter i uken med rundt 35 +/- totalt serier. Ikke er det problematisk da svært mange av dem som velger å trene hardt og riktig vil tåle dette.

Det går sjelden inn på meg, men når gode venner eller nær familie kommer med kommentarer så kan man jo lure.

Det eneste man kan gjøre for å få dem til å tie er å fortsette og kjøre på.

Lenke til kommentar

Det går sjelden inn på meg, men når gode venner eller nær familie kommer med kommentarer så kan man jo lure.

Det eneste man kan gjøre for å få dem til å tie er å fortsette og kjøre på.

Alle gjør det uansett, til og med familien min mobber meg bare fordi jeg trener også med styrketrening :huh: Utenfor fotball altså.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Rart hvordan man skal bli stempla som besatt i mangel på bedre ord, fordi man legger inn 1 liten time på gymmen hver dag. Mens folk gjerne sitter i flere timer foran tv'n og det er helt greit.

Selv føler jeg på at trening er absolutt noe av det som gir meg mest i livet. Begynte ikke og trenen før jeg var i midten av 20 årene. Men nå er det noe jeg ikke kunne levd uten. Føler seg bedre, fungerer bedre, ser bedre ut osv osv!

Stå på Akse, haters gonna hate!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tror aldri jeg kommer til å slutte med dette faktisk. Det er for gøy og givende. Følelsen man får av å pushe seg selv til det ytterste er enorm.

Når man i tillegg kan se at man nærmer seg målene man setter seg, da er det gjort, tror jeg. Avhengighetsskapende? Absolutt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...