Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Spørs hvor lenge han har trent det vel, Lars. Hvis han nettopp har begynt å trene tar han vel ikke i nærheten av 100kg. Når han begynner å gjøre det, kan han alltids kjøpe ekstra vekter.

7704722[/snapback]

¨Det er ikke snakk om hvor mye vekter han har, men 100kg i max belastning i benken. Benken tåler ikke mer en 100kg. ;)

 

EDIT: Så ikke siste posten til LarsP

Endret av kengdal
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Jeg tror ikke en "Squat Rack" er det beste å ligge på, -Luffe.  Muligens feil link?

7706221[/snapback]

Kanskje litt dårlig eksempel, men tenkte på å kjøpe et stativ som likna litt på det der + en separat benk.

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke en "Squat Rack" er det beste å ligge på, -Luffe.  Muligens feil link?

7706221[/snapback]

Kanskje litt dårlig eksempel, men tenkte på å kjøpe et stativ som likna litt på det der + en separat benk.

7706264[/snapback]

Er ganske stor forskjell på høyden på en squat rack og benkpress stativ ;)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Er ganske stor forskjell på høyden på en squat rack og benkpress stativ ;)

7706283[/snapback]

Får sikkert tak i squatrack som kan senkes så mye at de kan brukes til benkpress om man har en benk under ;)

Lenke til kommentar

"Du løfter makspress med det vi varmer opp med". Fikk meg til å tenke på da jeg trente med en kamerat i Risør. Husker første gangen vi trente bryst. Jeg gikk bak for å spotte han, og han bare så dumt på meg og sa "jeez Geir, trenger ikke spotting på warmup, det er jo bare 100 kg". Visste at han var sterk, men det synes jeg var litt drøyt. Han har forøvrig klart 190 kg i benken på tross av at han trener mest volumtrening med ganske mye reps. (Veksler mellom 6 og 12 reps)

Lenke til kommentar

Hei, er en gutt på 16 år som synes at trening på SATS begynner og bli litt ensforming, har trent der i snart 1 år.

 

Var noen som gidde et forslag om Cepoeira, noen som har erfaring med det?

Har drevet med alt fra luftakrobatikk, til turn og taekwondo fra før av.

 

Akrobatikken var vi faktisk på turne med flere ganger rundt omkring i Norge, og hadde rødt belte i Taekwondo, de ville ikke la meg gradere mer pga alder : o

 

Men vært fint vist noen hadde erfaring med Capoeira og kunne gitt meg noen tips, Hvordan er det for nybegynnere osv?

 

Mvh Thomas

Lenke til kommentar
Men vært fint vist noen hadde erfaring med Capoeira og kunne gitt meg noen tips,

7707692[/snapback]

Har ingen erfaring, men det er virkelig en akrobatisk sport. Om du leser tidligere innlegg og spør i "den store kampsport-tråden" så finner du nok mer info enn i denne tråden. Den ligger under generell sport/idrett.

Lenke til kommentar
Slapp av, gulost på brødskivene går fint.

7714604[/snapback]

Ahhh, bra, elsker gulost :D

 

Hva bygger som regel best av 1 splitt og 2 splitt?

 

Har begynnt å sette opp en 1splitt jeg har kanskje tenkt til å trene etter deff:

 

Dag 1: Biceps/rygg

 

Chins 3 x 8.

Stående stangroing 3 x 10.

Markløft 3 x 10.

Bicepscurl 3 x 10.

Consentration curl 3 x 12.

Pull-ups 3 x 8.

 

Dag 2: Triceps/bryst:

 

Benkpress 3 x 10.

Skråbenk i smith 3 x 10.

Cable Cross-Over 2 x 10.

Smalbenk 3 x 10.

Pushdown 3 x 10.

 

Dag 3: Ben

 

Knebøy 3 x 10.

Strak markløft 3 x 10.

Leggcurl 3 x 10.

Utfall 3 x 12.

Stående tåhev 3 x 12.

 

Dag 4: Skuldere/mage.

 

skulderpress i smith 3 x 10.

Sidehev 3 x 10.

Foroverbøyd sidehev 3 x 10.

Sittende kabelchrunch 3 x 12.

Kabelcrunch 3 x 12.

Situps 3 x 30.

Endret av DNA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...