Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje et ufattelig dumt spørsmål uten like, men virkelig.

La oss si at du er kanskje 30kg med for mye fett, og trener cardio og styrketrening jevnlig?

Bygger du muskler samtidig som du mister fett? Eller mister man fett kun, også må man opp i muskelmasse?

Lenke til kommentar

La oss si at du er kanskje 30kg med for mye fett, og trener cardio og styrketrening jevnlig?

Bygger du muskler samtidig som du mister fett? Eller mister man fett kun, også må man opp i muskelmasse?

De to er helt forskjellige prosesser. Man må gjøre dem hver for seg hvis man vil ha tydelige resultater.
Lenke til kommentar

De to er helt forskjellige prosesser. Man må gjøre dem hver for seg hvis man vil ha tydelige resultater.

Satan så tydelig du var nå! :p

I begynnerfasen kan man gaine muskelmasse samtidig som man brenner fett, dette blir mer og mer umulig etterhvert som man trener. Etter type 3-4-5 år så må man velge. Byggemuskelmasse og akkumulere fett, eller beholde muskelmasse å forbrenne fett.

Kortversjonen altså...

Lenke til kommentar

Sett i forhold til effektivitet og progresjon i både vekt og styrke over tid, vil du potensielt bruke mindre tid ved å separere bygging og deffing?

Td. ein kombinasjon tar deg frå A til B på 1.5 år, mens det tar deg 1 år separert?

Lenke til kommentar

Sett i forhold til effektivitet og progresjon i både vekt og styrke over tid, vil du potensielt bruke mindre tid ved å separere bygging og deffing?

Td. ein kombinasjon tar deg frå A til B på 1.5 år, mens det tar deg 1 år separert?

Nei.

Jeg tar forbehold om en utrent person.

Vedkommende kan trene i kcalunderskudd og samtidig bygge muskelmasse.

Dukien vil nok arrestere meg på denne men: han bruker fettlagrene sine som primær energikilde mens alt av energiinntak brukes mot muskelmassen.

Det er ikke fysiologisk sånn direkte, men det er beste måten jeg får forklart det på.

On another note: gårsdagens WOD var så har at selv om økta var ferdig 1915 så hadde jeg ikke normal puls før 2030. Pusten stabiliserte seg ikke før en stund etter det.

DET var "balls to the wall"... :w00t:

Lenke til kommentar

Satan så tydelig du var nå! :p

Burde heller holdt kjeft. Har svart på det spørsmålet så mange ganger på dette forumet at jeg ikke gidder ta langversjonen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Fått større rumpe siden jeg begynte med bøy, samt at jeg er svai i ryggen fra før. Ikkje braa. Vurdere å slutte med bøy?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...