Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Tips til kalorifattig, proteinrik, og rimelig lunsj?

Spiser stort sett egg, men det blir litt kjedelig i lengden.

Cottage cheese med bær. Evt. med litt mager kesam i.

 

 

Eventuelt med et boks double 0% yoghurt. Er vel rundt 50kcal i en slik boks, anbefaler vaniljevarianten :)

Lenke til kommentar

Hvor mange kcal bør man legge seg på hvis man frem mot sommeren prøver å bli kvitt noe fett og samtidig bygge muskler. Tror jeg ligger på en sånn ca 16 i fett% og har ganske høy forbrenning. Er 179 og veier pdd 77kg. Lyst til å holde vekten, evt gå opp til ca 80. Planen er 5 (noenganger 6) økter i uken. en før jobb hver dag i ukedagene og en av og til i helgene. Ca 1t20 - 1t40 min trening hver gang.

 

Høres ca 3.000 kcal ok ut? Eller burde det være mer/mindre?

Lenke til kommentar

Når har jeg ca 10.000 treningstimer i kroppen fra før av. Så vil vel tro at grunnmuren er der. Jeg har bare aldri brydd meg noe særlig om kosthold (på en slik måte). Nå har jeg lyst til å fokusere litt mer på hvordan jeg kan bruke trening/kosthold til å forandre kroppen, ikke bruke det til å bli god i sport/idrett. Lurer derfor på om det er smartere å heller få i seg litt for mye, enn litt for lite.

Lenke til kommentar

Litt formye så vil det være energi til å øke massen, litt forlite så vil fettprosenten gå ned og styrketreningen vil være med på å beholde massen man har , ikke øke den.

 

Det beste man kan få til er ved lav fettprosent holde den der mens man bygger mindre en man ville ha gjort med mer mat.

Endret av War
Lenke til kommentar

Par tunge sett 2x uka er vel det som kreves.

Men uegnet nei, man tømmer glykogenlagrene så karb man spiser etter trening vil finne vegen dit.

Man burde jo bruke 500kcal på trening også den dagen uansett.

Men noe økt masse kan man se langt etter med mindre man bruker mindre en man trur , men da vil ikke fettprosenten synke.

Lenke til kommentar

Er det virkelig stor forskjell på en omelett med 8 egg, og en med kun 8 egg uten plommer? Snakk om vektnedgang nå altså.

Forskjellen er med plomma vil det være 400kcal mer fra fett.

Ikke at det er noe ille, skal ha i deg 4-5 ganger det uansett.

Lenke til kommentar

 

Tips til kalorifattig, proteinrik, og rimelig lunsj?

Spiser stort sett egg, men det blir litt kjedelig i lengden.

speltlomper med pålegg. Du kan jo fylle de med hva du vil. Skinke, laks, kylling etc.

 

Speltlomper med kesam e.l., laks og noe purreløk blir lett lunsj i morgen.

Lenke til kommentar

Når har jeg ca 10.000 treningstimer i kroppen fra før av. Så vil vel tro at grunnmuren er der. Jeg har bare aldri brydd meg noe særlig om kosthold (på en slik måte). Nå har jeg lyst til å fokusere litt mer på hvordan jeg kan bruke trening/kosthold til å forandre kroppen, ikke bruke det til å bli god i sport/idrett. Lurer derfor på om det er smartere å heller få i seg litt for mye, enn litt for lite.

Rart du ikke er toppidrettsutøver da, med så mye trening bak deg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Er det virkelig stor forskjell på en omelett med 8 egg, og en med kun 8 egg uten plommer? Snakk om vektnedgang nå altså.

Forskjellen er med plomma vil det være 400kcal mer fra fett.

Ikke at det er noe ille, skal ha i deg 4-5 ganger det uansett.

 

Husk å sleng med at det er hovedsakelig i plomma hvor mesteparten av proteinet befinner seg i. :)

 

Lenke til kommentar

 

Når har jeg ca 10.000 treningstimer i kroppen fra før av. Så vil vel tro at grunnmuren er der. Jeg har bare aldri brydd meg noe særlig om kosthold (på en slik måte). Nå har jeg lyst til å fokusere litt mer på hvordan jeg kan bruke trening/kosthold til å forandre kroppen, ikke bruke det til å bli god i sport/idrett. Lurer derfor på om det er smartere å heller få i seg litt for mye, enn litt for lite.

Rart du ikke er toppidrettsutøver da, med så mye trening bak deg.

 

Tja, har vært topp 10 i NM i 3 forskjellige idrettsgrener. Kan vel si meg fornøyd med det.

Ikke alle kan bli nr 1 dessverre.

Skjønner det kan være vanskelig for deg å forstå, men ikke ALLE som trener 10.000+ timer blir toppidrettsutøvere.

 

edit: dog når det er det eneste du får ut av den posten skjønner jeg hvor listen ligger.

Endret av wampster
Lenke til kommentar

Og hvis noen lurte så er rå egg og fordeler med det en gammel myte.

Realiteten er at biotilgjengeligheten i proteinet er nesten dobbelt i kokte/stekte egg sammen med at avidinet blir ødelagt av varme så det ikke hemmer biotinet.

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...