Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Rumenske markløft. Noen flere som har hatt samme problem eller vet om det er noe galt? Når jeg kjører stangen nedover og nærmer meg 5 + reps begynner det og svi skikkelig altså en insane pump ved rhomboideus. Må gi meg med rundt 8, Klarer maks 10 reps fordi det svir som FFF...

Endret av joakimz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte for første gang å prøve 1 uke med 2000 kcal, justert 1000 kcal ned fra "det vanlige", for å se om jeg greier å merke en forskjell. Aldri greid å gå opp i vekt som nå når jeg har vært bevisst på spisingen, så tenkte å se om jeg fikk til å gå ned lgså.

 

Jeg må si at 170-180 g proteiner på 2000 kcal er en enorm utfordring!

 

I dag har jeg spist 8 brødskiver, en torskemiddag, shake og en smoothie med grønnkål, bær, appelsinjuice og cottage cheese - ganske sikker på at jeg ikke har rundet 130 g proteiner.

 

Elsker cottage cheese og hvis jeg levde på det så hadde det ikke vært noen sak, men det er jo så dyrt for en student.

 

Tips? Takk :)

Lenke til kommentar

Tenkte for første gang å prøve 1 uke med 2000 kcal, justert 1000 kcal ned fra "det vanlige", for å se om jeg greier å merke en forskjell. Aldri greid å gå opp i vekt som nå når jeg har vært bevisst på spisingen, så tenkte å se om jeg fikk til å gå ned lgså.

 

Jeg må si at 170-180 g proteiner på 2000 kcal er en enorm utfordring!

 

I dag har jeg spist 8 brødskiver, en torskemiddag, shake og en smoothie med grønnkål, bær, appelsinjuice og cottage cheese - ganske sikker på at jeg ikke har rundet 130 g proteiner.

 

Elsker cottage cheese og hvis jeg levde på det så hadde det ikke vært noen sak, men det er jo så dyrt for en student.

 

Tips? Takk :)

Uten at jeg har regnet på det tror jeg havregrøt gir bedre protein/kcal enn brødskiver - det er jo også ganske billig. Tunfisk er også veldig billig protein.
Lenke til kommentar

Rumenske markløft. Noen flere som har hatt samme problem eller vet om det er noe galt? Når jeg kjører stangen nedover og nærmer meg 5 + reps begynner det og svi skikkelig altså en insane pump ved rhomboideus. Må gi meg med rundt 8, Klarer maks 10 reps fordi det svir som FFF...

 

Ikke slik hos meg i alle fall. Dårlig thoraic mobilitet?

Lenke til kommentar

Fuck, låra vokser som ugress... :(

http://www.side2.no/helse/dette-er-samboeren-min-er-hun-ikke-flott/6809777.html

Matglad og treningsglad. Disse to har skjønt det og stiller meg 110% bak hovedbudskapet til artikkelen.

Føler det er litt sånn "Hei se på meg, nå er det min tur til å få litt oppmerksomhet".

Skrevet kun for oppmerksomhet...

 

Kjenner du dem? Skriker de etter oppmerksomhet?

 

Jeg har fulgt med han fyren i fitnessbloggen, jeg synes at han virker som en jordnær fyr som bryr seg ikke om oppmerksomhet.

Lenke til kommentar

discostu:

Det var ikke ment for å få oppmerksomhet og begge forventet overhodet ikke at det skulle bli delt såpass mange ganger. Slik Fox skriver så gir de to blanke faen i oppmerksomhet men samtidig er det kjekt med en påminnelse rundt dette emnet. :)

 

 

 

Kan være at det var tilfeldig, jeg kjenner ikke personene, men det har vært mye kroppsfokus de siste årene så det virket bare så veldig passende å komme med en "antikroppsfokus"-greie på fb som får masse likes og omtale :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kona mi ødelegger alltid kostplanen med å handle pizza og burger.

Vel.... Iifym... :D

 

EDIT: må jo legge til at folk som får panikk av, eller blir påvirket av medias fokus på kropp og fysikk er svake elementer og Darwin blir å straffe de. Om det er barn det skjer med har foreldrene skylda, de burde enten skjerme de eller forklare de hvordan fysiologi er.

Endret av Doofen
Lenke til kommentar

For å si det sånn. Er det noe jeg er lei av så er det "100gram sukrin på 5 gram havregryn med "ren" proteinpulver" konseptet. Eller at man nesten starter å gråte fordi samboeren spiser pizza:

http://www.side2.no/trening/--det-hender-at-jeg-er-pa-graten-nar-samboeren-min-spiser-pizza/5239795.html

"Cecilie trener to ganger om dagen og spiser daglig under 1.000 kalorier"

 

Trener man 2 "vanlige" økter om dagen dekker vel ikke under 1000kcal det man forbrenner på treningen alene vel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...