Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Kjører SL5x5 3 ganger i uken, men curls og chins på slutten av hver økt.

Fokuserer på styrke, da jeg trenger den motivasjonen. Det er ikke noe gøy å ligge i benken hver uke, uten fremgang.

Kunne tenkt meg mer mage, kasse og armer, er programmet tilstrekkelig for det?

Lenke til kommentar

Ett sår på leggen 15 des, en gang på 12 år ^^

Problemet er at det ikke gror på 5 mnd med så mye slag og spark.

 

CYC er et monster, huden på fingra bare datt av i ene løftet.

For sterk for sitt eget beste^^

 

Kunne kanskje putta på sokkar, shins eller noko greier når du får sår? Så unngår du i det minste at det blir verre, og dei får fred til å gro.

Lenke til kommentar

Kjører SL5x5 3 ganger i uken, men curls og chins på slutten av hver økt.

Fokuserer på styrke, da jeg trenger den motivasjonen. Det er ikke noe gøy å ligge i benken hver uke, uten fremgang.

Kunne tenkt meg mer mage, kasse og armer, er programmet tilstrekkelig for det?

Det er det absolutt. Det handler bare om tid og tålmodighet. Ingenting i veien for å legge til noen isolasjonsøvelser da.

Lenke til kommentar

Kjører SL5x5 3 ganger i uken, men curls og chins på slutten av hver økt.

Fokuserer på styrke, da jeg trenger den motivasjonen. Det er ikke noe gøy å ligge i benken hver uke, uten fremgang.

Kunne tenkt meg mer mage, kasse og armer, er programmet tilstrekkelig for det?

 

Mage = kosthald. Den kan du få fram etter du har bygd musklar ved å kjøre kaloriunderskot. Overkropp får du av å trene overkropp og få i deg nok mat. Med SL bør du klare det. Etter å ha blitt sterk kan du vurdere å putte inn volumtrening.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

 

Kjører SL5x5 3 ganger i uken, men curls og chins på slutten av hver økt.

Fokuserer på styrke, da jeg trenger den motivasjonen. Det er ikke noe gøy å ligge i benken hver uke, uten fremgang.

Kunne tenkt meg mer mage, kasse og armer, er programmet tilstrekkelig for det?

Det er det absolutt. Det handler bare om tid og tålmodighet. Ingenting i veien for å legge til noen isolasjonsøvelser da.

 

Uten å ha så veldig mye erfaring, er jeg egentlig ganske fan av baseøvelser.

Må kanskje prøve å kutte ned på pausene jeg har i benk og knebøy, er på gymmen i overkant av en time.

Han jeg trener med har 6-8 reps på alle øvelser, med 3 sett. Men han om det. Tror vi fant en løsning på det i dag, vi benker sammen så går han hjem når han er ferdig.

Hvilke øvelser ville du lagt inn?

 

 

Kjører SL5x5 3 ganger i uken, men curls og chins på slutten av hver økt.

Fokuserer på styrke, da jeg trenger den motivasjonen. Det er ikke noe gøy å ligge i benken hver uke, uten fremgang.

Kunne tenkt meg mer mage, kasse og armer, er programmet tilstrekkelig for det?

 

Mage = kosthald. Den kan du få fram etter du har bygd musklar ved å kjøre kaloriunderskot. Overkropp får du av å trene overkropp og få i deg nok mat. Med SL bør du klare det. Etter å ha blitt sterk kan du vurdere å putte inn volumtrening.

 

Rutene er der, så vidt, må bare fjerne fettet for å få de frem. Lurer på om jeg ikke skal ha en aldri så liten deff før sommeren?

Da fortsetter jeg med SL :)

Lenke til kommentar

Er det noko poeng i å putte inn volum på eit tidleg stadie, utan å endre for mykje på grunnprogrammet? Les stadig om at du ikkje burde slenge inn for mykje iso på styrkeprogram. Eit 3-5x grunnprogram kombinert med iso skulle gje ein god kombinasjon for styrke og volum, men er det problematisk når ein er på eit tidleg punkt? Eg vil kjøre noko sånt sjølv etter kvart, men bør ein jobbe opp styrken ein del med kun grunnprogrammet først?

 

Les ofte i artiklar om styrkeprogram at du ikkje burde inkludere for mykje iso.

Lenke til kommentar

Problemet er vel at man vil bli sterk så kjører SL, men man vil bli stor også.

 

Løsningen min var å kjøre helkropps første året iallefall og utnytte perioden hvor kroppen responderer bra på lineær progresjon , uten å prøve å oppnå alt på en gang.

Lenke til kommentar

Sleng på stanga og sett deg ned.

Den skal da gå rett ned og midt under foten.

 

Ta high og low-bar.

Gir begge lik stangplassering?

Hvis ja så kan du velge, hvis nei så velg den mest rette.

Med så mange forskjellige lengder på kroppsdelene så passer ikke en måte alle.

 

Jeg kjører low og legger da mer av belastningen på for eks glutes en quads.

Veier da opp med å trene quads utenom.

 

High er ofte brukt av vektløftere som en støtteøvelse for å kjøre inn volum og ikke maks vekt.

Low vil kunne tillate mer vekt og brukes da som regel i styrkeløft.

 

Så hva trener man , hva vil man med øvelsen osv er også med på å bestemme hvor man skal ha stanga.

 

Vil si low burde passe for de aller fleste og de som velger high gjør det med vilje og ikke bare kjører det tilfeldig.

Lenke til kommentar

Jeg er helt støl i halsen, mon tro hvor det kommer fra??? Kan det være pga jeg testet ut AB-roll?

Ellers har jeg ikke gjort noe med halsen min, ei tatt backflip eller noe.

Det skjer meg også av og til, det kan godt være du spente den unormalt mye under Ab-rollouts. Jeg har lurt på det samme, men alltid regnet med at det kommer av en litt uvant bevegelse hvor man spenner hele kroppen. Stølhet går jo over på et par dager :)

Lenke til kommentar

 

Jeg er helt støl i halsen, mon tro hvor det kommer fra??? Kan det være pga jeg testet ut AB-roll?

Ellers har jeg ikke gjort noe med halsen min, ei tatt backflip eller noe.

Det skjer meg også av og til, det kan godt være du spente den unormalt mye under Ab-rollouts. Jeg har lurt på det samme, men alltid regnet med at det kommer av en litt uvant bevegelse hvor man spenner hele kroppen. Stølhet går jo over på et par dager :)

 

 

Akkurat ja, jeg begynte å lure om jeg trente også halsen i ab-roll. Noe som er ulogisk for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...