Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Var noen her som nevnte at de ikke var ute etter oppmerksomhet pga den side2 saken?

http://instagram.com/p/oEBKwcO6HF/

her melkes det så kua spruter...

Hva er problemet egentlig? Postes vel ørten bilder i minuttet av folk i bikini med et eller annet finessbudskap, hvorfor er dette et problem nå? Og hva er problemet med å skape oppmerksomhet rundt at man kan være opptatt av å trene uten å være interessert i å vinne i bikinifitness? Når man nesten daglig kan finne artikler i landets største aviser om folk som utvikler spiseforstyrrelser fordi oppmerksomheten kun er på de sceneklare fitnessutøverne, så skulle man håpe og tro at oppmerksomhet rundt et alternativ som er mer realistisk for en større del av befolkningen er ønsket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker ikke pre workout til vanlig, men når en kutter er det absolutt et must! Kommer ikke gjennom treningsøkten uten litt eksta påført energi. Er det noen som har tips til hvordan man beholder muskelmasse når en går ned i vekt? Klarer ikke å telle kalorier, men følger med på vekta og passer på at jeg ikke går alt for masse ned pr dag og tilpasser spisingen etter dette. Treningsdagen min består av ca 1,5 timer styrketrening med noen gode pauser + ca 30 min cardio på kvelden. Av kosttilskudd brukker jeg proteinpulver, kreatin og glutamin. Har tenkt å gå 4 kilo. Hvor lang tid burde jeg bruke på dette, og hvor mye fett er det mulig å brenne av når man går ned 4 kilo?

Endret av UFC
Lenke til kommentar

Om du ikke kommer deg gjennom økta er du enten i for stort kaloriunderskudd eller bare ei generell pyse.

For å beholde muskelmasse må du trene styrke, spise mindre enn du forbruker og holde et høyt nok proteininntak.

Hvorfor 4kg? Skal du inn i en vektklasse i boksing, kareTE eller anna kampsport?

Skal du gå ned 4kg åkkesom? Skal du brenne muskler eller fett?

Hvorfor klarer du ikke å telle kalorier?

Lenke til kommentar
Doofen, den 17 Mai 2014 - 19:40, sa:

Om du ikke kommer deg gjennom økta er du enten i for stort kaloriunderskudd eller bare ei generell pyse.

For å beholde muskelmasse må du trene styrke, spise mindre enn du forbruker og holde et høyt nok proteininntak.

Hvorfor 4kg? Skal du inn i en vektklasse i boksing, kareTE eller anna kampsport?

Skal du gå ned 4kg åkkesom? Skal du brenne muskler eller fett?

Hvorfor klarer du ikke å telle kalorier?

Jeg kommer meg jo gjennom økta selfølgelig, men kvaliteten føler jeg ikke blir like bra. 4 kg er bare noe jeg tenker at jeg må ned sånn ca for å få de synlige resultatene. Kan godt hende det blir mindre eller mer, men er bare det jeg tror. Har akkurat gitt meg med kickboxing faktisk, så slipper å slite med å holde vektklasser. Grunnen til at jeg ikke klarer å telle kalorier er på grunn av at jeg er 17 år, og bor hoss mor. Hun lager middag, og jeg har ikke så mye jeg skulle sagt. Sliter litt med å finne ut hvor masse kalorier det f.eks er i en 3-4 skåler med betasuppe og lignende. Jeg ser også på meg selv som dum, og har mattekunnskaper som en 2 klassing.

Lenke til kommentar

Vel, er du dum så får du kompensere. Spør alle du kjenner om de kan hjelpe.

 

Betasupper inneholder NADA av det du trenger. Eller jo, mikronutrienter da... (vitaminer, mineraler o.s.v...)

Spis mindre poteter av det morra di lager og mer av kjøttet. Mindre brødskiver, mer melk. Mindre ris, mer kylling o.s.v.

 

4kg er nødevendigvis ikke et godt nok måltall for at du skal se resultater.

Jeg ville heller spist mer, og utnyttet det faktum at den alderen du er i nå er primetime for å bygge siden hormonproduksjonen er på topp.

Lenke til kommentar

Takk for svar. Har også et annet spørsmål. Jeg tar 160 kg i markløft, men bare 120 kg i knebøy. Er dette normalt, bevegelsen er jo ganske lik. Kan godt hende at det er noe galt med teknikken. Er sterk i beina på lårpress og alle de andre bein øvelsene. Men sliter med knebøy.

Lenke til kommentar

Ja, går veldig langt ned. Men føler ryggen min er veldig feil. Er en rar bøy i den. Er veldig stiv overalt i kroppen, så kan hende at jeg bare ikke er myk nok til å holde den noe lunde rett. Kanskje jeg skal prøve og tøye litt fremover.

Lenke til kommentar

Hvor mye veier du? En del gutter jeg kjenner som er midt i tenårene skal også kutte selv om de ikke er i nærheten av å ha nok muskelmasse til å få en fin fysikk.

 

Dra heller nytte av hormonene dine. Spis godt og løft tungt. Det vil fremtidige deg takke deg for.

Lenke til kommentar

185 cm, 89,3 sist jeg sjekket. Har 120 i knebøy, 115 i benkpress og 160 i markløft. Ser på meg selv som ``skinny-fat``.

 

Etter å ha hørt fra dere tror jeg at jeg ikke kutter alikevel. Sikkert greit å ta fordel av hormonene ja. Blir kjipt med man boobs i sommerferien, men det får bare våge seg. Skal prøve å begrense bulkingen litt.

Endret av UFC
Lenke til kommentar
joakimz, den 18 Mai 2014 - 17:12, sa:

150x4 på en svært dårlig dag. Fornøyd med det :)

 

Meget bra! Selv klarer jeg bare 2 på en god dag. Ser du har på noen lange sokker. Er dette noe som hjelper i løftet, eller bare ``sokker``.

Lenke til kommentar

 

joakimz, den 18 Mai 2014 - 17:12, sa:

150x4 på en svært dårlig dag. Fornøyd med det :)

 

Meget bra! Selv klarer jeg bare 2 på en god dag. Ser du har på noen lange sokker. Er dette noe som hjelper i løftet, eller bare ``sokker``.

 

 

Takk :) Bruker lange sokker for og unngå og blø og skrape huden. Løfter ingen flere KG med det. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Føler jeg er kommet godt inn i treningen nå og tror dette blir et bra år. Skal teste meg på 5000 om noen uker og da vil jeg få en god pekepinn på hvor langt bak fjoråret jeg er. Planen nå er kun å komme tilbake på mitt gamle nivå. Har ingen skader og er kommet inn i et bra miljø så jeg er særdeles positiv.

 

10371712_310565072433187_610668191227837

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...