Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har en liten diskusjon om hvordan man skal legge på seg med familien min her..

 

Burde man spise mange måltider om dagen, eller få hvis man skal legge på seg?

7714885[/snapback]

Du skal uanset spise mange måltider selv om målet ditt er å legge på seg eller gå ned i vekt. Spis hver 3 time.

Lenke til kommentar
1 splitt

7714827[/snapback]

?

 

Burde man spise mange måltider om dagen, eller få hvis man skal legge på seg?

7714885[/snapback]

Hvis du skal bli feit og dvask, og føle deg tom for energi: Spis få måltider.

 

Hvis du ønsker å være sunn, enten du skal ned eller opp i vekt: spis mange måltider. Forskjellen ligger i den totale energimengden du har i deg.

Lenke til kommentar
?

7715004[/snapback]

1 splitt= Trener hver muskel hardt 1 gang i uken.

2 splitt: Trener hver muskel 2 ganger i uken.

7715022[/snapback]

Jeg trodde det var slik:

 

n-splitt: musklene deles opp i n forskjellige økter.

 

F.eks. en 3-splitt vil da si at man f.eks. trener slik:

Dag 1: Lår & legger

Dag 2: Rygg & Biceps

Dag 3: Bryst & Triceps & Skuldre

Lenke til kommentar
Hvordan skal jeg spise hvis jeg skal gå opp i vekt da? Altså få litt mer å få muskler av ^^

7715070[/snapback]

Generelt sett, MYE og BALANSERT. Det vil si at du må passe på å få i deg mer næring enn du forbrenner hver dag, og du må samtidig passe på at du ikke glemmer proteiner, karbohydrater eller (sunt) fett.
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
1 splitt= Trener hver muskel hardt 1 gang i uken.

2 splitt: Trener hver muskel 2 ganger i uken.

Tror du som nybegynner (trent under 1-2år) vil få mer ut av å trene musklene 2-3 ganger per uke. Jeg mener at du ikke enda har rukket å trene opp musklene og nervebanene dine til å presse seg maksimalt, så utbyttet av kun en trening i uka per muskelgruppe er ikke like stort som det er for en person som har trent lenger.

Lenke til kommentar

Ahhh, ok takk for tipset -Luffe, får vel vente til jeg har trent en 2 års tid.

 

 

------------------------------------------------------

 

Kan jeg ha markløft, knebøy og strake markløft på samme dag? Han pt sa det ble for mye, men markløft er jo en kongeøvelse på ryggtykkelse.

Lenke til kommentar

Det går fint ann å ha markløft, knebøy og benkpress på en og samme dag, men hvorfor sprer du det ikke ut? Pga program?

 

Du kan nok fint gjøre det, men ville prøvd med litt lettere belastning enn det du vanligvis trener med, ettersom du bruker de fleste store muskelgruppene i kroppen.

Lenke til kommentar
Hvordan skal jeg spise hvis jeg skal gå opp i vekt da? Altså få litt mer å få muskler av ^^

7715070[/snapback]

Hva ligger vekten på?

7715102[/snapback]

Er rundt 75kg, men er ganske tynn. Er ca 2meter høy..

 

Hvordan skal jeg spise hvis jeg skal gå opp i vekt da? Altså få litt mer å få muskler av ^^

7715070[/snapback]

Generelt sett, MYE og BALANSERT. Det vil si at du må passe på å få i deg mer næring enn du forbrenner hver dag, og du må samtidig passe på at du ikke glemmer proteiner, karbohydrater eller (sunt) fett.

7715133[/snapback]

Hvordan kan jeg vite at jeg spiser mer næring en jeg forbrenner?

 

Sorry for dumme spørsmål :blush:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Ahhh, ok takk for tipset -Luffe, får vel vente til jeg har trent en 2 års tid.

Det er 100% sikkert helt individuelt hva du får mest ut av, men for meg personlig passet det dårlig med 4-split. Kjører en 2-splitt nå som jeg kjører 2 ganger i uka. Har egentlig lyst til å prøve å trene fullkropp hver trening, men har lyst til å trene 4 ganger i uka, så jeg holder meg til 2-splitten litt til :p

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Trener du bare 2 dager i uken? Hadde vel vært bedre med en splitt over 3 dager da? Selv elsker jeg splitten min over 4 dager, men fristet jo litt å prøve å trene musklene 1 gang i uken, men får vel vente med det.

7717962[/snapback]

Kjører 2-splitten 2 ganger i uka om jeg uttrykte meg feil :thumbup:

Lenke til kommentar
Hvordan kan jeg vite at jeg spiser mer næring en jeg forbrenner?

 

Sorry for dumme spørsmål  :blush:

7717722[/snapback]

Da må du telle kalorier :dremel:

 

Ellers får du vel en ca-følelse.. bare se på hva andre folk spiser og trener blandt de som ligger på omtrent din kroppsvekt, så får du nok et inntrykk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...